تاریخ خبر: کد خبر: 1368

شهردار مشهد:

مشکلات کلانشهر مشهد با تمام منابع مالی کشور هم حل نمی‌شود

شهردار مشهد گفت: تمام منابع کشور هم نمی‌تواند مشکلات مشهد را حل کند و دولت و مجلس باید اختیاراتی را برای مراکز استان‌ها به ویژه خراسان رضوی در لایحه بودجه پیش بینی کنند.

مشکلات کلانشهر مشهد با تمام منابع مالی کشور هم حل نمی‌شود

به گزارش قاصدنیوز به نقل از مهر، صولت مرتضوی، پنچشنبه شب در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر تمام منابع کشور را جمع کرده و به مشهد بدهند بازهم مشکلات این کلانشهر مذهبی حل نمی شود اما دولت و مجلس باید اختیاراتی را برای مراکز استان‌ها به ویژه خراسان رضوی در لایحه بودجه پیش بینی کنند.

 

وی با اعلام اینکه مشهد دومین کلانشهر مذهبی جهان است و بالغ بر یک میلیون نفر در حاشیه این شهر سکونت دارند، افزود: 5 هزار هکتار بافت فرسوده و حاشیه شهر مشهد است که اگر زمین لرزه‌ای بالای 5 ریشتر اتفاق بیفتد، فاجعه ای بزرگ رخ خواهد داد.

 

شهردار مشهد تاکید کرد: عدم تحقق مدیریت واحد شهری یکی از مشکلات بزرگ پایتخت معنوی است و در حال حاضر 80 درصد درآمدهای شهرداری ناپایدار بوده و این امر در حالی است که می توان با درآمد پایدار به خودکفایی رسید.

 

مرتضوی با اشاره به بافت فرسوده، تاکید کرد: تامین تسهیلات به منظور سامان دهی بافت فرسوده و داشتن نگاه ملی نسبت به بافت پیرامونی حرم مطهر ضروری است زیرا نگاه بخشی به این مسائل پاسخگو نیست.

 

وی بیان کرد: شهرداری 2 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و باید در بودجه سنواتی دولت ملزم به پرداخت این بدهی ها شود.

 

در ادامه این مراسم معاون صنعت و معدن خراسان رضوی اظهار کرد: بیش از 6 هزار واحد صنعتی در خراسان رضوی با 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال 233 هزار نفر وجود دارد.

 

هراتی زاده با اعلام اینکه بیشترین سهم سرمایه‌گذاری صنعت این استان مربوط به منطقه خواف است، افزود: سهم سرانه این استان در صنایع فلزی 26 درصد، در سرمایه‌گذاری شیمیایی 16 درصد و در صنایع غذایی 15 درصد است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون