تاریخ خبر: کد خبر: 8727

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

دولت با هدف ادامه دستبرد به جیب مردم کاری برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات انجام نداده است

دولت، با هدف دست بردن در جیب مردم و کسب درآمد بیشتر، علاوه بر این، برای راه اندازه شبکه ملی اقدامی انجام نداده، عدم مدیریت آن نیز سبب تحمیل هزینه بسیار اینترنت به مردم شده است.

دولت با هدف ادامه دستبرد به جیب مردم کاری برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات انجام نداده است

به گزارش «قاصدنیوز»، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر در مشهد با اشاره به ظرفیت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی، گفت: عدم بهره وری مناسب از ظرفیت‌های فضای مجازی، آن را در ابعاد مختلف جامعه تبدیل به تهدید می‌کند.

 

وی این امر را دلیل صدور دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل شورای عالی فضای مجازی برشمرد و ادامه داد: این شورا با هدف توسعه زیرساخت‌های لازم  برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ایجاد شد که نتیجه نخست آن را میتوان کاهش هزینه اینترنت برای مردم عنوان کرد.

 

 رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف نسبت به نگاه سطحی دولت به ظرفیتها و آسیب‌های ناشی از فضای مجازی،  یادآور شد: به نظر می‌رسد، دولت، با هدف دست بردن در جیب مردم و کسب درآمد بیشتر، علاوه بر این، برای راه اندازه شبکه ملی اقدامی انجام نداده، عدم مدیریت آن نیز سبب تحمیل هزینه بسیار اینترنت به مردم شده است.

 

حجت الاسلام پژمانفر، دومین امتیاز شبکه ملی اطلاعات را بهره مندی بیشتر مردم  از خدمات و مزایای دولت الکترونیک برشمرد و اضافه کرد: متاسفانه امروزه، مردم ایران، بر خلاف شان خود در منطقه، از بی کیفیت ترین و پرهزینه ترین اینترنت استفاده و کمترین خدمات را دریافت میکنند که جای هیچ گونه دفاعی ندارد.

 

 وی با اشاره به تجربه‌های جهانی ناشی از راه اندازی شبکه ملی اینترنت بیان کرد: به عنوان مثال، دولت کره جنوبی، ۹۳ درصد از اینترنت داخلی و هفت درصد از اینترنت جهانی استفاده می‌کند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدم وجود شبکه ملی سبب از بین رفتن بیش از یک میلیون شغل در کشور می‌شود، علاوه براین، بخشی از هزینه‌های امروز اینترنت به راحتی به جیب خارجی‌ها می‌رود که این امر، روند توسعه کشور  را کند می‌کند.

 

حجت الاسلام پزمانفر با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های مجازی در انتخابات پیش رو، گفت: بی تردید، تا زمانی که سرور این شبکه‌ها در خارج از کشور و در اختیار نظام سلطه و دشمنان ملت ایران باشد، امنیت ملی و منافع ملت ایران به راحتی می‌تواند مورد تهدید قرار گیرد.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون