تاریخ خبر: کد خبر: 3010

تکمیل شده/ مشروح سخنان علی مطهری در مشهد درباره سران فتنه و اتفاقات سال 88:

حمله به نهادهای حاکمیتی، سناریوی جدید مطهری برای القای شبهات فتنه88

نظرم درباره حصر مخالف رهبری است/حصر بدون محاکمه ظلم است/ ادامه حصر نظرشخصی رهبری است و نه حکم حکومتی / یکی از ریشه های فتنه، گفتن نظرداشتن رهبری بر روی احمدی نژاد بود/ عده‌ای که می‌دیدند انقلاب در خطر است، مردم را با تندی و خشونت و با باتوم و شیلنگ زدند/ جلسه خصوصی رهبری فایده ای ندارد و باید در صداوسیما حرف بزنند

حمله به نهادهای حاکمیتی، سناریوی جدید مطهری برای القای شبهات فتنه88

به گزارش «قاصدنیوز»، علی مطهری بعدازظهر روز دوشنبه در همایش تبیین حماسه حسینی که توسط انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره فتنه 88 اظهار کرد: معتقدم فتنه دو طرف دارد؛ اینکه اعلام کنیم حادثه‌ای بوده که از سال‌ها پیش برای آن برنامه‌ریزی‌شده و ارتباط مستقیم با کشورهای خارجی داشته است، این برای من قابل قبول نیست، مگر اینکه دلایل خیلی محکمی بیاورند. اما طرف دوم این است که استمرار اعتراض به نتایج انتخابات به حوادث ناگواری منتج شد و عواملی در قبل و بعد از انتخابات نقش مؤثری داشته‌اند.

 

وی ادامه داد: اینکه از چند ماه قبل از انتخابات عده ای گفتند نظر رهبری روی احمدی‌نژاد است، این یکی از زمینه‌های فتنه شد و باعث شد جامعه دو قطبی شود. نحوه اعلام نتیجه انتخابات، شبهه تقلب را تقویت کرد، اینکه آقای موسوی خود را برنده بداند باعث تشدید ماجرا شد و اینکه طرفداران احمدی‌نژاد جشن پیروزی بگیرند و بعد از آن راهپیمایی‌ها شروع شود، اختلافات را شعله‌ور کرد. برخورد شدید و خشونت آمیزی که با معترضان شد اینها به نظرم از عوامل گسترش این موضوع بود و الا اگر ما خوب مدیریت می‌کردیم، این مسئله آنچنان هم مهم نبود. اگر متخلفان دو طرف قضیه محاکمه می‌شدند و سهم و نقش آقای احمدی‌نژاد، احیانا شورای نگهبان و سپاه و بسیج در زمینه دخالت در انتخابات مشخص می شد همه را با هم می دیدیم اوضاع این‌گونه نبود.

 

مطهری با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر گفت: در انتخابات 92 انتخابات آسیب شناسی شد؛ رهبر انقلاب گفتند نظرم را حتی فرزندانم نمی دانند چون ایشان متوجه شدند در سال88 این داستان که عده ای گفتند نظر آقا بر فلانی است این یکی از ریشه های فتنه بوده است. ایشان در دفعه آخر به تندی به سپاه گفتند حق دخالت در انتخابات را ندارید. این معلوم می شود که  کاستی‌هایی که در انتخابات88 وجود داشت برطرف شد. به هر حال این داستان باید جمع شود و این به صلاح مردم و انقلاب نیست. آنهایی که بر طبل تفرقه می کوبند که سران معترضان سال88 باید اعدام شود اینها را من نمی پسندم. بله آنها هم خطا کردند. باید کاری کنیم که ادامه پیدا نکند و وحدت و همدلی در جامعه پیدا شود.

 

مطهری در پاسخ به ابراز احساسات یک دانشجو مبنی بر اینکه شما تریبون زبان زخمی ما باشید گفت: به فکر آینده ما باشید و کمپوت برای ما بیاورید!

 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه سخنان اخیر آقای روحانی درباره توبه حر ناظر به موسوی و کروبی بوده است گفت: آقای روحانی اشاره به فتنه نکردند ولی گفتند ما باید سعه صدر داشته باشیم و به عنوان نمونه داستان حر را مطرح کردند اما منتقدان آن را به داستان فتنه وصل کردند و الا اصل حرف آقای روحانی درست است که ما نباید سخت گیری بی جا کنیم و اصل بر برائت است و نه اینکه اصل بر فتنه گری است مگر اینکه خلافش ثابت شود.

 

وی درپاسخ به سوالی که رهبری در اکثر دیدارها از فتنه 88 یاد می کنند آیا این موضوع خیلی مهمی نیست و قابل گذشت است گفت: ما در این باره قاضی نیستیم و برای حل موضوع تلاش می‌کنیم و باید اجازه صحبت به همه داده شود. در مسائل سال88، در روز رأی‌گیری دستگیری اعضای ستادها، قطع اینترنت، قطع پیامک‌ها و عدم اجازه ورود ناظران(حالا راست یا دروغ) حرف‌هایی است که طرف مقابل باید بشنود و پاسخ دهد. مردم باید بشنوند و اگر لازم است متخلفان محاکمه شوند و حکم قانونی برای آنها صادر شود؛ و روال قانونی طی شود و وکیل بگیرند و حرف بزنند. آن موقع می شود گفت روال قانونی است و همه تابعند. این بهتر از آن است که عده‌ای را بدون حکم قضایی زندانی کنند و غربی‌ها برای ما مشکل‌ساز شوند و بگویند که ما حقوق بشر را رعایت نمی‌کنیم؛ نظرم این است که این قضیه زودتر حل شود . اگر کسی در این حال از دنیا برود، غده چرکینی است باقی بر جمهوری اسلامی که برای ادامه انقلاب مناسب نیست.

 

علی مطهری

مطهری در پاسخ به اینکه چرا در امور مربوط به مجلس خبرگان دخالت می‌کند، گفت: من شهروند معمولی هستم و هرکس حق اظهارنظر دارد؛ ما افراد مافوق انتقاد نداریم. این جمله شهید مطهری است که هرمقام غیرمعصومی اگر در جایگاه غیرقابل انتقاد قرار بگیرد هم خودش فاسد می شود و هم جامعه را در معرض فساد قرار می دهد.  اینکه فکر کنیم خبرگان مجتهدانی هستند که کسی حق ندارد در مسائل‌شان دخالت کند این حرف بی اساس و بی ربطی است، وظیفه مجلس خبرگان نظارت بر عملکرد رهبری و زیرمجموعه‌های رهبری است، این در حالی است که مجلس خبرگان وارد هر موضوعی غیر از وظایف خود می‌شود. خبرگان رهبری کارشان نباید فقط انتخاب رهبر باشد بلکه باید تحقیق و تفحص و بازرسی کنند.

 

وی در واکنش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه رهبری برای شنیدن حرف کاندیداهای معترض جلسه مفصل گذاشته اند گفت:  جلسه خصوصی فایده ندارد و باید در صداوسیما حرف بزنند و با مردم سخن بگویند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: راجع به رفع حصر، نظر رهبری به حصر است و می‌گویند جرم این‌ها سنگین است و اگر محاکمه شوند حکم‌شان سنگین می‌شود و تاکنون با آنان ملاطفت شده است. این بحث نظر شخصی ایشان است و نه یک حکم حکومتی. اما در اینجا که راه قانونی داریم و قوه قضائیه باید کار خودش را انجام بدهد و نمی دهد، این جا جای حکم حکومتی نیست. پیغمبر اسلام هم نمی تواند بگوید حکم فلانی سنگین است و بدون شنیدن دفاعیت آنها حکم صادر کند. این نشان می دهد موضوع حصر نظر شخصی ایشان است و من از صحبت های ایشان قانع نشدم. بازهم اصرار دارم که حصر بدون محاکمه ظلم است و عادلانه نیست ولی اگر دادگاهی برگزار شود به حکم آن تمکین می کنم.

 

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی درباره اشکال جشن گرفتن کاندیدای پیروز در انتخابات88 گفت: جشن گرفتن احمدی‌نژاد پس از انتخابات آن سال و اینکه ایشان در جشن شرکت کردند و شال سبز به گردن خود انداختند، چیزی جز تحریک معترضان نیست؟ پیروز انتخابات نباید خودش را ظاهر و طرف مقابل را تحریک کند. موضوع نتیجه انتخابات باید به شورای نگهبان موکول می‌شد تا اوضاع آرام شود.

 

وی در خصوص سوال یک دانشجوی بسیجی پیرامون وضعیت اردشیر امیر ارجمند(مشاور موسوی) گفت: من نمی دانم کجاست اما اگر الان ایران می‌بود سرش را بریده بودید.(کف زدن حاضران)

 

مطهری ادامه داد: رهبری از نظر خودشان در مورد حصر موسوی و کروبی، دارند مطابق عدالت رفتار می کنند و بنده نمی گویم ایشان عالما و عامدا دارند بی عدالتی می کنند بلکه ایشان می گویند ما داریم لطف می کنیم ولی از نظر من این کار عادلانه نیست و در این موضوع نظر ایشان را قبول ندارم. رهبر معصوم که نیست. مثلا درباره امام وقتی که فرماندهی کل قوا را به بنی صدر دادند، درست بود؟ من می گویم اشتباه بود. وجود ولایت فقیه هیچ تکلیفی را از ما ساقط نمی‌کند. اگر نظر ما مخالف ولایت فقیه است، این دلیلی بر قبول نداشتن ایشان نیست. ما ولایت فقیه را قبول داریم.

 

مطهری تاکید کرد: ما اعتراضمان به قوه قضائیه است. چرا کوتاهی می کنید و پای رهبری را وسط می کشید. وظیفه شماست که آنهایی را که باید محاکمه بشوند محاکمه کنید.

 

وی درباره سوالی در خصوص مشابهت های انقلاب های رنگین در کشورهای دیگر با حوادث سال 88 گفت: اولا مشابهت کامل نداشته است و بعد هم صرف اینکه دو حادثه شبیه هم باشند، از همه جهات شبیه هم اند، دلیلی ندارد. این مسئله طبیعی بود. اتفاقات انتخابات 88 باید درس عبرتی برای ایران باشد، جمهوری اسلامی تجربه کافی برای مقابله با این اعتراضات نداشت و غافلگیر شد و اشتباهاتی صورت گرفت و عده‌ای که می‌دیدند انقلاب در خطر است، مردم را با تندی و خشونت و  با باتوم و شیلنگ زدند.

 

مطهری درخصوص سوالی پیرامون عاشورای 88 گفت: مسئله را به اینجا کشاندند واقعیتش هم روشن نیست. ظرف مقابل می گوید افرادی که عکس امام را پاره کردند و به بسیج حمله بردند، از خودشان بودند. آن طرف هم باید حرف بزنند. اینکه می گویند اینها همه کار اسرائیل و... بوده است مگر می شود این چنین چیزی؟

 

 

این سخنان در حالی مطرح می شود که بارها بر رد این سخنان تکراری و سیاسی کارانه علی مطهری پاسخ‌های مختلفی ابراز شده است و علاوه بر اعتراف صریح مجرمان اغتشاشات میدانی سال 88، اسناد غیرقابل انکاری از دخالت دستگاه های اطلاعاتی و رسانه‌های بیگانه در فتنه 88 موجود بوده که بخشی از آن تاکنون رسانه ای شده است.

 

چندی پیش مطهری خبر از دیدار خود با رهبر انقلاب داد که با پاسخ قابل تامل ایشان همراه بود. مقام معظم رهبری در پاسخ به سخنان علی مطهری گفته بودند: «من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و این که نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم این‌ها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود.»

 

قابل ذکر است حصر سران فتنه88 در حوزه اختیارات شورای‌عالی امنیت ملی بوده است که ریاست آن را رئیس جمهور  بر عهده دارد.

 

فایل صوتی این جلسه نزد«قاصدنیوز» موجود می باشد

 

 

::... پرونده: سخنان علی مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد ...::

 

مرتبط:

- اژه‌ای:سران فتنه نه تنها رفع حصر نمیشوند بلکه تاوان جرم بزرگشان راهم باید پس بدهند

- مروری بر دیدگاه اعضای شورای عالی امنیت ملی درباره حصر موسوی و کروبی

- پاسخ رهبر انقلاب به علی مطهری درباره سران فتنه

کلمات کلیدی

  • کمیل 32 44

    واقعا نا خلف است این علی مطهری

  • یاسر پارسایی 32 36

    ای داد وبیداد ازاین کج فهمی ها و بی بصیرتی ها.ایشان اصولا معنای ولایت فقیه را ندانسته واحتمالا درآینده هم نخواهد دانست.برخی حرف ها را نمی توان گفت وباید فقط تقیه کرد وحرص خوردازدست این بی بصیرت ها.بالاخره این دنیا دار امتحان است و این اتفاقات عجیب نیست .امید وارم دعای شهید مطهری شامل حال فرزندش شود.

  • زهرا 34 37

    شهید مطهری اگه بود، یکی میزد تو گوش تو تا از خر شیطون و منیت خودت بیای پایین آقای علی مطهری!

  • پاییز 28 36

    خدایا خودت یه جور این بنده خدا رو جمع کن.حالش اصلا خوب نیست

  • 28 36

    یکی جلوی مضخرف گویی این رو بگیره !

  • مهدی 19 34

    شما هم کاری رو که سبزک ها دوست دارند انجام می دید: بزرگ کردن این آقا!
    فکر نمی کنم لزومی داشته باشه اینقدر ایشون رو بولد بکنید! برای همین بزرگنمایی ها هم هست که ایشون خودش رو در نقش یک روشنفکر تراز اول می بینه، در صورتی که در کل عددی نیست!

  • مقاوم 13 5

    <b>لطفا فایل صوتی را هم بگذارید در سایت های دیگر تقطیع می گذارند و بعید نیست تکذیب کنند !
    فایل صوتی را حتما بگذارید !</b>

    پاسخ:
    فایل صوتی محفوظ است. متن تکمیل شده از روی صوت می باشد.

    • فاطمه 5 14

      سلام هیچ خبرگزاری حاضر نشده فایل صوتی رو تحویل نماینده ها بده برای تصویت عدم کفایت ایشان
      لطفا فایل رو بزارید

      پاسخ:_______________
      فایل صوتی به برخی نمایندگان مجلس تحویل داده شده است.

  • دوست 14 25

    خوبه که پدرتون زنده نیست وگرنه از دست شما دق می کرد و نمی دونم با این لکه ننگ چه می کرد
    واقعا شما مصداق بارز و صادق ای کلامید
    گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
    واقعا علی اقا تو را چه حاصل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!1

    • رضا 5 13

      خوبه که به چشم خودمون دیدیم رفتار فتنه گران وگرنه الان این بی بصیرت از اونها معصوم می ساخت...
      -'

  • سوگل 17 26

    کاش یه قطره از بصیرت پدرتو داشتی
    کاش پدرت بود تا میدیدیم با شما چه می کرد
    کاش به جای اسن همه سیاست زدگی یه کم ادب و فهم داشتی
    نکنه به خاطر همین دروغا دهنتون کج شده ؟؟؟؟مواظب باشید دماغتونم اگه دراز شه خیلی افتضاح میشه دیگه هیج جا واسه سخنرانی دعوتتون نمی کنن ها تا اراجیف ببافید برا یه عده جوون بی خبر

    • فاطمه السادات 8 3

      ادب مرد به ز دولت اوست، مودب باش

  • مهدي 12 20

    پسر نوح ...

  • 16 20

    آقای مطهری چطور می گی سران فتنه حرف هایی دارند بزنند اونا حرفا شونا در فتنه ۸۸زدند این همه بی نظمی را بوجود آوردند با بی بی سی وهر رسانه ای که مخالف نظام اسلامی هم کاری کردند این ها کم جرمی ؟

  • مهاجر 14 19

    در حق اینها نباید مماشات و رافت کرد باید همون موقع سران فتنه را به جرم خسارات عظیم به نظام محاکمه می کردیم و...
    بچه هم از این حرفها نمیزنه که این میزنه

  • eli 14 21

    واقعافکرمیکنی کی هستی که این اجازه رو به خودت دادی تااینجوری صحبت کنی

    • فاطمه 6 9

      تو فکر کردی کی هستی که این حرفو میزنی؟! تو بیشتر میفهمی یا مطهری ؟!

  • تابعین ولایت 19 21

    خامنه ای کوثر است دشمن او ابتراست

  • فاطمه السادات 30 21

    خدا حفظتون کنه آقای مطهری، ، انشالله همیشه راه شهید مطهری رو مثل الان طی کنید

    • 11 12

      خخخخخخخ
      راه شهید مطهری هوچی گری، بی ادبی، فحش و ایستادن مقابل نظام اسلامی بود؟؟

    • امیر 14 9

      شما از کجا میدانید که راه شهید مطهری همون راهی که پسرش داره میره که همان ترکستانه . نکنه به شما الهام شد

  • حسین 27 16

    مخالفان علی مطهری بگویند کجای حرفهایش بی مبنا و غلط است و چرا ؟
    اینکه رهبری معصوم نیستند حرف غلطی است؟
    اینکه احمدی نژاد هم خطاهایی داشته غلط است؟

  • شیراز 18 20

    آقای علی مطهری شما بر اساس کینه ای که به احمدی نژاد داری طرف غیر حق رو گرفتی. از خدا بترس اون دنیا باید جواب خون آدمایی که در راهپیمایی ها و سربازان نظام به ناحق پایمال شد رو بدی؟؟؟؟
    با دعوت موسوی و کروبی بیرون ریختن و تخریب اموال عمومی کردن حتی اینو نگفتی که باید میگفتی

  • 13 19

    سلام
    تصمیمات شورای امینت ملی حکم قانون و داره
    وبا تصمیم این شورا فتنه گران تو حصرن
    حالا خوبه سال 88 خودمون بودیم حقایق تحریف می کنند
    الان هم دو نفر براشون جیغ پ حورا بکشه حرفشون حق میشه
    بنده خدا تو حال خودش نیست

  • نیما 15 22

    توی مجلس قانونی نیست که اگر کسی خیلی منحرف شد بندازنش،بیرون؟؟؟

  • 12 0

    اقا فایل رو بفرستید سایتهای کشوری
    الان خبرگزاری ایرنا خبر این جلسه رو به صورت تقطیع شده منتشر کرده.
    شما دلتون خوشه که روی یک سایت محلی منتشرش کردین؟

  • ریحانه 23 19

    واقعا اگر نمیگفتید"پسر نوح ...." چی داشتید که بگید ؟!
    چرا کسی نمیده !!! چون حرف حق جواب نداره.
    خدا حفظتون جناب مطهری
    حرف ذهن و دل خیلی ها رو دارید میزنید

  • 10 10

    خدایا این .... ها رو رسوا کن

  • ناشناس 27 19

    درود بر علي مطهري ابوذز زمان,کسيکه هيچوقت از گفتن حق ابائي ندارد

    • iran 6 12

      علی جان چی میزنی داداش؟!
      معلومه جنسش اصل نیستاااااا!

  • حسن 12 17

    وقتی روابط جای ضوابط را گرفت میشود علی مطهری که بنام شهید مطهری صاحب نام ونشانی شده وبقیه اش کما تری

  • حاج سجاد 15 21

    هه،آدم خندش میگیره از این مزخرفات، تو کی هستی که جرات میکنی اینطوری حرف بزنی...
    خدا پدرتو بیامرزه،اگه بود فک کنم میگفت پسری به اسم علی نداره...

  • خداجو 17 16

    حرف حق تلخه دوستان خیلی تلخ.کاری غیر قانونی تر از مجازات بی محاکمه نیست

  • سعيدي 16 16

    ايشان احتياج به ارشاد و تفهيم در مورد سران فتنه رادارند تا ديگر تكرار مكررات نكند

  • رضا 26 16

    خداحافظ این واقعا نماینده ی راستگوی ملت مسلمان باشد

  • رحمان 11 20

    علی مطهری طلحه روزگار ماست.نظر تو بدرد خودت میخوره

  • سید محمد 14 25

    چه چهره مظلومی میسازه از موسوی
    این موسوی قصد براندازی نظام را داشت و هزارتا بسیجی شهید شدن
    باعث زبون درازی آمریکا شد و صدتا بی قانونی کرد
    عجب خاءنی هست این علی مطهری

  • ریحانه 28 15

    ملت تهران به این انتخاب خود میبالن

  • علیرضا 12 21

    آقای علی مطهری به شماپیشنهاد میدهم وصیت نامه و نامه پدر شهیدتان را بازهم مطالعه کنید.
    ویک سوال. آیا پاداش فتنه انگیزی و به سخره گرفتن یک ملت چیزی جز مرگ است؟ طلبکارهم هستید؟

    • دوست شما 9 12

      ومن به شما پیشنهاد میکنم کتابهای استاد مطهری رو بخونید بعد درباره پسرش قضاوت کنید خداوند در این دوره نفاق و دستمالکشی افرادی مثل علی مطهری رو حفظ کنه. من که دفعه اوله که به این سایت میام اما فکر میکنم کسایی که اینطور نظر میدن خیلی هم ولایی نیستن خدا عاقبت همه مارو ختم به خیر کنه.

    • 25 9

      تمام سخنان آقای مطهری بر مبنای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران میباشد و مبنای حقوقی دارد. اگر میتوانید، با حرفهای قانونی جوابش را بدهید والا هر بی سوادی میتواند هر حرفی را خوب ویا بد تعبیر کند

  • بهنام 17 7

    نظرات جناب مطهری امروز نظر اکثر مردم شهید پرور ایران است.چرا که نظام پتانسیل در خود هضم کردن جریانات احیانا هر هم سو را در خود به حمد الله دارد.و این مجازات های بدون قضاوت و عدم تفهیم اتهامات که چندی نه کم از نظر زمانی و انسانی بسیار دردآور و به دور از شان حکومت اسلامی است.کسانیکه بدون تفکر و افراطی گری حمایت می کنند ، اگر خدای نکرده زوری در گیر چنین جریانی شوند عمق فاجعه را می فهمند.ولایت امر متعلق به هر ایرانی است .و در این راستا کسی نباید دیگری را متهم کند.

  • namher 8 21

    علی مطهری همان ابوموسی اشعری زمان حضرت علی ع.فریب خورده ی بدبخت

  • سید 4 14

    این اقا حرف از وحدت میزنه... خنده داره... با این حرفاش فقط باعث تفرقه است... باورتون نمیشه تو یه جامعه آماری کوچک نگاه کنید.. اون جامعه آماری همین نظرات مخاطبان راجعبه صحبت های یه ضد نظام و ضد انقلابه... ببینید چه قدر تفرقه و نفاق... از کجا اومده؟ از صحبت های آدم های بی تدبیر و بی بصیرت... خدا لعنت کنه دشمنان اسلام و... یزید به رو خنجر کشید و اینا از پشت به خدا یزید شرف داره به اینا...

    • محمد 3 15

      یک سوال حقوقی از جناب مطهری
      کسی که باعث تشویش اذهان عمومی و باعث کشته شدن فردی بشه چیه؟
      البته این باعثین فتنه باعث کشته شدن خیلی از جوانان این کشور شدن و به اموال عمومی خسارت زدن
      این آقا رو زیاد به حرفهاش گوش ندین جزوه دار و دسته آقای هاشمی هستش

  • بصيرت 8 17

    سلام
    من نميدونم اين آقا با اين همه به اصطلاح روشن فكري چرا اصلا فكر نميكنه حرف ميزنه اين كه آقاي دكتر احمدي نژاد ممكن اشتباهاتي داشته باشند ايشون در جايگاهي نيستند كه نظر بدن مثل آقاي دكتر روحاني كه تحريم هارو ٧ ماه ديگه تمديد كردند درستي يا اشتباه بودن اون باشد با مقام مسئول اما رهبر معظم انقلاب هميشه بر اساس اصول و رعايت همه جوانب تصميم ميگيرند درايت و تدبير ايشان باعث شده احدي در دنيا نتونه به ايران چپ نگاه كنه فقط مثل خاله زنكا ( امريكا) از دور داد بزنه قلدري كنه بر اساي يك قاعده كلي ضد حقوق بشر تحريم ظالمانه كنه نشانه اقتدار رهبري امنيت و يكپارچه نگه داشتن مملكته اونوقت اين آقا كه مثلا نماينده ملته در نهايت بي فكري ميگه رهبري سليقه اي و بر اساس نظرات شخصي عمل ميكنه اگر اينگونه بود كه سر سران فتنه همان روز بعد از اين همه مسائلي كه بوجود آورده بودند تا الان پاي دار بود اگر قوه قضاييه حكم اعدا بده همين پسر نوح اولين نفر عدالت قوه قضاييه را زير سوال ميبره بابا آقاي مطهري دشمنان قسم خورده نظام هم نقش رهبري را فهميدند كه چقدر مهمه اونوقت شما به خودت اجازه ميدي ميگي نظر شخصي رهبر خدا به راه راست هدايت كنه كه فقط حرف زدن بلدي ذره اي انصاف نداري لااقل حرمت خون پدر شهيدتو نگه دار

  • آقا... 8 18

    قابل توجه اون دوستانی که از این آقا حمایت میکنن... خوب نیست آدم دنبال کسایی بره که هر طرف باد میاد اونوری میرن... این لینک لاپوشونی این آقاست و گفته من این حرفارو نزدم..http://alimotahari.com/?p=2413

  • حمید 27 13

    عجب سایتی ست فقط نظر مخالفان را منتشر میکند ، دستتان درد نکند ، حالا میفهمیم مطهری بیچاره چه میکشد ، اگر دین ندارید لااقل جوانمردانه مبارزه کنید، پس معلوم میشود پیرو امام حسین بودنتان کشک است.

  • سروش 2 5

    متن تکذیبیه علی مطهریhttp://www.icana.ir/Fa/News/267182

  • شایان 5 35

    وای‌مطهری!! تا‌کجا‌پیش‌رفتی....
    به‌رهبر‌هم‌ایراد‌میگیری؟؟؟!!!!
    این‌ره‌که‌تو‌میروی‌به‌ترکستان‌است!!

    • 1 2

      تبریک میگم شما صاحب منفور ترین کامنت شدید

  • عباس رضایی 6 30

    پسر نوح با بدان بنشست ...
    ملقی زد ، فانی و مشهور شد ...

  • حسن 10 30

    متاسفانه آقای مطهری بارها اعلام کرده حصر سران فتنه غیر قانونی است در حالیکه این حرف ایشان صحیح نیست هر کس هر ادعایی میکنه باید برای اون دلیل بیاره . برخلاف نظر ایشان اتفاقا حصر سران فتنه مطابق قانون است چون حصر آنان مصوبه شورای علی امنیت ملی است و مطابق اصل 176 قانون اساسی شواری عالی امنیت ملی که مرکب از سران سه قوه،رئیس ستاد فرماندهی کل قوا،وزرای کشور اطلاعات و وزیر امورخارجه،وزیر مربوطه و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و مصوبات آن لازم الاجرا است.
    در آخر ذکر این نکته لازم است که آقای مطهری میداند که محاکمه سران فتنه حتما به محکومیت آنان ختم خواهد شد چون خود ایشان هم اذعان میکند که آقایان موسوی و کروبی هم بی تقصیر نیستند این یعنی اینکه میداند آنان در صورت محاکمه حد اقل به حبس محکوم می شوند.
    پس چه اصراری به محاکمه آنها دارد ؟
    در حالیکه میدانیم اگر به حبس محکوم شوند شرایط زندان برای آنان از حصر خانگی سخت تر است. پس آقای مطهری به دنبال چیست؟
    اگر دلش برای عدم اجرای قانون می سوزد که عرض شد حصر آنان قانونی است؟
    شما چه فکر میکنید؟

  • علی 8 26

    از این حرفها زده که تونسته رای ادمهای اصلاح طلب را بگیره والا پشیزی ارزش نداره

  • صادق زاده 11 12

    انشاء اله که این حرفها از سر خیر خواهی است اما در این شرایط موقع طرح اختلافات است در برابر دشمن.
    هر چند این غده باید روزی جراحی شود تا نظام دچار استحاله نشود.

  • محمد علي 14 33

    سلام دوستان
    جاتون ديشب دانشگاه فردوسي خالي بود
    امام جماعت مسجد دانشگاه ؛ حاج آقا در جمع مسئولان دانشگاه ؛ هم مطهري رو شست و گذاشت كنار ؛ و هم مسئولين رو
    خيلي حال كردم

  • محمدبهشتی نیک 15 27

    با سلام وعرض ادب،اشاعه فحشاء عین فحشاء است،آیا امثال این فرد در حد واندازه ای هستند که به رهبر دینی یک جامعه مسلمان به این راحتی توهین نمایند؟!بگذارید خاطره ای را عنوان نمایم که خالی از جذابیت نیست،روزی در حرم مطهر امام رضا (ع) متوجه شده خانم عربی از کشور عراق پارچه ی در دستش را جهت تبرک به بنری که در تابلوی ایستاده درحرم بود کشید ،کنجکاو شدم که تصویر این بنر چیست؟ وقتی جهت مشاهده رفتم چیزی جز سماحت رهبر عزیز مان نبود،آیا این امر جایز است که به رهبر دینی مسلمانان جهان به این راحتی توهین شود؟!خودشخص رهبر نیز قائل به عدم معصومیت خودشان هستند،آیا جایز است که شماکه هیچ جایگاهی ندارید به تخریب این فرد بپردازید؟از قیامت نمی ترسید آبروی پدربزرگوارتان را هزینه کارهای خود ننمائیدودر مجالسی که میروید حرمت نگاه دارید،اگر حر بخشیده شد،اظهارندامت کرد،در حالی که هیچ یک از این افراد اظهارندامت که نکردند بماند،مشوق جنجال برانگیزی مردم بودند واز هیچ یک از این اعمال برائت نجستند،والعاقبه للمتقین،خدایا به همه بصیرتی حسینی عطا فرما تا در عزای او باشند نه بر سفره یزید،آمین یا رب العالمین

  • مهدیه 10 24

    اعوذ بالله من شر نفسی
    خدا همه را هدایت کند ودرراس همه این آقا را

  • سیب 23 7

    دوستان محترم موافق ومخالف! فکرنمی کنیدبهتره به جای تعریف یاتخریب الکی ;منطقی وعاقلانه ترنقدکنیم.جناب مطهری هم حرف های درست دارند وهم اشتباه .شماها چرابرخلاف فرهنگ ایرانی ودینیمان جانب افراط یاتفریط رادرپیش گرفته اید?تخریب وتشویق بیجا کارعقلا نیست

  • فاءزه 11 21

    اگرشهیدعالیقدرجناب استادمطهری ازداشتن چنین فرزندی شرمسارمیشدن.خدایاخدایاتاانقلاب مهدی ازنهضت خمینی محافظت بفرما.
    امام خامنه ای رهبربه لطف خودنگه دار.
    مکردشمنان داخلی رابه خودشان بازگردان.الهی آمین.

  • 2 5

    ارودونا را رها کنید غضنفر را بگیرید

  • نادردانشفر 5 12

    با سلام- علی مطهری، گیرم پدرتوبود فاضل -از فضل پدر تورا چه حاصل
    ایشان اگه بصیرت داشت از اول اسیر فتنه نمی شد

  • اسلام مشکانی 4 4

    سلام به مسولین نظام جمهوری اسلامی ایران .اگرگفته های مطهری برشکست حصربرحق است چراحصررانمیشکنیدواگرهم نیست که صددرصدنیست مسولین وبخصوص رهبرعزیزایشان رادریک جلسه محرمانه دعوت کرده وببینندکه درددل ایشان چیست که اینهمه نسبت به حصرسران فتنه تلاش میکند .آقای مطهری هرجاکه لازم باشد ازحصرسران فتنه وغیرقانونی بودن اینها سخن میگوید مگرکشورمامسولی نداردکه آقای مطهری دردانشکاهاو.....همش صحبت ازآزادی سران فتنه میکند؟

  • طاها 1 0

    بلعم بن باعورا -طلحه وزبیر -پسرنوح- عمرسعد

  • ایران کبیر 2 1

    این ادمای که معلوم نیست از کجا اومدن به چه جرءتی درباه مطهری حرف میزنن!!! حقا که این طایفه امل اهلیت و ادمیت ندارند...

  • سهراب 0 0

    اوّل برو املاء واژه « مزخرف» را یاد بگیر بعد اظهار نظر حقوقی کن

  • یاسین 1 3

    تدبیر حصر مهره های سوخته، به منظور جلوگیری از سناریوی تکراری مهره سوزی آمریکاست. تأمین جانی مهره های سوخته تدبیر خوبی است.

  • ناشناس 0 0

    درود بر علی مطهری.

  • ناشناس 0 0

    منطق و دوری از تعصب سنبل مباحثه و انتقاد هست مخالفان علی مطهری توجه کنند که انتقاد غیر منطقی و غیر عقلی از طرفداری هم بیشتر اثر داره. به نظرم علی مطهری خیبی زیرکانه و گاهی متعصابانه انتقاد میکنه و باید خیلی زیرکانه به انتقاداتش جواب داده بشه

  • حامد لطفی 0 0

    این مردک دیگه خیای تو آفساید هست.

ارسال نظر

تریبون