تاریخ خبر: کد خبر: 2888

دانش آشتیانی قربانی شوخی روحانی با مجلس!

فخرالدین دانش آشتیانی پنجمین گزینه مطلوب حزب مشارکت برای تصدی وزارت علوم نیز نتوانست نظر مثبت نمایندگان مجلس را جلب کند و در نهایت با 171 رای مخالف نمایندگان، از تکیه زدن بر کرسی این وزارتخانه حساس بازماند.

دانش آشتیانی قربانی شوخی روحانی با مجلس!

 به گزارش قاصد نیوز، صبح روز سه شنبه 27 آبان جلسه رای اعتماد مجلس به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم در حالی آغاز شد که پیش از آن بسیاری از رسانه ها و نمایندگان اعلام کرده بودند بعید است دانش آشتیانی بتواند نظر مثبت نمایندگان را کسب کند، چرا که سوابق منفی و آشکار وی به خصوص در فتنه سال 88 نشان می داد که وی تعلق خاطری به انقلاب اسلامی ندارد و معرفی وی از سوی رییس جمهور به مجلس بیش از هر چیز به یک «شوخی» و شاید هم «لجبازی» شباهت داشته است.

 

در هر حال بعد از سخنان رییس جمهور و دانش آشتیانی و تعدادی از نمایندگان موافق و مخالف وی، مشخص شد که مجلس از خط قرمز «فتنه» کوتاه نیامده و اگر رییس جمهور باز هم اصرار داشته باشد تعداد دیگری از افراد از این جنس را در ادامه به مجلس معرفی کند، رای مجلس باز هم قابل پیش بینی خواهد بود.

 

در هر صورت به نظر می رسد رییس جمهور به خوبی باید پیام این عدم رای اعتماد را درک کرده باشد و در صورتی که اصرار داشته باشد همچنان با ادامه گزینه های مشابه، افکار عمومی را از موضوعات اصلی به سمت تقابل های ساختگی با مجلس منحرف کند، این بار مجلس واکنش متفاوت تری را در پی خواهد گرفت، از جمله اختیارات قانونی بر اساس اصل 89 قانون اساسی.

 

همچنین توجه در 70 رای موافق دانش آشتیانی نشان می دهد وی در میان تمام گزینه های پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس، تاکنون «کمترین» میزان رای مثبت را کسب کرده است که بدون تردید این موضوع به منزله کاهش کف رای مثبت نمایندگان به دولت یازدهم طی یک سال و نیم گذشته بواسطه برخی تصمیم های سیاست زده رییس جمهور بوده است.

 

در پایان می توانید مشروح سخنان رییس جمهور، دانش آشتیانی و مخالفان و موافقان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم را در اینجا بخوانید.

منبع : رجانیوز

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون