تاریخ خبر: کد خبر: 8477

دغدغه دفاع از حریم حیا در حین دفاع از حرم

ماجرای وصیت شهید جهانی برای دفن پیکرش در بوستان خورشید از زبان برادر و خواهر شهید

شهید جواد جهانی در وصیت‌نامه خود از مسئولان شهر مشهد خواسته است که پیکرش را بعد از شهادت، در محل پارک خورشید مشهد یا ارتفاعاتی که در مجاورت میدان سلمان مشهد است، به خاک بسپارند

به گزارش «قاصدنیوز»، روز گذشته مراسم استقبال از پیکرهای ۳شهید مدافع حرم، شهید جواد جهانی، شهید مسعود محمدی و شهید قاسم حیدری با حضور مردم و خانواده‌های شهدای مدافع حرم برگزار شد.

 

شهید جواد جهانی از کارکنان مؤسسه فرهنگی هنری خراسان بود که چندین بار برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و نبرد با تروریست‌های تکفیری عازم سوریه شده بود و در آخرین حضور خود به خیل شهدای مدافع حرم پیوست.

 

مراسم تشییع پیکر شهید جهانی روز چهارشنبه 26 آبان از مقابل مهدیه به‌سمت حرم رضوی انجام خواهد شد.

شهید جهانی

شهید جواد جهانی در وصیت‌نامه خود از مسئولان شهر مشهد خواسته است که پیکرش را بعد از شهادت، در محل پارک خورشید مشهد یا ارتفاعاتی که در مجاورت میدان سلمان مشهد است، به خاک بسپارند تا به احترام وجود پیکر شهیدی در آن منطقه برخی ناهنجاری‌های اجتماعی کاسته شود.


برادر شهید جهانی درباره وصیت شهید می‌گوید: جواد به من گفته بود اگر خدا خواست و شهید شدم تفنگ من را روی زمین نگذارید و در آخرین تماسی که با هم داشتیم گفت حواست به همه چیز باشد. گفت من برمی‌گردم اما پیکرم می‌آید، می‌خواهم به عنوان خط شکن بروم. جواد به خواسته خودش رسید چرا که خیلی دوست داشت شهید شود و همیشه می‌گفت دعا کنید شهید شوم.


همسر شهید جهانی نیز در تماسی با دفتر آیت ا... علم الهدی خواستار دستور نماینده ولی فقیه مبنی بر اجرای وصیت شهید و دفن پیکر پاک او در کوهستان پارک خورشید یا پارک وفا شد و گفت: وضعیت نامطلوب حجاب در منطقه هاشمیه بزرگ ترین علت چنین وصیتی از سوی شهید جهانی است و ان شاء ا... به کمک خود شهدا وضعیت مطلوب حجاب به این منطقه برگردد. 


سیدجواد جهانی ظهر شنبه همراه با حسین حریری در محل مدرسه حکمت حومه حلب درپی برخورد راکت موشک ازسوی نیروهای داعش به شهادت رسیدند.

موافقت آیت‌ا... علم‌الهدی
آیت‌ا... علم‌الهدی با تدفین پیکر شهید «جواد جهانی» در پارک خورشید یا میدان سلمان موافقت کرد.برادر شهید جواد جهانی گفت: آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی با تدفین شهید در پارک خورشید یا ارتفاعات میدان سلمان فارسی موافقت کرد.جلال جهانی، برادر شهید جواد جهانی در گفتگو با مشهدپیام درمورد مکان تدفین برادر شهید خود اظهار کرد: تلاش ما این است که به وصیت برادر شهید مدافع حرم خود عمل کنیم و برآنیم بنا به وصیت جواد جهانی، پیکر او را یا در پارک خورشید یا در تپه وفا واقع‌در میدان سلمان فارسی دفن کنیم.


وی افزود: آیت‌ا... علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه مشهد با تدفین برادرم در یکی از این دو محل موافقت کردند.


جهانی خاطرنشان کرد: پیگیری لازم درمورد رسیدن به این مهم توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفته است و منتظر ابلاغ نامه بنیاد شهید به شهرداری مشهد برای تایید لازم تدفین هستیم.

 

 

کلمات کلیدی

  • هادی قمی 1 1

    شهید حتی برای بعد از شهادت برنامه دارد و دغدغه....

ارسال نظر

تریبون