تاریخ خبر: کد خبر: 6282

همزمان با روز مخصوص زیارتی امام رضا(علیه السلام) صورت می‌گیرد/

قرار عاشقانه زیارت مشهدی‌ها در 23ذی‌القعده/ این روز به عنوان «روز ملی زیارت» فرهنگ سازی شود

دبیر ستاد مردمی «قرار زیارت» با بیان اینکه 23 ذی القعده بهانه ای برای زیارت امام هشتم(ع) توسط مردم مشهد است، افزود: این روز باید با فرهنگ سازی به «روز ملی زیارت» ایرانی ها مبدل شود.

قرار عاشقانه زیارت مشهدی‌ها در 23ذی‌القعده/ این روز به عنوان «روز ملی زیارت» فرهنگ سازی شود

به گزارش «قاصدنیوز»، حجت الاسلام و المسلمین خداوردی دبیر ستاد مردمی «قرار زیارت» از قرار عاشقی مشهدی ها همزمان با روز 23 ذی القعده به کمک و همراهی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد خبر داد و گفت:  مردم، حوزویان، دانشگاهیان، اصناف و کسبه شهر مشهد به یمن همسایگی حضرت رضا(ع) به پابوس ولی نعمت خود از دو مسیر منتهی به حرم مطهر با پای پیاده می روند.

 

وی افزود:کمپین #قرار_ زیارت که در راستای کمپین موفق نائب الزیاره است بنا دارد در فضای مجازی و محیطی شهر مشهد به اهمیت زیارت و حق همسایگی امام مهربانی ها با حمایت و همراهی سازمان فرهنگی بپردازد.

 

خداوردی با بیان اینکه هدف از روز زیارتی، نزدیک کردن مردم به سیره امام رضا(ع) است، گفت: ما مجاوران باید حق همسایگی خود را بجا بیاوریم چرا که بخشی از رزق و روزی مشهدی ها به خاطر وجود مبارک ایشان است و هرچه داریم از برکت همسایگی و کرم ایشان است.

 

وی با بیان اینکه 23 ذی القعده بهانه ای برای زیارت امام هشتم(ع) توسط مردم مشهد است، افزود: این روز باید با فرهنگ سازی به «روز ملی زیارت» ایرانی ها مبدل شود.

 

خداوردی ابراز کرد: در روز زیارتی امام رضا(ع) بزرگان و عالمان شیعی بسیاری از سراسر دنیا به زیارت مرقد مطهر آن حضرت می آیند ولی این روز آنطور که شایسته است در میان خود مشهدی ها باب نشده است.

 

دبیر ستاد مردمی «قرار زیارت» ابراز کرد: برای اصل زیارت امام رضا(ع) ثواب زیادی برشمرده شده، همانطور که در یکی از روایات ثواب زیارت آن امام رئوف برابر با ثواب هزاران هزار عمره مستحبی دانسته شده است.

 

دبیر ستاد مردمی قرار زیارت معتقد است زیارت حضرت رضا(ع) اثرات بسیاری در زندگی زائران دارد، پیامبر (ص) در این خصوص می فرمایند"هر کس زائر امام رضا(ع) شود غم از وجودش زدوده می شود".

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون