تاریخ خبر: کد خبر: 4684

در سایه غفلت مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان/

تجدید چاپ و توزیع کتاب مروج عقاید وهابیت در مشهد

اخیرا کتابی توسط یک ناشر شهرستانی تجدید چاپ شده و در حال توزیع است که مروج عقاید ضاله وهابیت می باشد.

به گزارش «قاصدنیوز»، در سایه غفلت مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اخیرا کتابی توسط یک ناشر شهرستانی تجدید چاپ شده و در حال توزیع است که مروج عقاید ضاله وهابیت می باشد.

 

برخی از شبهات طرح شده در این کتاب عبارتند از:

 

قابل ذکر است این موارد تنها گوشه هایی از شبهات و سخنان مطرح شده توسط وهابیت در این کتاب می باشد.

 

با بررسی های صورت گرفته این کتاب با نام «احسن المقصود فی التوحید المعبود» به نویسندگی بنیانگذار مدرسه علمیه عین العلوم سراوان توسط انتشارات نگین کویر شهرستان سبزوار در سال 91 مجوز انتشار گرفته است و اخیرا نیز با اخذ مجوز تجدید چاپ شده است، هم اکنون نیز در سطح کتابفروشی های مشهد به راحتی در تیراژهای بالا به فروش می رسد.

 

 

جالب توجه آنجاست که چندی پیش خبرنگار پایگاه اینترنتی اویس در تماسی با مسئولین این انتشارات از وی درباره نویسنده این اثر سوال نمود و درخواست شماره وی را کرد. در این حال مدیران این انتشارات قول پیدا کردن شماره وی را می دهند در حالی که عبدالواحد سید زاده نویسنده کتاب در سال ۱۳۷۵ فوت کرده است!

 کتاب وهابیت

این صدور مجوز هم برای چاپ و هم برای تجدید چاپ متأسفانه به دلیل ضعف علمی و عدم نظارت دقیق وزارت ارشاد بر حوزه نشر صورت گرفته و در ادامه این روند، هر روز شاهد چاپ کتاب‌هایی منافی اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) هستیم.

 

 

مقام معظم رهبری در تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۸ خطاب به ناشران چنین فرمودند:

 

“عزیزان من! کار شما از جهات مختلفی سخت است؛ درست مثل کار همان پزشک که عرض کردم، این‌جا هم تطبیق میکند. اگر در تجویز و ارائه دارو، بی‌توجّهی کنید و چیزی را در اختیار مشتری کتاب بگذارید که برای او زیانبار است، شما هم ضرر معنوی بزرگی کرده‌اید. در نهایت، به‌هیچ‌وجه شانه شما و شانه ما و وزارت ارشاد و معاونت ذیربط هم از بارِ وزر آن نوشته‌ای که شما وقتی آن را میدهید، به زیان تمام میشود، فارغ نخواهد بود؛ این را شما بدانید. این نکته‌ای که ما بارها آن را تکرار میکنیم، ناشی از یک منطق و ناشی از یک استدلال قوی است. این‌طور نیست که به خاطر احساسات، یا به خاطر تصوّرات زودگذر، انسان از آنچه که در عالم نشر و طبع می‌آید و زیانبار است، شکوه کند؛ نه، چون ضرر آن به قدر اهمیت کار تألیف و نشر و انتقال فرهنگ، بزرگ است.”

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون