تاریخ خبر: کد خبر: 4598

نشر کتاب مروج عقاید وهابیت با مجوز وزارت فرهنگ+عکس

در بررسی‌های انجام‌شده توسط اویس کتابی که توسط یکی از انتشارات خراسان رضوی با نام “ن.ک” به مدیرمسئولی ج.م روبرو شد که در آن تفکرات وهابیت با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

به گزارش قاصدنیوز به نقل از اویس، مقام معظم رهبری در تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۸ خطاب به ناشران چنین فرمودند:

 

“عزیزان من! کار شما از جهات مختلفی سخت است؛ درست مثل کار همان پزشک که عرض کردم، این‌جا هم تطبیق میکند. اگر در تجویز و ارائه دارو، بی‌توجّهی کنید و چیزی را در اختیار مشتری کتاب بگذارید که برای او زیانبار است، شما هم ضرر معنوی بزرگی کرده‌اید. در نهایت، به‌هیچ‌وجه شانه شما و شانه ما و وزارت ارشاد و معاونت ذیربط هم از بارِ وزر آن نوشته‌ای که شما وقتی آن را میدهید، به زیان تمام میشود، فارغ نخواهد بود؛ این را شما بدانید. این نکته‌ای که ما بارها آن را تکرار میکنیم، ناشی از یک منطق و ناشی از یک استدلال قوی است. این‌طور نیست که به خاطر احساسات، یا به خاطر تصوّرات زودگذر، انسان از آنچه که در عالم نشر و طبع می‌آید و زیانبار است، شکوه کند؛ نه، چون ضرر آن به قدر اهمیت کار تألیف و نشر و انتقال فرهنگ، بزرگ است.”

 

اما متأسفانه به دلیل ضعف علمی و عدم نظارت دقیق وزارت ارشاد بر حوزه نشر هر روز شاهد چاپ کتاب‌هایی منافی اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) هستیم.

 

در بررسی‌های انجام‌شده توسط اویس کتابی که توسط یکی از انتشارات خراسان رضوی با نام “ن.ک” به مدیرمسئولی ج.م روبرو شد که در آن تفکرات وهابیت با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

 

اوج بی‌اطلاعی این ناشر زمانی عیان می‌گردد که وی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار اویس مدعی برای در اختیار قرار دادن شماره موبایل نویسنده کتاب به دنبال شماره او می‌گردد و این در حالی است که عبدالواحد سید زاده نویسنده کتاب در سال ۱۳۷۵ فوت کرده است!

 

۹ (۲) ۱۰ (۲)

 

در ادامه به گوشه‌هایی از شبهات وهابیت مطرح‌شده در این کتاب اشاره می نمائیم

“نذر برای غیر الله جایز نیست”

پاسخ این شبهه

“غیر خدا را حاجت روا دانستن و غایبانه او را ندا کردن و از او مدد خواستن شرک و بدعت است” (توسل به غیر خدا شرک است)

پاسخ این شبهه

“ساختن بناء بر قبور عملی غیر شرعی است”

پاسخ این شبهه

“گذاشتن نام هایی مانند علی بخش (عبدالعلی و…) حرام است”

پاسخ این شبهه

“قسم به نام غیر الله شرک است”

پاسخ این شبهه

“گرفتن جشن میلاد برای پیامبر بدعت است”

پاسخ این شبهه

این ها تنها گوشه هایی از شبهات و سخنان مطرح شده توسط وهابیت در این کتاب می باشد.

 

ای کاش مسئولین وزارت ارشاد کمی فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت خودشان قرار داده تا به این راحتی در جمهوری اسلامی ایران کتابی با موضوع تبلیغ وهابیت، تکفیری ها و تخریب اسلام ناب محمدی (ص) چاپ نشود. بی شک جلوگیری از چاپ و نشر چنین کتابهایی مهم تر از فیلتر نشدن واتس اپ و… است.

 

*اویس آماده ارائه مستندات بیشتری پیرامون این کتاب و انتشارات مورد نظر به مسئولین امر می باشد*

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون