تاریخ خبر: کد خبر: 3346

امروز "جریان تحجر" مضرتر از "وهابیت" است

آیت‌الله علم‌الهدی : برخی از عناصر متحجر در جامعه قطعاً جدای از دین هستند. امروز در نظام ما جریان تحجر مضرتر از وهابیت است. یک سکولار غرب زده، ضررش از کسی که دین را در زندگی سیاسی اجتماعی دخالت ندهد، کمتر است.

امروز "جریان تحجر"  مضرتر از "وهابیت" است

به گزارش قاصد نیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی  در همایش تجلیل از فعالان قرآنی سازمان فنی و حرفه‌ای در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: قرآن، کلام خداوند متعال است و باید همواره در متن مناسبات و روابط اجتماعی قرار بگیرد.

 

امام جمعه مشهدمقدس افزود: در حوزه رفتاری، محرک در همه اعمال و کرداری که انجام می دهیم احساسات ما است و موتور محرکه رفتاری ما احساسات ما است؛ با وجود اینکه احساسات نقش فعال را در حوزه رفتاری ما انسان‌ها دارند بخشی از جریان رفتاری ما به خاطر دخالت و نقش آفرینی اصلی و محوری احساسات جدی بودن خود را از دست می‌دهد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: زمانی که اعمال و کردار ما تحریک می‌شوند، دیگر قدرت فراوان عقلانیت در حوزه برد احساسات نمی تواند نقش آفرینی کند زیرا آن توانی که احساس دارد را عقلانیت نمی‌تواند هدایت کند و برای همین بخشی از اعمال ما را احساسات مدیریت می‌کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انسان‌های قرآنی و بشرهای مانوس با قرآن که همواره آیات قرآن همراه آن‌هاست و قرآن در احساسات آن‌ها نفوذ کرده در مواقعی که عقلانیت از احساس عقب بماند و نتواند جریان کردار را مدیریت کند، این‌جا قرآن وارد عمل شده و احساسات را کنترل می‌کند و در جدی بودن رفتار و در واقعی بودن حرکت انسان نقش فوق العاده دارد.

 

وی تصریح کرد: حفظ و تفسیر قرآن فکر و اندیشه انسان را با قرآن محشور می‌کند و زمانی که بنا شد انسانی در فکر و حافظه‌اش قرآن نفوذ کند، مبدل به یک موجود قرآنی می‌شود و در ادامه حوزه گرایش‌های او هیچ‌گاه تاریک نخواهد شد زیرا قرآن نور هدایت‌کننده است.

 

آیت‌الله‌ علم‌الهدی با اشاره به اینکه انگیزه قرآن خواندن مهم است، افزود: کمتر قرآن شناسی داریم که در خط و ربط سیاسی‌اش دچار انحراف شود.

 

وی با نقل برخی از بیانات پیامبر(ص) درباره اهمیت قرآن گفت: پیامبر اسلام (ص) فرموده من کتاب خود و عترتم را برای مسلمانان به امانت می‌گذارم و باید بدانید که قرآن منهای عترت عامل انحراف است و اگر بنا شد قرآن جدای عترت باشد به نتیجه نخواهد رسید، لذا قرآن دانی که از جریان عترت کاملا توجه ندارد، ارزش ندارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با مخاطب قرار دادن شرکت کنندگان در سومین دوره مسابقات کشوری قران آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: ماده قرآن منهای عترت هدایت آور نیست. شما در برابر این فضیلت باید توجه داشته باشید که قرآن دانی برای شما یک غرور دینی ایجاد نکند زیرا میتواند به جدایی شما از عترت بینجامد.

 

وی در ادامه با انتقاد از برخی افراد سکولار در جامعه اظهار داشت: وابستگی به عترت و در خط عترت قرار‌گرفتن به‌معنای در جریان تعالیم ولایت داری اهل بیت(ع) قرار گرفتن است؛ یک عنصر سکولار جدا از تبار اهل بیت(ع) در حوزه سیاسی و اجتماعی، حتی اگر برای امام حسین(ع) اشک بریزد، جدای از اهل بیت(ع) است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: برخی از عناصر متحجر در جامعه قطعاً جدای از دین هستند. امروز در نظام ما جریان تحجر مضرتر از وهابیت است. یک سکولار غرب زده، ضررش از کسی که دین را در زندگی سیاسی اجتماعی دخالت ندهد، کمتر است.

منبع: تسنیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون