تاریخ خبر: کد خبر: 3248

در حاشیه دیدار مدیران خبرگزاری ایسنا منطقه خراسان با آیت الله علم الهدی/

به گزارش BBC به نقل از ایسنا+عکس

امام جمعه مشهد گفت: ارزش خبرگزاری به منبع رسانه‌های بیگانه بودن نیست، بلکه به آن است که اعتماد عمومی جامعه را به خود جلب کرده و در این مسیر هرچه که اعتماد قشر مومن به این مجموعه جلب شود موجب افزایش وزن آن می‌شود.

به گزارش «قاصدنیوز»، مسئولان و خبرنگاران خبرگزاری ایسنا منطقه خراسان صبح روز شانزدهم آذرماه همزمان با سالگرد تاسیس این رسانه با آیت الله علم الهدی دیدار کردند.

 

امام جمعه مشهد در این دیدار با بیان اینکه ایسنا از خبرگزاری‌های رشید کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: این شما هستید که می‌توانید این رشادت را حفظ کنید به این معنی که ارزش خبرگزاری به منبع رسانه‌های بیگانه بودن نیست، بلکه به آن است که اعتماد عمومی جامعه را به خود جلب کرده و در این مسیر هرچه که اعتماد قشر مومن به این مجموعه جلب شود موجب افزایش وزن آن می‌شود.

 

آیت الله علم الهدی و خبرگزاری ایسنا

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اصل اول انقلاب نیز پس از توحید همین استکبارستیزی است و هنگامی که ایسنا در چنین روزی تاسیس می‌شود بزرگترین حالت القایی آن این است که ایسنا صاحب رسالت است و یک خبرگزاری عادی نیست.
 

امام جمعه مشهد گفت: این خبرگزاری رسالت بزرگی دارد که با اصل اولیه اجتماعی انقلاب یعنی استکبارستیزی یکی است بنابراین فعالیت اصلی ایسنا باید بر پایه استکبارستیزی باشد و این مبارزه سرلوحه کار این مجموعه قرار گیرد.

 

علم‌الهدی بیان کرد: صف مقدم استکبار ستیزی دنیا در دست ایران است و در ایران تمام شخصیت استکبارستیزی در چهره مقام معظم رهبری متبلور شده است و در روی کره زمین نیز بنا به اذعان تمام دوستان و دشمنان شخصیتی به استکبارستیزی ایشان وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه ایسنا باید صبغه ولایی داشته باشد، گفت: نمی‌توان استکبارستیز بود و ولایی نبود زیرا هر جریانی که قصد استکبارستیزی منهای ولایت داشته است در نهایت مزدور استکبار از کار در آمده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از دوستان ما کتابی تحت عنوان خبر در قرآن را تالیف کرده است که من به شما توصیه می‌کنم این کتاب آقای دکتر پویا را مطالعه کنید و به نکاتی که در آن آمده است توجه کنید.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به آیه 6 سوره حجرات عنوان کرد: براساس این آیه خبر عادل حجت است و خبر فاسق حجت نیست که این آیه علاوه بر آن در ادامه به ما نشان می‌دهد که خبر کلید تصمیم‌گیری‌های سیاسی اجتماعی است و تصمیم‌گیری‌هایی که براساس اخبار نادرست انجام می‌شود، پشیمانی به بار می‌آورد.

 

وی با بیان اینکه هر خبرگزاری دو چهره دارد، گفت: چهره اول هر خبرگزاری عامل ترویجی آن به شمار می‌رود که شامل ترویج و توسعه فرهنگی می‌شود که بر این اساس فرهنگ ترویجی ایسنا استکبارستیزی با صبغه ولایت‌مداری محسوب می‌شود و چهره دوم خبرگزاری نیز جلب اعتماد عمومی است.

 

امام جمعه مشهد ادامه داد: مردم خبر می‌خواهند تا تصمیم بگیرند، چون منشاء تصمیم مردم، خبر به شمار می‌رود و بنابراین چون نظام تصمیم‌گیری ما مبتنی بر این امر است اهمیت آن چندین برابر می‌شود. آن خبرگزاری که در خارج از کشور منبع خبری قرار می‌گیرد باید بداند که این مساله به عنوان امتیاز برای آن به شمار نمی‌رود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اگر بی‌بی سی خبر رسانه‌ای را مرجع خبر خود قرار می‌دهد این به آن معنا نیست که آن مجموعه خبری عظمت پیدا کرده بلکه اهمیت یک خبرگزاری در این است که چقدر مورد وثوق مردم است.

 

وی ادامه داد: امروز در دنیا بنگاه‌های خبرپراکنی منبعی را مورد توجه قرار می‌دهند که بتوانند بیشتر برای تخریب چهره ملت‌ها از آن استفاده کنند و بنابراین اگر برای اجرای این نیت یک خبرگزاری را بسیار مورد توجه قرار می‌دهند ما باید بدانیم که آن خبرگزاری مورد اعتماد مردم نیست.

 

رسانه های بیگانه و ایسنا

رسانه های بیگانه و ایسنا

 

مرتبط:

- نقش «ایسنا» در پروژه خائنانه رسانه‌های ضدانقلاب علیه احکام اسلامی

کلمات کلیدی

  • پاشایی 2 0

    احسنت به هوشیاری شما ...
    محکم در برابر این افرادی که به ظاهر دوست نظام و انقلاب و رهبری هستند بایستید ...
    قطعا خداوند یاور شما خواهد بود...

ارسال نظر

تریبون