تاریخ خبر: کد خبر: 2971

نقد صریح حجت الاسلام دکتر قزوینی به سخنان اخیر هاشمی/

هاشمی رفسنجانی چگونه باعث شادمانی وهابیون شد؟

اگر دیدیم دشمن از ما خوشش می آید و از ما تعریف می کند یقین کنیم که کارمان خراب است و و زیربنای فکری ما مشکل دارد.

هاشمی رفسنجانی چگونه باعث شادمانی وهابیون شد؟

به گزارش«قاصدنیوز»، حجت الاسلام دکتر حسینی قزوینی مشاور بین الملل آیت الله مکارم شیرازی و مدیر شبکه ماهواره ای ولایت پنجشنبه گذشته در حوزه علمیه نواب مشهدمقدس حضور یافت و ضمن اشاره به سخنان قابل تامل هاشمی رفسنجانی درباره علل به وجود آمدن جریان داعش، به نقد و بررسی آن پرداخت.

 

قابل ذکر است حسینی قزوینی علاوه بر عضویت هيئت علمی دانشگاه بين الملی آل البيت، مدیر موسسه تحقیقاتی ولی عصر(عج) می باشد. او همچنین مولف بیش از 43 کتاب حوزه های دینی است.

 

*   *   *

 

اخیرا آقای هاشمی رفسنجانی در جلسه ای به این موضوع پرداختند که دلیل به وجود آمدن داعش تندروی های شیعیان است. این اظهار نظر به مذاق وهابی ها و تکفیری ها خیلی خوش آمد به طوری که «مفتی ناتو!» یعنی آقای قرضاوی رئیس اتحادیه علمای اهل سنت بیانیه رسمی داد و از بیانات آقای هاشمی تقدیر کرد.

 

همچنین دوستانی شبکه های وهابی را رصد می کنند گفتند شبکه کلمه هم مفصل به این اظهارنظر پرداخته و گفته است این مسئله، کلمه حقی بود که از زبان آقای هاشمی تقدیر شد و گفتند ای کاش به لباس عمل در آید!

 

حجت الاسلام حسینی قزوینی

کمتر کسی هست که به اندازه بنده با وهابیت سر و کله زده باشد. بنده 30سال است که با این جریان سر و کله می زنم. در خاک عربستان بالای 200جلسه مناظره با آنها داشته ام از جمله چند سال پیش در طائف با آل شیخ مفتی اعظم شان با سختی های فراونی بحث داشتیم که مجموعه مناظرات و مکاتبات آن اخیرا در سه جلد چاپ و منتشر شده است. لذا عرض می کنم در اینکه برخی از این تندی ها از عوامل به وجود آمدن این درگیری هاست فی الجمله صحیح است ولی اینکه واقعا تمام علت همین می‌باشد کاملا نادرست می باشد. این ناجوانمردانه است که تمام علت ها را سر شیعه بخواهیم بشکنیم.

 

به نظرم ایجاد داعش سه دلیل اصلی دارد:

 

عامل اول، برنامه ریزی آمریکا است. در غرب رویکرد به طرف اسلام و شیعه واقعا بیداد می کند. بنده مسافرت های زیادی به کشورهای اروپایی و آمریکایی داشته ام. اخیرا هم چهل روز در آمریکا بودم و اکثر ایالت ها از شمال کالیفرنیا تا لس آنجلس و واشنگتن و... را رفتم. در این سفرها می دیدم که جوان های شیعه و سنی و مسیحی همه در این جمله اتفاق نظر داشته اند که جوانان از رفتن به کلیسا خسته شده اند و شنیدن سخنان ضدونقیض و ضدعقل اسقف و پاپ و روحانیون مسیحی باعث خستگی آنها شده است و برای پر کردن خلا معنوی خود به دنبال پایگاهی هستند.

 

در همین سفر مسئول مرکز اسلامی واشنگتن من را به اتاقی تقریبا 20 متری برد که پُر از کارتن های پُر از نامه بود. ایشان می گفت اینها نامه هایی است که از 51 ایالت آمریکا آمده است و در آن درخواست کرده اند که سی دی، جزوه، کتاب و... برای معرفی اسلام برای ما بفرستید. می گفت بعضاً برای زندان ها جزوات کوچک 20 صفحه ای می فرستیم و بعد می بینیم پس از سه، چهارماه نامه می آید و زندانی از اسلام آوردنش خبر می دهد و تشکر می کند. لذا برای اسلام گریزی و اسلام ستیزی، مسلمان کشی به راه انداخته اند و تا حدودی هم موفق بوده اند.

 

یک دلیل سیاسی هم در این باره وجود دارد. پس از حضور نیروهای آمریکایی در منطقه و کشتار زیاد نیروهای آن ها، موجی از اعتراضات توسط جامعه آمریکایی به راه افتاد که دستاورد این لشکر کشی افغانستان و عراق برای آمریکا چیست و چرا باید پول مالیات ما صرف این شود که جوانان ما عمودی بروند و افقی برگردند؟ آمریکا پس از مدتی به این نتیجه رسید که به جای اینکه سرباز آمریکایی مسلمان کُشی کند از همین مسلمانان بی عقل و بیشعور وهابی و تکفیری استفاده کند. بالاخره این تکفیری ها مسلمان هستند. ما مطابق شریعت مان حتی اگر برای دفاع از خود آنان را کشتیم، جنازه اش را گوشه ای نمی اندازیم بلکه او را غسل و کفن و دفن می کنیم. همانطور که امیرالمومنین(علیه السلام) با خوارج و ناکثین این گونه کرد.

حجت الاسلام حسینی قزوینی

دومین عامل رسانه های وهابی و مفتی ها مزدور آنان هستند که غیروهابی را به عنوان بدتر از یهود و نصاری معرفی می کنند. این تفکر در داعش زنده شده است و مسئله جدیدی نیست. این را باید اشاره کنم که داعش با همه این جنایاتش به مراتب دل رحم تر از دودمان آل سعود است. به عنوان مثال در کتاب « مجموعه رسائل و مسائل علماء نجد الأعلام من عصر الشيخ محمد بن عبدالوهاب إلى عصرنا هذا »  جلد 5 صفحه 328 می گوید حکم ترک اذان و اقامه قتل است. همچنین در باب نماز جماعت و جمعه گفته می شود هرکس نماز جماعت نخواند باید کشته شود. حال که داعش اخیرا در موصل به خاطر شرکت نکردن دو جوان در نمازجمعه به هر کدام فقط 25ضربه شلاق زد.

 

عامل سوم هم یک سری افراطی گری های برخی شیعیان است. در ایام عیدالزهرا سال 80 یا 81 بود که من در عربستان حضور داشتم. در آن زمان یک کاست با تیراژ بسیار بالا تکثیر کرده بودند که صوت مراسم عیدالزهرا شیعیان قم بود که به خلفا توهین و الفاظ رکیک می زدند. اخیراً درباره یکی از هیئات مذهبی تندرو جلسه ای برگزار شد که یکی از مسئولان مجلس گفت ما به قطعیت رسیده ایم که مسئول آن هیئت از عربستان پول دریافت می کند و مستندات تصویری جلسات لعن و توهین به خلفا و اهل سنت خود را تحویل آنان می دهد تا تحریک احساسات کنند.

 

یک نمونه دیگر در کمک به این مسئله شبکه های افراطی شیعه نما مثل «اهل بیت» است که مجری اش یک فرد دیوانه ای است. شما اگر دو سه جلسه بنشینید پای صحبتش می بینید رفتارش غیرطبیعی است. خودش هم رسما می گوید که اف بی آی به من پول داده است که بر علیه جمهوری اسلامی کار کنم. من وقتی به مرکز اسلامی سنتیاگو آمریکا برای سخنرانی رفته بودم مفصل به بیان خیانت های این فرد بر علیه شیعه پرداختم. بعد از جلسه اکثرا افراد که افغانی بوده اند می گفتند این شیخ آبروی ما افغانی ها را برده است ما خجالت می کشیم که بگوییم افغانی هستیم.

 

مایکل برانت معاون سابق سازمان سیا رسما اعلام می کند که یکی از اهداف امریکا این است که تندروهای شیعه را تحریک کند بر علیه سنی حرف بزند و برعکس. همچنین جالب است بدانید که نخست وزیر عراق اخیرا اعلام کرد که داعش بیشتر از اهل تسنن کشته است تا از شیعیان! در هیچ‌کدام از کلیپ هایی که داعش منتشر کرده است وجود ندارد که علت کشتار خود را اهانت شیعیان به صحابه اعلام کند.

 

اگر یک روزی دیدیم دشمن از ما خوشش می آید و از ما تعریف می کند یقین کنیم که کارمان خراب است و راه را بی راهه رفته ایم. اگر رسانه هایی مثل شبکه وصال و صفا و... افرادی مثل قرضاوی از سخن ما تعریف می کند معلوم می شود که مشکلی در تفکر ما وجود دارد و زیربنای فکری ما مشکل دارد.

 

کلمات کلیدی

  • parsa 1 3

    من فکر می کنم اثرات مخرب بیانات ایشان (استادرفسنجانی!!!)برروی اسلام ناب و شیعه درسال های اخیر بسیار بیشتر ازاثرات مخرب رفتار معدود شیعیان تندرو باشد. باکمی دقت می توان پی به عمق فاجعه برد!!!

  • عبداله 3 1

    باسلام وتشکر وسپاس از فرمایشات سرور عزیز وارجمند حضرت استاد قزوینی حفظه الله انشاالله خدا شمارابرای شیعه حفظ کند ودشمنان شیعه را در هرلباس ومنصبی هستند خوار وذلیل وریشه کن نماید

ارسال نظر

تریبون