تاریخ خبر: کد خبر: 2334

مستند «بدون مرز، عشق» فردا از شبکه افق

این مستند قرار است ساعت 20 روز پنجشنبه 24 مهرماه از شبکه افق سیما پخش شود و تکرار آن ساعت 18 روز جمعه 25 مهر ماه خواهد بود.

به گزارش قاصدنیوز، اشغال عراق در سال 2003 توسط ارتش آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم زمینه ساز تشکیل گروههای مقاومت مردمی در این کشور شد؛ گروههایی که امروز، مهم‌ترین عامل ایستادگی ملت عراق در برابر خطر جریانهای تکفیری به ویژه داعش به شمار می‌روند.

 

این گردان دارای ساختاری عقیدتی است که با ورود نیروهای اشغالگر به عراق ظهور یافت و عملیاتهایی نیز علیه نیروهای آمریکایی داشت؛ گردان سیدالشهدا (ع) در زمان حضور آمریکایی‌ها در عراق نام خاصی نداشت ولی پس از خروج اشغالگران، نخستین نیرویی بود که جهت دفاع از حرم حضرت زینب (س) و مقدسات در سوریه وارد این کشور شد.

 

«بدون مرز، عشق» مستندی است که به تشکیل و فعالیت یکی از این گروه‌ها با نام گردان سیدالشهدا (ع) یکی از مهم‌ترین گروههایی که در حال حاضر در عراق فعالیت می‌کند و در سال 2003 در پی ورود آمریکا به عراق تشکیل شد می‌پردازد؛ شکستن حصر آمرلی از شهرهای عراق که بیش از 80 روز در محاصره داعش بود نتیجه عملیات گسترده گردان سیدالشهدا (ع) است که در این فیلم روایتی مستند از آن ارائه می‌شود.

 

آمرلی بلافاصله پس از تسخیر موصل و توسط تکفیریهای داعش به محاصره درآمد ولی مقاومت جانانه 15 هزار نفر از شیعیان این شهر مانع از ورود تروریست‌ها به آمرلی شد؛ نیروهای داعش در ‌‌نهایت تمام امور زیرساختی و خدماتی آمرلی همچون آب و برق را قطع کردند ولی سرانجام گردان سیدالشهدا (ع) طی عملیاتی مقتدرانه، توانست محاصره را بشکند و تکفیری‌ها را به عقب براند.

 

در این مستند تصاویر ضبط شده توسط ارتش آمریکا و نیز حضور نیروهای گردان سیدالشهدا (ع) در سوریه و عراق به نمایش در می‌آید؛ مصاحبه با خانوادههای شیعه عراقی و نظر آن‌ها در مورد داعش و مقابله نیروهای مردمی با این گروه تروریستی، همچنین ایستادگیشان در برابر تکفیری‌ها از دیگر بخشهای مستند «بدون مرز، عشق» است.

 

این مستند قرار است ساعت 20 روز پنجشنبه 24 مهرماه از شبکه افق سیما پخش شود و تکرار آن ساعت 18 روز جمعه 25 مهر ماه خواهد بود.

 

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون