تاریخ خبر: کد خبر: 4570

مصاحبه با دو بانوی مسلمان آمریکایی:

برای حفظ حجاب سیلی خوردم/ با حجاب زندگی ام به مسیر بهشت فاطمی گره خورد

بسیاری از دختران و زنان جوان غربی با تاسی به سیره حضرت زهرا(س) و آشنایی با اندیشه های این بانوی دو عالم و با گرایش به اسلام حجاب را به عنوان فرصتی گران بها برای متعالی شدن انتخاب می کنند. و شاید مرور زندگی برخی از زنان مسلمان غربی تلنگری ویژه برای همه ما باشد.

برای حفظ حجاب سیلی خوردم/ با حجاب زندگی ام به مسیر بهشت فاطمی گره خورد

حجاب و این روزهای پس از انقلاب

به گزارش قاصدنیوز، با نگاهی گذرا به روند حجاب طی ده سال اخیر متاسفانه شاهد ورود شیوه های پوشش غربی در میان برخی زنان و دختران ایرانی هستیم که نه تنها با شاخصه اسلامی که حتی با فرهنگ اصیل ایران زمین نیزمنافات دارد. امروز لباس هایی پیکره برخی دختران ایرانی را می پوشاند که در نگاه اول همان ابزارگونه زندگی کردن زنان را در ذهن تداعی می کند جلوه های تاسف بار دیگر از مسائل حجاب سال های اخیر کشور این است که حجاب تا غلب اروپا راه یافته و حتی برخی زنان مسلمان غربی به خاطر حفظ حجاب و عفاف خویش مورد هجمه و اهانت واقع می شوند وحال آن که در کشور ما که فضا برای توسعه این فرهنگ زیبا محیا است گویا دل برخی دختران جوانمان به سمت فرهنگ منحط غرب تمایل دارد! و این در حالی است که حضرت زهرا (س) الگوی ما مسلمانان هستند.

 

حجاب صدفی  برای صیانت از مروارید های بهشت

آکاترینا مارادوا بانوی مسلمان اسپانیایی است که نام زیبای فاطمه را برای خود برگزیده و 6سالی می شود که به آیین اسلام گرایش پیدا کرده است. وی پیش از این بانویی مسیحی بوده که در مسائل حجاب میان مسیحیت سوالات بسیاری ذهن او را به خود معطوف کرده بود و در پی رسیدن به پاسخ سوالاتش سیره زندگی حضرت زهرا(س) را مورد واکاوی و مطالعه قرار می دهد.

 

آرزو داشتم در ایران زندگی کنم

این بانوی مسلمان خارجی در مورد حفظ حجاب در سال های اولیه گرایش به اسلام می گوید:« روزهای اولی که به حجاب روی آورده بودم بارها مورد تمسخر قرار گرفتم حتی در مدرسه، معلمم من را در مقابل سایر هم کلاسی هایم تحقیر می کرد، اما آنچه از زندگی حضرت فاطمه(س) آموخته بودم معطوف به این مساله بود که زن، مروارید معطری است که باید در صدفی بهشتی محفوظ بماند. و در اندیشه من آن صدف همان حجاب و عفت بود».

 

وی ادامه می دهد:« آن روز ها که تازه مسلمان شده بودم آن قدر مورد ازار و اذیت روحی و حتی جسمی قرار می گرفتم که آرزو می کردم ای کاش در ایران زندگی می کردم که مردم و حکومتش حجاب را دوست دارند».

 

برای حفظ حجاب سیلی خوردم

این بانوی مسلمان خارجی تصریح می کند:«بارها برای حفظ حجابم مورد هجمه قرار گرفتم، سیلی خوردم اما دلم به این امید آرام می شد که حضرت زهرا(س) حامی من و همه دوست داران حجاب است و امروز بسیار خوشحالم که در ایران زندگی می کنم، با آرامش ادامه تحصیل می دهم و حتی در شبکه پرس تی وی صدا و سیما مشغول فعالیت هستم».

 

وی تاکید می کند:« زنان در ایران اسلامی جایگاه خوبی دارند و حتی با حفظ حجاب می توانند در همه جا فعالیت داشته باشند و این حتی توسعه نگاه متعالی اسلام به زنان است».

 

نفوذ حجاب در میان هنرپیشه ها و مدل های خارجی

حجاب اما در غرب فقط به دختران دانش آموز و شاید غیر فعال اروپایی اختصاص ندارد، بلکه طی سال های اخیر بسیاری از هنرپیشه ها و مدل های معروف غربی به اسلام گرایش پیدا کردند و زندگی آن ها دگرگون شد. چنان چه سارا بوکر هنرپیشه، مدل و مانکن تازه مسلمان آمریکایی در مورد علت مسلمان شدن خود می گوید:« من یک دختر آمریکایی هستم که در مرکز این کشور به دینا آمده ام و در آن جا زندگی کرده ام، من نیز به مانند تمام دختران دیگر، بزرگ شده و رشد کرده ام و به مانند آن ها، علاقه بسیاری به مادیات و زرق و برق زندگی در شهر های گران داشتم اما در نهایت به فلوریدا و از آن جا به ساحل جنوبی میامی نقل مکان کردم. یک منطقه پر شور برای کسانی که در جست و جوی زندگی پرزرق و برق هستند.

 

نمی خواستم برده مد باشم

وی ادامه می دهد:« من آن چه که یک دختر معمولی غربی انجام می دهد را انجام می دهم؛ بر اساس ارزش یابی ارزش خودم بر مبنای میزان جلب توجه دیگران من به ظاهر و جذابیت و گیرایی خودم توجه داشتم. من مرتب ورزش می کردم و یک مربی شخصی شدم. یک خانه شیک لب دریا خریدم اما سال ها گذشت تا متوجه شوم که هر چه بیشتر در جذابیت زنانگی ام پیشرفت می کنم درجه رضایت شخصی و خوشبختی ام افت می کند؛ من برده مد و گروگان ظاهر بودم».

 

بوکر تصریح میکند:« یازده سپتامبر 2001، زمانی که من شاهد حملات گسترده و پی در پی اسلام، ارزش ها و فرهنگ اسلامی و اعلام شرم آور جنگ صلیبی جدید بودم، توجه ام به چیزی که به نام اسلام، جلب شد؛ تا آن زمان، تمام چیز هایی که از اسلام می دانستم، محدود به زنان پوشیده در چادر، کتک زنندگان زنان(همسران) و یک دنیا ترور و وحشت بود.»

 

این بانوی مسلمان آمریکایی ادامه می دهد:« یک روز با قرآن، کتابی که در غرب به طور منفی و کلیشه ای معرفی شده است برخورد کردم. در ابتدا سبک و نحوه برخورد قرآن مرا تحت تاثیر قرار داد. و سپس نگاه آن به هستی، زندگی، آفرینش و ارتباط میان خالق و مخلوق مرا به شگفتی آورد. من قرآن را خطابه ای مملو از بصیرت و بینش برای قلب و روح، بدون نیاز به هیچ مترجم( مفسر) و کیشیشی یافتم».

 

در ساحل امن حجاب آرامش گرفتم

بوکر در ادامه به انتخاب حجاب خود در آمریکا این چنین اشاره می کند:« برای خودم پوشش جدیدی انتخاب کردم، یک روسری با لباسی کاملا پوشیده شبیه آن چه زنان مسلمان در ایران می پوشند، من دیگر سارا بوکر نبودم و برای اولین بار زن بودن را تجربه کردم، این بانوی مسلمان آمریکایی تاکید میکند:« حجاب، من را از بیراهه های سرد زندگی بی قید غربی، نجات داد و در ساحل امن پوشش، به آرامشی بی نظیر دست پیدا کردم؛ خوشحالم که مسلمانم و زندگی ویرانه گذشته ام به مسیر بهشت فاطمی گره خورد».

 

منبع: ویژه نامه روزنامه قدس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون