تاریخ خبر: کد خبر: 1362

آیت الله ممدوحی:

رسالت اصلی رسانه ها ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است/ بدحجابی اسارت در فرهنگ غرب است

عضو مجلس خبرگان رهبری بدحجابی را اسارت در فرهنگ غرب دانست و گفت: باید با ارائه آموزش‌های مناسب، به افراد جامعه آگاهی داد تا با شناخت کافی به حفظ حریم عفاف و حجاب روی آورند.

رسالت اصلی رسانه ها ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است/ بدحجابی اسارت در فرهنگ غرب است

به گزارش قاصدنیوز به نقل از صبح توس، آیت‌الله حسن ممدوحی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سپاه امام رضا (ع)، در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اظهار کرد: رسالت اصلی در این ضمینه برعهده شما رسانه ها می باشد، رسانه ها با انجام مصاحبه با افراد کهن و فرهیخته و درد آشنا می توانند جامعه را به سوی هرچه بهترنهادینه شدن این امر سوق دهد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: رسانه ها باید دراین راستا مستند سازی نمایند تا بتوانندمعضلات نبود عفاف و حجاب رانشان دهند که باعث چه مشکلاتی منجمله طلاق، تضعیف استحکام خانواده و … می شود.

 

ممدوحی تصریح کرد: باید تبلیغ گسترده در ترویج قواعد دینداری و مضرات بی‌توجهی به احکام دین و بی‌‌بند و باری از سوی رادیو، تلویزیون و سایر رسانه‌ها تشریح و تبیین شود تا جلوی تهاجم فرهنگی دشمن گرفته شود.

 

وی بدحجابی را نوعی بی‌قانونی دانست و گفت: چنانچه دستگاه قضا در رابطه با افرادی که مروج این معضل هستند، تشخیص جرم بدهد باید با آنان برخورد شود.

 

وی اظهارداشت: ارائه همایشات در دانشگاه ها، دعوت از اساتید، دانشجویان، سخنرانان متین منجمله در ایاد گوناگون همانند عاشورای حسینی می تواند خود نقش به سزایی در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب و هوشیارنمودن خانواده ها داشته باشد.

 

وی بدحجابی را اسارت در فرهنگ غرب دانست واذعان کرد: باید با ارائه آموزش‌های مناسب، استفاده از روش‌های صحیح و بهره‌گیری از فرهنگ غنی اسلام به افراد جامعه آگاهی داد تا خود افراد با شناخت درست و بینش کافی به حفظ حریم عفاف و حجاب روی آورند و با مظاهر بدحجابی مقابله نمایند.

 

آیت الله ممدوحی دلیل اکثر ناهنجاری های اجتماعی را نبود آموزش کافی در بیان خانواده دانست وخاطرنشان کرد: لزوم رفع تمامی این معضلات آموزه های دینی می باشد، ما به شکر خدا باید از این نعمتی که درایران اسلامی است به بهترین وجه استفاده نماییم.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون