تاریخ خبر: کد خبر: 1602

استاد حسن رحیم پور ازغدی:

اجازه ندهیم فضای جامعه از دست افراد انقلابی گرفته شود / مسئله حجاب را با روش داعشی‌ها و لیبرال‌ها دنبال نکنیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، پنچشنبه شب در جمع دانشجویان "طرح ولایت کشوری" در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: امروز اگر افراد انقلابی در فضای جامعه حضور نداشته باشند آنگاه جریان مقابل پرچمدار می شوند و جای ارزش ها با غیر ارزش ها عوض خواهد شد.

اجازه ندهیم فضای جامعه از دست افراد انقلابی گرفته شود / مسئله حجاب را با روش داعشی‌ها و لیبرال‌ها دنبال نکنیم

به گزارش قاصدنیوز، حسن رحیم‌پور ازغدی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم فضای جامعه از دست افراد انقلابی گرفته شود، گفت: فضای عمومی جامعه باید به دست افراد انقلابی سپرده شود زیرا در غیر این صورت فضا به دست جریان مقابل می افتد و جای ارزش و غیرارزش، بد و خوب تغییر می کند و در حقیقت هنگامی که پرچم نیروهای ارزشی در جامعه به اهتزاز درنیاید آنگاه سایر پرچم‌ها در جامعه بلند می‌شوند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امام هشتم (ع) مسلمانان را به خواندن نماز جماعت توصیه و سفارش می کنند زیرا این امر موجب ترویج اخلاص، توحید و عدالت اجتماعی می شود و در این روایت به مانور اجتماعی و ایفای نقش افراد مومن و انقلابی و در دست گرفتن فضای جامعه توسط این افراد تاکید شده است.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه توکل به خدا اصل اول در اندیشه مبانی اسلامی است، افزود: وحدت انسانی، مردم باوری و نفی فردگرایی دومین اصل از مبانی اندیشه اسلامی است و در این مسیر باید به سبک زندگی نیز توجه کرد زیرا اگر نماز جماعت در حد نماز باشد و مسلمانان نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشند سبک زندگی دینی رعایت نشده است.

 

وی تأکید کرد: برخی افراد زندگی مذهبی را در روضه گرفتن و پرچم امام حسین(ع) را در دست گرفتن می دانند در حالی که همین افراد به دلیل سطحی نگری و نداشتن درک درست از دین کلاه مردم را برمی‌دارند چرا که همه ما به خوبی می دانیم که برگزاری مجالس مذهبی و شرکت در آن تنها شاخصه و معیار مذهبی بودن نیست.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امام رضا (ع) در رابطه با سبک زندگی‌ اسلامی افراد جامعه می فرمایند اگر می خواهید بفهمید تا چه میزان افراد در زندگی خویش درست عمل می کنند، نگاه کنید و ببینید این افراد تا چه میزان به حقوق دیگران اهمیت داده و پای وعده خود می ایستند زیرا در واقعیت کسی مذهبی است که هر چه برای خود می‌خواهد برای دیگری هم بخواهد و آنچه برای خود نمی‌خواهد برای دیگران هم نخواهد.

 

رحیم پور ازغدی با اعلام اینکه تنها ملاک سبک زندگی اسلامی روزه و نماز نیست، افزود: بی تردید پول پرستی و شهوت پرستی با خداپرستی جمع نمی‌شود و نمی توان تنها ملاک سبک زندگی اسلامی را روزه و نماز عنوان کرد بلکه کمک به دیگران نیز اصلی اساسی در مذهب است و در روایت امام رضا (ع) نیز توجه به دیگران یکی دیگر از اصول مبانی اندیشه اسلامی است.

 

به گفته وی مذهب بدون کمک به دیگران مذهب نیست و اگر در جامعه ای مناسک مذهبی برگزار شده اما تفکر دینی وجود نداشته باشد آن جامعه دارای ایمان حقیقی در زندگی دینی نیست.

 

وی تاکید کرد: مطابق سخن امام رضا (ع) ایمان حقیقی در زندگی دینی اتفاق نمی افتد و در این میان سه شاخصه؛ برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی، شناخت مفاهیم عمیق اسلامی، مدیریت و صبر در مشکلات نشانگر ایمان حقیقی است لذا در جامعه‌ای که مدیریت اقتصادی وجود ندارد افراد آن جامعه ایمان کامل ندارند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه جامعه ما یکی از پرمصرف‌ترین جوامع دنیاست، افزود: مدیریت صحیح اقتصادی و مراقبت از سرمایه های جامعه از دیگر اصول مبانی اندیشه اسلامی است همچنین مدیریت علمی و عقلی در برنامه‌ریزی های کشور باید مدنظر قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: صبر در برابر مشکلات و مصیبت‌ها یکی دیگر از شاخصه های ایمان حقیقی است زیرا در حال حاضر شاهد هستیم که برخی افراد در هنگامی که در مبارزات سیاسی از سوی دشمن تهدید می‌شوند، دست و پایشان می لرزد و می خواهند تا با اربابان دنیا وارد مذاکره و صحبت شوند و در چنین شرایطی دانشجویان باید با صدور بیانیه‌ها و میزگردها، مطالبات را بیان کرده و ساکت ننشینند.

 

رحیم پور ازغدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله حجاب عنوان کرد: حجاب مسئله ای شخصی نیست و در این راستا وزارت علوم و مسئولین دانشگاه‌ها باید به قوانین در حوزه عفاف و حجاب عمل کنند.

 

وی بیان کرد: حجاب هم به لحاظ شرعی حق الناس و هم از نظر حقوق اجتماعی مسئله ای قانونی است و نمی توان این موضوع را با روش داعشی‌ها و لیبرال‌ها دنبال و حل کرد بلکه این امر باید بدون افراط و تفریط حل شود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: حکومت و مسئولین و دست اندرکاران در حوزه دانشگاه‌ وظیفه دارند تا در زمینه برخورد با بی حجابی و گسترش حجاب به درستی اقدام کنند البته در این بین دانشجویان نیز وظیفه و رسالت سنگینی برعهده دارند چرا که در حال حاضر غرب به دلیل داشتن قدرت بیشتر می خواهد فرهنگ خود را به  ملت‌های ضعیف تحمیل کند و از طریق تهاجم فرهنگی معادله را به نفع خود تغییر دهد و در این راستا دانشجویان باید درک و بینش خود را بالا ببرند.

 

وی با بیان اینکه امروز ارزش های دینی نظام اسلامی وارد کشورهای غربی شده است، گفت: بی حجابی از غرب به شرق و حجاب از شرق به غرب رفت و امروزه زنان دانشگاهی در انگلستان به خاطر حجاب و نفقه به اسلام روی آورده اند.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون