تاریخ خبر: کد خبر: 4506

تهیه کننده سریال پرده نشین:

فیلم محمد(ص) تکمیل کننده بصری نامه رهبری به جوانان غربی است

محمود رضوی گفت: اتفاقی که در پایان فیلم محمد(ص) می افتد این است که همه آدم هایی که فیلم را دیده اند این کودک را دوست دارند. درست است که این فیلم روایت کودکی پیامبر ماست اما کسانی که به عنوان بیننده دارند فیلم را می بینند هم، این کاراکتر دوست داشتنی را دوست خواهند داشت.

فیلم محمد(ص) تکمیل کننده بصری نامه رهبری به جوانان غربی است

 قاصد نیوز: سید محمود رضوی از جمله تهیه کنندگان مطرح سیما و سینما است که آثار ارزشمندی در کارنامه هنری خود دارد. کسانی که پای ثابت سریال های تلویزیونی هستند، حتما محمود رضوی را با تهیه کنندگی سریال معراجی ها و اخیرا هم سریال پر سر و صدای پرده نشین می شناسند! کسانی هم که عشق سینما هستند به این زودی طعم فیلم «درباره الی» او را فراموش نخواهند کرد. محمود رضوی بعد از دیدن فیلم محمد، این فیلم را بسیار مناسب حال حاضر جهان اسلام می داند و تحلیل زیبایی از این فیلم دارد...

 

  • شما فیلم محمد(ص) را دیدید! به عنوان یکی از تهیه کنندگان مطرح کشور،این فیلم را چطور ارزیابی می کنید؟

فیلم محمد قطعا بالاتر از تمام استاندارد های سینمای ایران بود و آقای مجیدی توانست به بهترین شکل از امکاناتی که در اختیارش قرار گرفته بود، استفاده کنند. اما مهمترین اتفاق این است که این فیلم توانست به خوبی آن مهربانی و عطوفتی که ما از رسول گرامی اسلام در روایت ها و منابع شنیده ایم را به مخاطب خود منتقل کند. ضمن اینکه من این فیلم را جزئی  از پازل دعوت مقام معظم رهبری از جوانان اروپا و آمریکا به تحقیق در مورد اسلام می داند و معتقدم جنبه بصری آن نامه، با این فیلم تکمیل می شود. با توجه به اکران جهانی این فیلم، کسانی که برایشان سوال مطرح شده است و حضرت آقا خواستند که این ها بیشتر در این رابطه تحقیق کنند، بخوانند و بشنوند می توانند فیلم را ببینند. زبانی که فیلم انتخاب کرده است زبان مسلمین به تنهایی نیست و زبان کل ادیان آسمانی است که از جنبه اثرات خوبی را پیروان دیگر ادیان خواهد داشت.

 

  • از ویژگی های برجسته فیلم محمد بگویید...

از جنبه فنی که این فیلم بهترین آدم های سینمای دنیا را در خود دارد، از فیلم بردار این فیلم که آقای استورارو، فیلمبردار مطرح، حرفه ای و اسکار گرفته ایتالیایی است بگیرید تا حوزه موسیقی، جلوه های بصری و طراحی؛ یعنی در چهار حوزه از آدم های بسیار حرفه ای استفاده شده است. در کنار آن کارگردانی مجید مجیدی  و بازیگران این فیلم از این ها جدا نیست. این جور نیست که ما چهار نفر از آدم های متخصص جهان را آورده باشیم و آن ها با هم مچ نشده باشند و کنارهم نشسته باشند. آقای مجیدی به عنوان کارگردان توانسته از امکانات و تخصص این افراد بهترین استفاده را بکند. و اما از جنبه محتوایی می توان گفت درست است ما تک تک این اتفاقاتی که در فیلم بیان می شود را به طور مختصر شنیده ایم مثل دوران نوزادی، کودکی، قبل از تولد حضرت رسول، بعد از تولد، دوران شعب، دوران بعد از وفات مادر و پدربزرگ ایشان، اما این فیلم زنجیره ای را تشکیل داده است که می توان گفت یک دایره المعارف بصری در مورد رسول گرامی اسلام است. این کار می تواند برای نسل های بعدی ما یک کار ویژه باشد. یعنی می توانند تمام آن چیزی که در منابع و کتاب ها آورده شده است را به صورت یک کار تقریبا سه ساعته ببینید.

 

  • با توجه به احتمال اکران اکران جهانی فیلم، تاثیر این فیلم در حوزه بین الملل و حضور اسلام را چطور می بینید؟

مهربانی و عظمت پیامبر در این کار مشهود است. اتفاقی که در پایان فیلم می افتد این است که همه آدم هایی که فیلم را دیده اند این کودک را دوست دارند. درست است که این فیلم روایت کودکی پیامبر ماست اما کسانی که به عنوان بیننده دارند فیلم را می بینند هم، این کاراکتر دوست داشتنی را دوست خواهند داشت.

این فیلم راه گشاست و جنبه ای از کارکردهای سینما این است که می تواند در حوزه سیاسی، فرهنگی و مانند این فیلم در حوزه دینی، راهگشا باشد. به شرطی که بقیه ادامه دهنده این راه باشند. مثلا علما و یا کسانی که در حوزه تقریب مذاهب کار  می کنند بتوانند بهره لازم را ببرند. آقای مجیدی این کار را کردند و حالا هنر بقیه را می طلبد.

 

  • نمره ای که سید محمود رضوی به فیلم محمد می دهد چند است؟

من اصلا در جایگاهی نیستم که به این فیلم نمره بدهم اما می توانم یک چیز بگویم، وقتی فیلم را دیدیم به حال تک تک کسانی که در این فیلم زحمت کشیده اند غبطه خوردم و حسودی کردم...

 

منبع: ماهنامه جریان امروز

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون