تاریخ خبر: کد خبر: 4135

وایبر اجازه انجام چه کارهایی را در گوشی ما دارد؟

اما قطعا تعداد کمی از کاربران این نرم افزار پیش از شروع به نصب آن به هشدار سیستم عامل خود برای مجوزهای مورد نیاز وایبر توجه می کنند.

به گزارش قاصدنیوز، امروزه کمتر کسی را خواهیم یافت که با نرم افزار وایبر آشنا نبوده و یا حتی از آن استفاده نکرده باشد، اما قطعا تعداد کمی از کاربران این نرم افزار پیش از شروع به نصب آن به هشدار سیستم عامل خود برای مجوزهای مورد نیاز وایبر توجه می کنند. اگر شما نیز جزو کاربران این نرم افزار تحت شبکه هستید دانستن این مطلب که وایبر بصورت کاملا علنی و آشکار مجوز انجام چه کارهایی در گوشی شخصیتان را از شما دریافت می کند خالی از لطف نخواهد بود:

 

در ادامه تصاویر اخذ مجوز های مختلف به فارسی و انگلیسی و توضیحات مرتبط ارائه می شود:

توسط این مجوز وایبر می تواند علاوه بر درج و حذف و تغییر مخاطبین شما، تمامی اطلاعات تماس های برقرار شده با گوشی شما را بدست آورده و حتی ثبت نماید، این مجوزها در خصوص مخاطبین شبکه های اجتماعی شما نیز در اختیار وایبر می باشد.

بر اساس این مجوز شما به وایبر اجازه داده اید که حتی بدون اطلاع شما اقدام به تماس تلفنی یا ارسال پیامک نماید.

بوسیله این مجوز وایبر می توان در هر لحظه اطلاعات دقیق مکان شما را از طریق جی پی اس بدست آورده و برای سرور خود ارسال کند

با توجه به این مجوز وایبر به راحتی می تواند بدون اطلاع شما علاوه بر خواندن و دریافت تمامی پیامک ها، آنها را تغییر دهد

با این مجوز وایبر به راحتی می تواند علاوه بر دسترسی کامل به اینترنت و شبکه، بوسیله بلوتوث نیز ارتباط برقرار نماید

بر اساس این مجوز وایبر می تواند علاوه بر حذف و اضافه نمودن حساب های کاربری، برای شما نام کاربری ایجاد نموده و از این حساب های کاربری بطور کامل استفاده نماید، یعنی حتی می تواند وارد جیمیل شما شده و تمامی اطلاعات پست الکترونیکی شما را رصد نماید.

با این مجوز شما عملا برای هر گونه دخل و تصرف در محتویات حافظه تلفن، حافظه خارجی و حتی حافظه ی متصل شده از طریق یو اس بی دست وایبر را باز گذاشته اید.

با توجه به این مجوز وایبر می تواند در هر لحظه از وضعیت تماس تلفنی گوشی مطلع شده و اطلاعات اختصاصی تلفن شما را استخراج نماید.

بر اساس این مجوز وایبر می تواند حتی بدون اطلاع شما اقدام به ضبط صوت، گرفتن عکس و یا فیلم با دوربین گوشی شما نموده و با توجه به مجوزهای قبلی، صوت،عکس و فیلم استخراجی را به سرور مرکزی خود ارسال نماید.

با توجه به این مجوز وایبر می تواند بدون اطلاع شما شبکه بی سیم یا بلوتوث را خاموش و روشن نموده و حتی مانع قفل شدن صفحه نمایش شما شود همچنین می تواند از برنامه های در حال اجرا اطلاع یافته و بطور کلی تنظیمات سیستم را تغییر دهد، علاوه بر آن وایبر می تواند مانع رفتن گوشی یا تبلت شما به حالت استراحت شود.

با این مجوز وایبر قادر خواهد بود دسترسی کامل به شبکه و اینترنت داشته و حتی از سرویس های گوگل استفاده نماید

بر اساس این مجوز وایبر می تواند حتی جهت دسترسی به حافظه محافظت شده شانس خود را امتحان کند

دسترسی کامل به مخاطبین و همچنین اطلاع از پیکربندی و تنظیمات شما در خصوص سرویس گوگل نیز توسط این مجوز در اختیار وایبر قرار می گیرد.

به کمک این مجوز وایبر می تواند قابلیت لرزش گوشی شما را کنترل نماید.

بر اساس این مجوز وایبر به راحتی می تواند سایر  برنامه ها را بسته، از تنظیمات همگام سازی مطلع شود، آمارهای همگام سازی را دریافت نماید، بصورت خودکار در شروع به کار گوشی شما اجرا شود و حتی بدون اطلاع شما تصویر زمینه را تغییر دهد و به اعلان های سیستم دسترسی یابد.

--------------------------------------------------------------------

 با همه مسائل فوق شاید هنوز هم عده ای باشند که اطلاعات مربوط به خود را خیلی با ارزش ندانسته و از قرار گرفتن این اطلاعات در اختیار مدیران شرکت تولید کننده وایبر نگرانی نداشته باشند اما زمانیکه مطلع می شوند مدیریت این نرم افزار در راستای اهداف اسرائیل و توسط چند صهیونیست به نام های Talmon Marco ، Igor Megzinik ، Sani Maroli و  Ofer Smocha انجام می شود قضیه کمی متفاوت خواهد بود آن هم اسرائیلی که تا پیش از این حاضر بود جهت رصد وضعیت جوانان مخالف عقاید خود مخصوصا جوانان ایرانی میلیاردها دلار هزینه کند ولی امروز به کمک همراهی کاربران دنیا ارزش نرم افزار خود را روز به روز بیشتر دیده و کسب درآمد هم می کند.

 

مصطفی احمدی گل خطمی

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون