تاریخ خبر: کد خبر: 3865

عکس: دوربین به دست‌ها در فیلیپین

همانگونه که واضح است، نکته حائز اهمیت در سه تصویر فوق، نه شخص پاپ فرانسیس و نه مرحوم مرتضی پاشایی که «تلفن‌های هوشمند» هستند.

به گزارش قاصدنیوز، تصویر زیر را شبکه خبری یواس‌ای تودی از لحظات استقبال مردم مانیل (پایتخت فیلیپین) از پاپ فرانسیس منتشر کرده است.
 

دشمن از جان تلفن‌های ما چه می‌خواهد؟ +تصاویر

 
دو تصویر زیر را نیز خبرگزاری‌های داخلی از مراسم تشییع مرحوم مرتضی پاشایی انعکاس داده‌اند.
 

دشمن از جان تلفن‌های ما چه می‌خواهد؟ +تصاویر

 

دشمن از جان تلفن‌های ما چه می‌خواهد؟ +تصاویر

همانگونه که واضح است، نکته حائز اهمیت در سه تصویر فوق، نه شخص پاپ فرانسیس و نه مرحوم مرتضی پاشایی که «تلفن‌های هوشمند» هستند.
 
و باز هم باید اشاره کرد که معنای اصلی این تصاویر نه همین تلفن‌های هوشمند که قابلیت‌های شبکه‌سازی آنها و کاربردشان بعنوان بیسیم‌های دوربردی که می‌توانند به آمریکا و اسرائیل متصل باشند! است.
 
متأسفانه باید اشاره کرد که دشمن در تئوری‌های «بسیج اجتماعی»! خود (به معنای کشاندن مردم به خیابان‌ها علیه نظام حاکم) به مسئله تلفن‌های هوشمند و قابلیت شبکه‌های اجتماعی در آنها بعنوان یک ابزار اساسی نگاه می‌کند و فی‌الواقع اجرای تئوری بسیج اجتماعی خود را بدون کمک این دستگاه‌ها غیر ممکن می‌داند.
 
علیرغم احترام به کسانی که در تصاویر فوق در مراسم تشییع مرحوم پاشایی در حال استفاده از تلفن‌های خود برای تصویربرداری هستند اما این نکته را هم باید مد نظر قرار داد که مثلاً در هنگامه اغتشاشات آمریکایی هنگ‌کنگ، یکی از خبرنگاران شبکه الجزیره در وبلاگ خبری خود از این نوشت که «دانشجویان معترض هنگ‌کنگی قصد دارند آینده کشور چین را با تلفن‌های هوشمند خود تغییر دهند»!
 
تمام این نکات گویای آنست که پُررنگ سازی مسئله «تلفن‌های هوشمند» و تشویق افکار عمومی مردم جهان به استفاده از آنها، دارای اهداف خاص و بعضاً خطرناکیست که باید نسبت به آنها هوشیار بود.
 
سرویس‌های جاسوسی آمریکا بر اساس آنچه که رسانه‌ها گزارش داده‌اند؛ در اسناد رسمی خود پیرامون بسیج اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی از «تولید توانایی برای ایجاد سازماندهی مردمی حول مسائل سیاسی و اجتماعی تا مرحله‌ای که معترضان قادر به حمایت از دیدگاه های خود باشند»! نیز یاد کرده‌اند که صد البته رسیدن به این هدف برای آنها جز با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های هوشمند ممکن نیست.
 
در همین زمینه لازم به توضیح است که یک جریان سیاسی خاص در ایران با معترض نامیدن جمعیت سوگوار حاضر در مراسم تشییع مرحوم پاشایی و همچنین با «ده‌ها هزار نفری» خواندن تعداد آنها و تأکید بر این نکته که «نمایش، نمایش پاشایی نبود»! قصد سوء استفاده از این مسئله و مصادره به مطلوب آنرا برای اهداف خاص دارد.
 
احمد پورنجاتی، از چهره‌های همین جریان چند روز قبل در بخشی از یک گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفته بود: «بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان باید رخ‌نمایی کند»
 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون