تاریخ خبر: کد خبر: 4072

نویسنده پرتیراژترین کتاب دفاع مقدس در گفتگو با «قاصدنیوز» پیرامون عملکرد وزارت ارشاد گفت:

اندک فرهنگ باقی مانده از انقلاب با عملکرد وزارت ارشاد در حال نابودی است

سعید عاکف گفت: اگر شما واقعا وزارت فرهنگ با پسوند اسلام هستید و از متن انقلاب برآمده اید توضیح دهید دلیل اهمیت دادن به این نویسندگان و این کتاب ها، چیست و ربط اینها به انقلاب اسلامی، عنوانی که شما از آن بیرون آمده اید چیست؟

اندک فرهنگ باقی مانده از انقلاب با عملکرد وزارت ارشاد در حال نابودی است

سعید عاکف نویسنده کتاب «خاک های نرم کوشک» در گفت و گو با «قاصدنیوز» ضمن ابراز تاسف از عملکرد وزارت ارشاد گفت: همین اندک و تتمه  فرهنگ باقی مانده در کشور را در حال نابودی است.

 

نویسنده پرتیراژترین کتاب دفاع مقدس ضمن تاکید بر مشخص بودن فرهنگ انقلاب اسلامی تصریح کرد: یک بچه ابتدایی هم از فرهنگ، انقلاب را متوجه می شود، آن هم انقلابی که نام آن اسلامی بود. بعد از فتح خرمشهر و درک قدرت انقلاب دشمنان جدی تر شدند و به عنوان مثال یکی از تصمیمات آن ها که خودشان اعتراف کرده اند برداشتن چادر از سر بانوان ایرانی است.

 

این رزمنده و روایتگر دوران دفاع مقدس افزود: حال برخی از آقایان آب به آسیاب دشمنان می ریزند و یا متوجه نیستند که چه کار می کنند. آن چه ما از فرهنگ می دانیم باید مبتنی بر قوانین اسلام باشد. اگر وصیت نامه شهدا را مرور کنید، ملاحظه خواهید کرد که هیچ‌کدام کلمه وطن بدون اسلام را نمی خواستند و به خاطر اسلام به جنگ رفتند. آن چه که من می‌بینم این است که عده ای دارند فاتحه این فرهنگ را می‌خوانند.

 

وی خاطر نشان کرد: بنده یک جمله به وزیر ارشاد گفتم، آن هم این که اگر واقعا  دلسوز فرهنگ این کشور هستید اوضاع کتاب را درست کنید زیرا کتاب ریشه فرهنگی و هنری یک کشور است. به جای پرداختن به موضوعات دیگر به این موضوعات ریشه ای و مهم بپردازند.

 

مدیر انتشارات مُلک اعظم در پایان گفت: اگر این مشکلات ریشه ای را حل کنند خیلی بهتر است به جای اینکه به برخی از نویسندگان مانند دولت آبادی یا برخی کتاب ها که من اکراه دارم اسم آن ها را بیاورم بپردازند. اگر شما واقعا وزارت فرهنگ با پسوند اسلام هستید و از متن انقلاب برآمده اید توضیح دهید دلیل اهمیت دادن به این نویسندگان و این کتاب ها، چیست و ربط این‌ها به انقلاب اسلامی و عنوانی که شما از آن بیرون آمده اید چیست؟

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون