تاریخ خبر: کد خبر: 2206

عاکف:نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در شأن دفاع مقدس نبود

مدیر انتشارات «ملک اعظم» گفت: یکی از دست‌اندرکاران نمایشگاه که اتفاقا فهم فرهنگی دارد برخی اعتراضات را به دوستانی که سهمی در این نمایشگاه دارند، کرده بود که متأسفانه وقعی به سخنان وی نگذاشته بودند.

عاکف:نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در شأن دفاع مقدس نبود
به گزارش قاصدنیوز، سعید عاکف نویسنده دفاع مقدس و مدیر انتشارات ملک اعظم با ابراز گلایه‌هایی درباره چگونگی برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: سومین روز از آغازِ پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برای بازدید و شرکت در این نمایشگاه رفتم. روز سوم باید نمایشگاه کار خود را آغاز کرده باشد ولی بازدید کننده کم بود. روز اول 30 هزار تومان میزان فروش ما بود و در مجموع آن سه روز صد هزار تومان کتاب نفروخته بودیم و این در حالی است که کتاب‌های ما برخی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دفاع مقدس است.حال درست است که برخی از کتاب‌ها را با استفاده از تبلیغات گسترده تلویزیونی می‌خواهند بزرگ جلوه دهند ولی کتاب «خاک‌های نرم کوشک»، «شام برفی» و سایر آثار انتشارات ملک اعظم در نمایشگاه کتاب تهران و فروشگاهمان در مشهد هنوز جزء پرفروش‌ترین کتاب‌ها هستند.
 
 
*وقعی به اعتراضات نگذاشتند
 
وی افزود: من تمام این نمایشگاه را دیدم و جز گله و شکایت چیز دیگری نشنیدم. یکی از مشکلات ناشران این بود که آب زیر کتاب‌ها رفته بود و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم. یکی از دوستان گفت وقتی به مسوول نمایشگاه اعلام کردیم ایشان پاسخ می‌دادند که می‌خواستید پالت بیاورید که خیلی ناراحت شدم و وقتی موضوع را به ایشان منتقل کردم، ایشان گفتند که ما خسارت می‌دهیم و جبران می‌کنیم. به هر غرفه‌ای رفتم به اتفاق از عدم وجود بازدیدکننده و فروش شکایت داشتند. من با ایشان دوست هستم و رابطه دوستانه میان ما حکمفرماست، ولی برای برخی اعتراضات سراغ ایشان رفتم ولی موفق نشدم وی را ببینیم و سپس تماس گرفتم ولی به خاطر مشغله پاسخ بنده را ندادند و بعد هم با من تماس نگرفتند.
 
 
مدیر انتشارات «ملک اعظم» در ادامه گفت: یکی از دست‌اندرکاران نمایشگاه که اتفاقا فهم فرهنگی دارد برخی اعتراضات را به دوستانی که سهمی در این نمایشگاه دارند، کرده بود که متأسفانه وقعی به سخنان وی نگذاشته بودند.
 
 
وی ادامه داد: اولین کسی که زمان برگزاری این نمایشگاه را متوجه شد من بودم، اول بنا بود این نمایشگاه در مصلی برگزار شود. بعد از اولین نمایشگاه دفاع مقدس دیگر در این نمایشگاه شرکت نکردم و این علیرغم تماس‌های مکرری بود که با من گرفته می‌شد تا اینکه در دوره پیشین که در مصلی برگزار شد و من به واسطه دوستان شرکت کردم و در پایان از برگزارکنندگان تقدیر کردم و گفتم که مصلی را برای این نمایشگاه حفظ کنید و هر سال شاخص‌های کیفی این نمایشگاه را ارتقا دهید تا نمایشگاهی نه در سطح نمایشگاه کتاب تهران ولی به آن اندازه‌ها داشته باشیم. بالاخره ما انسان‌های بی‌دست و پایی نیستیم که ندانیم چکار باید بکنیم اگر کار را به اهلش بسپاریم آن فرد می‌داند چکار باید کند.
 
 
*مگر زمان جنگ گدایی می‌کردیم؟
 
سعید عاکف از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه سوالی پرسید و گفت: امسال هم بحث بود که این نمایشگاه در مصلی باشد ولی چند روز مانده به برگزاری نمایشگاه تماس گرفتند و گفتند که محل نمایشگاه به باغ موزه منتقل شده است. همان موقع با آقای ناظری تماس گرفتم و گفتم چرا جای نمایشگاه را جابجا کرده‌اید و ایشان گفتند که مصلی گفته است که پنج روز بیشتر نمی‌توانید باشید و بهانه‌هایی از این دست آورده‌اند.
 
 
وی گفت: من به آقای ناظری گفتم که مگر ما زمان جنگ برای مثال می‌رفتیم از وزارت بازرگانی گدایی می‌کردیم؟ می‌رفتیم و یقه آنها را می‌گرفتیم و می‌گفتیم جنگ است باید کمک کنید و اگر ساپورت نکنید نابودی ما به نابودی مردم گره خورده است. حالا در جنگ امروز با استکبار هم اگر نگوییم این بچه‌ها از پیش‌ قراولان هستند جزء اولین نفراتی هستند که در خط مقدم در حال مبارزه هستند. با این تفاسیر من از آقایانی که در اختتامیه این مراسم شرکت کردند سؤال دارم که چرا نمی‌توانند یک جای ثابتی برای این برنامه فراهم کنند؟
 
 
وی اضافه کرد: مصلی تهران دارای جایگاهی است که باغ موزه فاقد آن است. بحث دسترسی، آدرس و ... موضوعاتی است که مصلی از مزیت بهتری برخوردار بود. بعد هم غرفه‌داران را در چادر قرار دادند. آیا شأن دفاع مقدس این است که شهرداری بیاید بچه‌های ما را داخل چادر قرار دهد؟ این جایگاه دفاع مقدس بود.
 
 
وی همچنین اضافه کرد: سال گذشته نیز جای نمایشگاه در شبستان پایین بود هر چیزی از علم و فناوری و ... در این کشور زیر پرچم دفاع مقدس است، ولی آقایان نتوانستند به خاطر یک نمایشگاه دیگر غرفه‌های ما را پایین برگزار کنند و ما را بالا بردند و در حقیقت زور ‌آنها چربیده بود. همان سال گفتند که این مشکل را سال آینده برطرف می‌کنیم که برطرف کردن آنها این شد که نمایشگاه را در باغ موزه برگزار کردند.
 
منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون