تاریخ خبر: کد خبر: 3911

فعال حوزه زنان و خانواده در گفتگو با «قاصدنیوز»:

در برنامه‌ریزی برای تفریح زنان، معادل سازی صورت نگیرد

در برنامه ریزی برای فعالیت‌های تفریحی بانوان باید با توجه به روحیات و توانمندی‌های جنس زن طراحی شود. گفت: در این موضوع نباید حتما در برابر آقایان معادل سازی صورت گیرد. مثلا اگر مردان در مسابقه ورزشی حضور دارند، الزاما زنان هم لازم نیست در همان رشته حاضر باشند.

در برنامه‌ریزی برای تفریح زنان، معادل سازی صورت نگیرد

کارشناس حوزه زنان و خانواده در گفت‌وگو با «قاصدنیوز» با تاکید بر این مطلب که در برنامه ریزی برای فعالیت‌های تفریحی بانوان باید با توجه به روحیات و توانمندی‌های جنس زن طراحی شود. گفت: در این موضوع نباید حتما در برابر آقایان معادل سازی صورت گیرد. مثلا اگر مردان در مسابقه ورزشی حضور دارند، الزاما زنان هم لازم نیست در همان رشته حاضر باشند.

 

حسن پور افزود: اگر بخواهیم در مورد تفریح زنان -چه در داخل و چه در خارج خانه- برنامه ریزی انجام دهیم، باید با توجه به خصوصیات و روحیات جنس زن، نحوه و نوع آن با جنس مردان متفاوت باشد و در این موضوع همانند سازی انجام نگیرد.

 

این فعال فرهنگی بیان کرد: یکی از موثرترین و بهترین مکان ها برای حضور و فعالیت بانوان کانون‌های فرهنگی و ورزشی مساجد در محلات است؛ چرا که مسجد محل خوبی برای تامین نیاز اجتماعی زنان از لحاظ حضور مفید در جامعه می‌باشد. مساجد نیز می تواند در اجرای برنامه های تفریحی برای بانوان نقش داشته باشند.

 

همسر مرحوم حاج عبدالله ضابط علمدار روایتگری گفت: برای آقایان هم باید تبیین شود، که حضور مفید اجتماعی برای زن یک نیاز مهم است که به نفع آقایان می‌باشد، چون این خانم در فضای فرهنگی، شوهرداری و تربیت فرزند را آموزش می بیند و با حضور در مراکز فرهنگی سالم مانند مسجد سطح افکارش بالاتر خواهد رفت.

 

این استاد حوزه‌های علمیه بانوان، آموزش وپرورش را یکی از متولیان اصلی برای تفریح و سرگرمی دانست و خاطر نشان کرد: این رده سنی در اختیار آموزش و پروش است و باید در قالب فعالیت‌های فرهنگی یا ورزشی به نیازهای اجتماعی دختران توجه کنند. این مسئله موجب افزایش بهره وری درسی آن ها نیز خواهد شد. باید توجه کرد که این فعالیت ها باید در جهت تقویت بنیاد خانواده برنامه ریزی و اجرا گردد.

 

این فعال حوزه زنان و خانواده بیان کرد: این برنامه ها و فعالیت ها حتما باید تحت نظر یک متصدی صورت گیرد. چرا که حضور دختران جوان، بدون هیچ نظارت خود موجب مفسده های بسیاری خواهد بود. باید زیر نظر مدارس، مساجد و یا خانواده ها این اقدام صورت گیرد. در هر صورت ما باید به دنبال بهانه و فرصت های مختلف جهت جذب و آموزش دخترانمان باشیم.

 

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان در مقابل تهاجم صورت گرفته کار را اساسی و زیر بنایی انجام دهند و عجله نکند و نباید گمان کرد که با احداث چند پارک خدمت بزرگی به بانوان کرده اند. باید به این مسئله ریشه ای و با فکر و برنامه ریزی پرداخته شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون