تاریخ خبر: کد خبر: 3699

آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با جمعی از هنرمندان نهضت مردمی پوستر انقلاب در مشهد:

جایی که رهبری در وسط میدان است نباید حساب بِرند و آبرو کرد/ صدا و سیما رفاه‌طلبی و ناهنجاری‌ها را ترویج می‌کند

آیت الله علم الهدی بابیان این‌که در فتنه 88 فقط بعضی‌ها حاضر شدند بِرند خود را هزینه کنند، خاطرنشان کرد: دشمن طوری برنامه‌ریزی کرده بود که افراد آکادمیک و ارزشی وارد عرصه میدانی 9 دی نشوند و این حرکت در حد مردم کوچه و خیابان باقی بماند اما این‌که نخبه‌ای، خودش را در حمایت از رهبری هزینه کند، کار ارزشمندی است.

جایی که رهبری در وسط میدان است نباید حساب بِرند و آبرو کرد/ صدا و سیما رفاه‌طلبی و ناهنجاری‌ها را ترویج می‌کند

به گزارش «قاصدنیوز»، آیت‌الله علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد مقدس، در دیدار جمعی از اعضای فعال نهضت مردمی پوستر انقلاب، با تقدیر از اقدام این هنرمندان در دوران غربت رهبری، گفت: کاری که آقایان و خانم‌ها در این جریان نهضت انجام می‌دهند، در واقع مالیاتی است که به امام زمان(عج) می‌دهند و در حوزۀ فعالیت‌های انقلابی و زندگی شخصیتان، امام زمان(عج) دستتان را خواهد گرفت و هیچ چیز پیش ایشان گم نخواهد شد. 

 

در این دیدار که به مناسبت پنجمین سالگرد تاسیس نهضت برگزار شد، اعضای حاضر ضمن ارائۀ گزارش، تبادل‌نظر و بیان برنامه‌های نهضت، از رهنمودهای آیت‌الله علم‌الهدی بهره‌مند شدند. همچنین در پایان این جلسه، تعدادی از فعالان نهضت مردمی پوستر انقلاب مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

برای حفظ ولایت باید از برند آکادمیک خود گذشت

آیت الله علم الهدی بابیان این‌که در فتنه 88 فقط بعضی‌ها حاضر شدند بِرند خود را هزینه کنند، خاطرنشان کرد: دشمن طوری برنامه‌ریزی کرده بود که افراد آکادمیک و ارزشی وارد عرصه میدانی 9 دی نشوند و این حرکت در حد مردم کوچه و خیابان باقی بماند اما این‌که نخبه‌ای، خودش را در حمایت از رهبری هزینه کند، کار ارزشمندی است.

 

وی با بیان این‌که آنجایی که رهبری در وسط میدان است نباید حساب برند و آبروی خود را داشت، اضافه کرد: گاهی دشمن روی اشخاص عملیات روانی انجام می‌دهد تا طرف ترجیح دهد برای حفظ آبروی خودش وارد یک جریان نشود. این‌که برای منافع خود، منافع الهی را کنار بگذاریم، بزرگ‌ترین آفت و نقطه اول شرک است؛ در این نوسان‌ها، باید با اخلاص از این عملیات روانی خارج شوید و اگر اخلاص شما زمین خورد، با اهداف نیز زاویه پیدا می‌شود.

 

http://postermovement.ir/images/news/didarbaemamjome10.jpg

 

بزرگ‌ترین هنر نهضت، اجتماع هنرمندان متدین و متخصص است

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به فضای کلی جریانات هنری، یادآور شد: متأسفانه فضای هنر بر مبنای متدینین نیست بلکه مبنا بر افراد لائیک است که افراد متدین نیز در آن پیدا می‌شود اما بزرگ‌ترین هنر شما در این است که نیروهای متدین و متخصص را جمع کرده‌اید.

 

ایشان همچنین با انتقاد از عملکرد صداوسیما در تبلیغات تلویزیونی، و فضای حاکم بر تبلیغات تجاری، تأکید کرد باید طراحان مسلمان وارد بازار تولیدات تبلیغاتی شوند.

 

امام جمعه مشهد با بیان این‌که با ورود شما به این عرصه، هم توسعه آرمانی کار شما تأمین می‌شود و هم توانسته‌اید کار ارزشی خود را بفروشید؛ ادامه داد: همواره دو مشکل بر سر راه متدینین ما وجود داشته؛ اول این‌که نیروهای متدین شارلاتان نیستند، آدم‌های محجوب، نجیب و سربه‌زیری هستند که البته لازمه فضائل دینی و اخلاقی همین است اما متأسفانه در کشور بسیاری از کارها با شارلاتان بازی انجام می‌شود. مشکل دوم این است که در بسیاری از حرکت‌هایی که در جهت توسعه آرمانی خود انجام می‌دهند به‌واسطه این‌که نگویند دنبال پول است، از عرضه محصول خود به بازار خودداری می‌کند. شما باید با حفظ موازین دینی و احکام شرعی وارد بازار کار شوید.

 

وی به تأثیر هنر و رسانه در انتقال مفاهیم ارزشی اشاره کرد و گفت: ممکن است شما در تبلیغ یک کالا، اثر گرافیکی تهیه کنید که در ترویج آرمان دینی شما به‌مراتب مؤثرتر از فعالیت‌های دیگر باشد؛ و شما با این شبکه ارتباطی که پیداکرده‌اید می‌توانید چنین جریانی را به راه بیندازید.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که یکی از دیگر مشکلات، در روابط جریان‌های متدین است، اظهار کرد: استفاده از امکانات دولتی بسیار خوب است اما همانطور که تا کنون متکی به  آن نبوده‌اید، نباید هیچگاه متکی باشید. زیرا جریان سیاسی در کشور ما همواره در نوسان بوده و به تبع آن سایر جریانات وابسته هم دچار نوسان می‌شوند.

 

http://postermovement.ir/images/news/didarbaemamjome2.jpg

 

حرکت مخلصانه شما در مسیر حمایت از ولایت و رهبری بود

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به زمان آغاز فعالیت نهضت مردمی پوستر انقلاب در سال 88، خاطرنشان کرد: شما کار را در سالی شروع کردید که نقطه غربت رهبری بود اما بسیاری از خواصی که پرورش‌یافته دست رهبری بودند، در مقابل فتنه رهبری را تنها گذاشتند؛ در چنین وضعیتی شما آمدید و با یک اخلاص به ولایت و رهبری کمک کردید.

 

وی تصریح کرد: سعی کنید در تداوم این راه هیچ‌گاه به اخلاص شما آسیب وارد نشود زیرا ممکن است در آینده شما به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد فرهنگی شناخته شوید؛ پس از اخلاص خود مراقبت کنید.

 

 

تقدیر از فعالان نهضت

گفتنی است در ابتدای این جلسه، سیدمحمدرضا میری دبیر نهضت مردمی پوستر انقلاب به بیان گزارشی از فعالیت‌های پنج سالۀ نهضت و معرفی ویژگی‌های آن از قبیل وقف انقلاب و رهبری بودن، نگاه همزمان به تولید و توزیع و آموزش، شبکه‌سازی واقعی مبتنی بر اقدام، گستره کشوری، دخیل کردن ‌گسترۀ نیروهای غیرحرفه‌ای تا اساتید پیشکسوت گرافیک انقلاب، حفظ سلامت در فضای هنری و... پرداخت. همچنین در ادامه، سرکار خانم مروی‌زاده از طرقبه گزارشی از روند جذب بانیان مالی و نیز استقبال مخاطبان مردمی از محصولات گرافیکی نهضت ارائه داد. امیر خالقی از طراحان نهضت نیز با اشاره به اهمیت گرافیک و تبلیغات محیطی آن را رسانه‌ای بی‌رقیب برای بخش عظیمی از مخاطبان مردمی دانست.

 

در پایان این در این جلسه که با حضور 30 نفر از همسنگران تشکیل شده بود، از برخی فعالان نهضت در مشهد، تهران و اصفهان به‌نمایندگی از شبکه کشوری این جریان تقدیر شد. آیت‌الله علم‌الهدی همچنین از نمایشگاهی با موضوع معرفی اقدامات پیشین نهضت بازدید کرد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون