تاریخ خبر: کد خبر: 3635

مدرس حوزه‌های علمیه اهل تسنن در گفتگو با «قاصدنیوز»:

برادران شیعه و اهل تسنن نگاه خود را وسعت دهند/ جلسات وحدت آفرین همه‌گیرتر شود

تاکید رهبری روی این نکته که آب به آسیاب دشمن نریزیم بسیار حائز اهمیت است. لذا برادران شیعه و اهل تسنن نباید مسائل سطحی را مدنظر قرار دهند و باید نگاه خود را وسعت داده و تمام مسائل جهان اسلام را در نظر بگیرند.

برادران شیعه و اهل تسنن نگاه خود را وسعت دهند/ جلسات وحدت آفرین همه‌گیرتر شود

مولوی شیخی مدرس حوزه علمیه اهل تسنن نور مشهد در گفتگو با «قاصدنیوز» در پاسخ به این سوال که سخنان رهبر انقلاب پیرامون وحدت در میان اهل تسنن چه بازتابی دارد، گفت: صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری در بین اهل سنت به ویژه بعد سفر ایشان به کردستان و سخنرانی‌هایشان در بین اهل تسنن، تاثیر بسیاری داشته است و بنده در دیدارهایی که با بسیاری از علمای اهل سنت داشته ام تاثیر مثبت این مسئله را  تغییر دید آنان دیده ام.

 

وی افزود: قطعاً و به یقین، مسئولین حکومتی دلسوز بوده و موضوع وحدت از قبل‌ها مدنظرشان بوده است، ولی متاسفانه در طبقات پایین‌تر مسئولین، توصیه های مقام معظم رهبری خیلی عملی نشده است و بارها ایشان این موضوع را مطرح و از مسئولین به نوعی انتقاد کرده اند.

 

 این مدرس حوزه‌های علمیه اهل تسنن خاطر نشان کرد: بسیاری از علمای اهل تسنن علاقه مند، شیفته و تشنه شرکت در جلسات وحدت آفرین هستند و انشاالله این ایده و بینش مقام معظم رهبری همه گیرتر شود.

 

مولوی شیخی گفت: تاکید رهبری روی این نکته که آب به آسیاب دشمن نریزیم بسیار حائز اهمیت است. لذا برادران شیعه و اهل تسنن نباید مسائل سطحی را مدنظر قرار دهند و باید نگاه خود را وسعت داده و تمام مسائل جهان اسلام را در نظر بگیرند.

 

وی در انتها افزود: قرار نیست اهل سنت شیعه را نفی کند و یا از بین ببرد و یا شیعه برای از بین بردن اهل سنت برنامه ریزی داشته باشد. تنها محور، محور وحدت است که انشاالله در بین آحاد ملت ایجاد بشود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون