تاریخ خبر: کد خبر: 3529

حجت الاسلام نظافت در نشست آغاز عملیات فرهنگی برعلیه تشیع انگلیسی در مشهد:

با گسترش اینترنت، جلسات لعن خصوصی معنا ندارد/ برای اثبات حقانیت شیعه جدال احسن و گفت‌و گو کنید

موسس حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) بیان کرد: مشکل برخی این است که در تاریخ مانده اند، بنابراین هیچ اشاره ای به دشمنی با آمریکا و اسرائیل نمی‌کنند. مگر داعش و آل سعود را چه کسی هدایت می کند؟ این هنر شیطان است که مسلمانان را با دشمن فرضی در گیر کند و از توجه به دشمن و عامل اصلی باز دارد.

با گسترش اینترنت، جلسات لعن خصوصی معنا ندارد/ برای اثبات حقانیت شیعه جدال احسن و گفت‌و گو کنید

به گزارش «قاصدنیوز»، حجت الاسلام محمد جواد نظافت، موسس حوزه علمیه حضرت مهدی(عجل الله) در نشست آغاز عملیات فرهنگی بر علیه تشیع انگلیسی که در مسجد المنتظر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: علمای وهابیت برای تحریک افراد به مقابله با تشیع، صوت ها و سخنرانی های لعن و نفرین را برای افراد پخش می کنند و همین طور که امروز ملاحظه می کنیم موجب خون ریزی و کشتار مسلمانان شده است.

 

آیین اهل بیت، آیین مهر است

حجت الاسلام نظافت با اشاره به اهمیت عقاید حقه تشیع تاکید کرد: شیعه باید عقاید خود را بشناسد و از آن دفاع کند تا با جان او عجین شده و به قلب او نفوذ کند. ما معتقدیم در دوران غیبت وظیفه سرپرستی مسلمانان برعهده ولی فقیه است و همه باید از دستورات او پیروی کنیم.

 

وی با اشاره به این حدیث که دشمنی با دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) از شروط دوست داشتن اهل بیت است تصریح کرد: دقت شود که برائت از دشمن اهل بیت(علیهم السلام) و خدا امری واجب است اما تشخیص دشمن خدا و اهل بیت بسیار مهم و کلیدی است.

 

نظافت تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) زمانی از عموی خود آذر ابراز برائت کرد که حجت را بر او تمام کرده بود و متوجه شد که عمویش حق را نمی پذیرد. بنابراین زمانی حقِ بیزاری و برائت داریم که حقیقت بر افراد عرضه و مطالب روشن شده باشد.

 

این استاد حوزه ادامه داد: با اینکه ما از دشمنان خدا برائت می جوییم اما از مشرکین هم بیزار نیستیم. یعنی به شهادت قرآن در مورد فردی که حقیقت بر او عرضه نشده است حق دشمنی و بیزاری نداریم. گرچه ما فکر افراد را منحرف می دانیم اما دوست داریم حق بر آن ها عرضه شود تا موضع گیری افراد و مستضعفین فکری مشخص شود.

 

حجت الاسلام نظافت با تاکید بر این که " اهل بیت محور وحدت بین مسلمانان هستند نه تفرقه و اختلاف " گفت: از آن جایی که اسلام دینی کامل است، روش برخورد با مخالفان را به ما آموزش داده است لذا ما حق نداریم از اهل بیت جلو بزنیم. دین اسلام دین مهرورزی است و پیامبر و امامان رفتارشان پر از مهر و محبت بود.

 

وی تاکید کرد: آیین اهل بیت، آیین مهر بوده است، لذا امیرالمومنین(علیه السلام) به مالک می گوید، زیردستانت را دوست داشته باش چرا که یا آنها برادر دینی تو هستند و یا انسان اند؛ زیرا انسان ظرفیت و استعداد بهشتی شدن را دارد.

 

نظافت ادامه داد: در قرآن، خداوند متعال می فرماید، ما شما را از نیکی کردن به مشرکین نهی نمی کنیم. حتی  اگر ما وهابی دیدیم، به او نیکی می کنیم، یا او متوجه می شود و به حق برمی گردد و یا حجت بر او تمام شده است.

 

امیرالمومنین(علیه السلام) با عایشه با احترام برخورد کرد

این پژوهشگر دینی در تبیین سیره اهل بیت در برخورد با مخالفین و دشمنان اذعان داشت: حضرت علی(علیه السلام) از طرح مسائل اختلافی به شدت بر حذر بودند؛ برای مثال فردی از حضرت سوال کرد که چگونه  شما را از حکومت بازداشتند با اینکه شما سزاور بودید. ایشان پاسخ دادند: عده ای بخل ورزیدند و عده ای هم سخاوت مندانه از این قضیه گذشتند. سپس حضرت از شخص سوال کردند: "چرا در مورد معاویه که با او درگیر هستیم سوال نمی کنی؟ "

 

حجت الاسلام نظافت بیان کرد: مشکل برخی این است که در تاریخ مانده اند، بنابراین هیچ اشاره ای به دشمنی با  آمریکا و اسرائیل نمی‌کنند. مگر داعش و آل سعود را چه کسی هدایت می کند؟ این هنر شیطان است که مسلمانان را با دشمن فرضی در گیر کند و از توجه به دشمن و عامل اصلی باز دارد.

 

وی تصریح کرد: حتی ما با شیعیانی که موجب اختلاف می شوند هم نباید جنگ و دعوا داشته باشیم و هدف ما فقط روشن شدن و آگاه کردن آنها است.

 

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: امیرالمومنین(علیه السلام) حرمت عایشه را حفظ کردند و با او به احترام برخورد و حساب او را به خدا و روز قیامت واگذار کردند. در جایی دیگر خلیفه دوم از حضرت در مورد شرکت در جنگ سوال کرد، که حضرت با خیر خواهی و توجه به مسائل کلان و اصلی اسلام، عمر را از شرکت در میدان نبرد نهی کردند و فرمودند: تو مانند نخ تسبیح جامعه اسلامی هستی و اگر تو کشته شوی جامعه از هم می پاشد.

 

وی همچنین افزود: امیرالمومنین(علیه السلام) همیشه مصالح جامعه را در نظر داشتند و خلفا را راهنمایی و کمک می کردند مثلا حضرت می فرمایند: من آن قدر از عثمان دفاع کردم ام که می ترسم گنه کار باشم! یا در جنگ، حضرت لشکریانش را از فحش دادن به دشمنان باز داشتند. حتی امام سجاد(علیه السلام) در صحیفه سجادیه مرزداران حکومت را دعا می کنند با این که آن ها سربازان حکومت یزید هستند بنابراین  اگر دلسوزی امامان نبود، قطعا امروز اسلام به دست ما نمی رسید.

 

در این دوران دیگر جلسه خصوصی برای لعن نداریم

نظافت گفت: در زمان امام موسی کاظم(علیه السلام) یکی از نوادگان عمر به امیرالمومنین علی (علیه السلام) بی احترامی می کرد اما امام موسی کاظم(علیه السلام) با مهربانی و لطف او را تغییر دادند و به حق گرایش پیدا کرد و یکی از طرفداران و مدافعان امیرالمومنین و امام موسی کاظم(علیه السلام) شد. قرآن تاکید دارد، کسی که به تو بدی کرده است، تو بدی او را با مهربانی دفع کن.

 

وی یادآور شد: در سوره انعام خداوند می فرماید: مشرکین را سب نکنید چرا که آنها هم خدای شما را سب می کنند، معصوم(علیه السلام) درباره این آیه فرموده اند، منظور این آیه سب ما اهل بیت است. در جایی دیگر امام صادق(علیه السلام) کسی را که دشمنان اهل بیت را علنی لعن می کرد لعنت کردند.

 

این استاد دانشگاه با اذعان با این نکته که ما نمی توانیم بگوییم اسلام لعن ندارد، چون در قرآن هم لعن داریم، اما لعن دعا و نفرین است، تصریح کرد: این بدین معنی است که دعا می کنیم شخص از رحمت خداوند به دور باشد. اما نکته مهم این است که این لعن و دعا نباید علنی باشد چرا که موجب بوجود آمدن هیجان های مذهبی و اختلاف می گردد. حتی معصومین لعن را در خلوت هم نهی کرده اند، از طرفی در این دوران دیگر جلسه خصوصی نداریم و همه چیز از طریق اینترنت و شبکه های مجازی به سرعت منتشر می شود.

 

وی افزود: سب و لعن علنی ظلم به اهل بیت(علیهم السلام) است. مراسمی که به عنوان های مختلف برای توهین به مقدسات اهل سنت برگزار می شود، ظلم به اهل سنت است چرا که آنها از معارف اهل بیت(علیهم السلام) محروم می شوند، و این خلاف دستورات آنان است.

 

این پژوهشگر نهج البلاغه با اشاره به این که وهابیت یکی از دلایل تکفیر شیعه را لعن خلافای خود می دانند، ادامه داد: علمای وهابیت برای تحریک افراد به مقابله با تشیع، صوت ها و سخنرانی های لعن و نفرین را برای افراد پخش می کنند و همین طور که امروز ملاخظه می کنیم موجب خون ریزی و کشتار مسلمانان شده است. این افراد بدانند در خون این افراد شریک هستند و باید پاسخ گو باشد.

 

نظافت بیان کرد: امام رضا(علیه السلام) می فرمایند معارف ما وقتی نشر داده می شود که آن چه را که بقیه از ما نمی دانند به آن ها آموزش داده شود.

 

اختلاف بین مسلمانان، عذاب الهی است

حجت الاسلام نظافت خاطرنشان کرد: چرا حماسه اربعین و اجتماعات آن در شبکه های غربی پخش نشد اما در روز عاشورا مراسم قمه زنی را منتشر می کنند؟ چرا سران تفکرات اختلافی این مسائل را درک نمی کنند؟ در این جا شک می کنیم که مسائلی دیگر در پشت پرده در جریان است. کسی که ادعا می کند مجتهد است چرا جلوی پخش معارف اهل بیت(علیهم السلام) را می گیرد؟

 

وی افزود: اختلاف بین مسلمانان، عذاب الهی است. باید برای اثبات حقانیت شیعه جدال احسن و گفت و گو انجام شود. زمانی که فردی یهودی از حضرت امیرالمومنین(علیهم السلام) در مورد اختلاف بین مسلمانان سوال کرد حضرت جواب او را با این پرسش داد که چرا شما یهودیان هنوز پاهایتان از عبور از دریا خشک نشده بود به بت پرستی رو آوردید؟ حضرت هرگز اختلافات را پیش دشمن بازگو نمی کرد. حال این عده ای که در زمین دشمنان اسلام، اختلاف افکنی می کنند چه توجیهی دارند؟

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در پایان گفت: باید برای مردم تبیین شود که اختلافات مذهبی موجب از بین رفتن امنیت می شود، مانند اتفاقاتی که در سوریه و عراق می بینیم. هر چه به فرج نزدیک می شود تقیه واجب تر است. امروز دیگر جلسه خصوصی نداریم و باید مردم را با معارف حقیقی اهل بیت آشنا کرده تا موجب خوشحالی معصومین شویم.

 

کلمات کلیدی

  • احسان 1 0

    خیلی عالی بود


    متشکرم

ارسال نظر

تریبون