تاریخ خبر: کد خبر: 2765

امام جمعه اهل‌ سنت مشهد: اعدام شیخ نمر آرامش جهان اسلام را برهم می‌زند

مولوی خوش‌دوست در گفتگو با «نسیم» افزود: عده‌ای درصدد تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی هستند و تنها استکبار جهانی از این اختلافات بهره می‌برد/ شهید شوشتری را دیر شناختیم، ایشان باعث ثبات امنیت شده بود

به گزارش قاصدنیوز، مولوی یوسف خوش‌دوست در ادامه این گفتگو تصریح کرد: اسلامی که به دست ما رسیده یکی از مسائل بنیادی آن بحث وحدت بوده است و در شرایط امروز جهان اسلام بایستی بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. قرآن کریم نسبت به تفرقه‌افکنی و پراکندگی در بین مسلمان تذکر داده است و شیطان از جدایی و تفرقه خوشحال می‌شود و آن را در چشم مردم زیبا جلوه می‌دهد. امروزه عده‌ای به دنبال آن هستند تا بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند و نفر سومی از این اختلافات، نهایت سوءاستفاده را داشته باشد.

http://media.nasimonline.ir/larg/1393/08/17/IMG12035635.jpg

وی ادامه داد: فراموش نکنیم که از صدر اسلام دشمنانی با این دین مبین بوده و تا قیامت دشمن دارد، هرکسی اهل منبر است و در هر لباسی که باشد به‌ویژه روحانیت خیلی واجب است که به این بحث‌ها بپردازند زیرا تنها بحث شیعه و سنی نیست بلکه بحث مسلمانان است و باید از مسائل تفرقه‌آمیز جلوگیری شود.

 

*فتوای وحدت‌آمیز رهبر معظم انقلاب

امام جمعه اهل‌ سنت مشهد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه وحدت مسلمین، گفت: زمانی‌که رهبریت نظام جمهوری اسلامی در قالب یک فتوا توهین به بزرگان اهل سنت را حرام اعلام کردند، با صدور این فتوا قلب اهل‌ سنت شاد شد و بزرگان اهل سنت تشکر خود را نسبت به رهبری نظام جمهوری اسلامی اعلام داشتند. با وجود سلایق متفاوت در نظام اسلامی، برای رهبری هم کار دشواری بود اما با این وجود این فتوا صادر شد و تاکنون تأثیرات خوبی در حفظ وحدت داشته است.

 

*اولی‌الامر مسلمین واجب‌الاطاعه است

خوش‌دوست تأکید کرد: زمانی که رهبری نظام جمهوری اسلامی به مشهد می‌آیند خیلی دوست داریم به محضر ایشان برسیم و از نزدیک گفتگویی داشته باشیم؛ کسی به عنوان اولی‌الامر مسلمین قرار گرفت تا جایی که بر خلاف شریعت اسلام دستور نداده، واجب الاطاعه است و چیزی نیست که تبصره و ماده برای آن بیاوریم. اخلاق حسنه و دغدغه جهان اسلام از ویژگی‌های بارز ایشان است.

 

*صدور حکم اعدام شیخ نمر به صلاح عربستان نیست

وی در خصوص صدور حکم اعدام شیخ نمر از سوی رژیم آل‌سعود نیز بیان داشت: در شرایط امروز جهان اسلام اعدام شیخ النمر نباید صورت بگیرد زیرا این اقدام آشفتگی خاصی برای جهان اسلام بوجود می‌آورد و آرامش را از بین می‌برد و اگر این آرامش حاکم شود، خشنودی خدا و رسولش را به همراه دارد. معتقدم مسائلی مانند مسئله شیخ نمر باید با نصیحت و ارشاد موضوع حل شود اما سیاستی که برای این فرد اتخاذ شده است به صلاح عربستان و جهان اسلام نیست.

 

*حامیان داعش در جنایات این گروهک شریک هستند

امام جمعه اهل‌ سنت مشهد با بیان اینکه اهل سنت همواره گروه‌های تروریستی تکفیری مانند داعش را محکوم کرده است، گفت: در خطبه‌های نماز جمعه تا حدودی به مسائل سیاسی پرداخته می‌شود اما بیشتر سخنان ما نسبت به عملکرد گروهک تروریستی داعش است. اعضای گروهک داعش مسلمان نیستند و در لباس اسلام خود را معرفی می‌کنند، اگر بودند چنین حکمی را نمی‌دادند که برای خود خلیفه داشته باشند و مردم بالاجبار از آن خلیفه پیروی کنند، کشتاری که توسط این گروهک تروریستی انجام می‌شود، حقیقتا به دور از انسانیت است. اهل سنت مخالف گروهک داعش است و شکی در آن نیست. تا به حال نمونه کوچکی ندیدیم که برادران اهل سنت، تحرکات داعش را تأیید کنند و هرگونه اعزام اهل سنت برای یاری این گروهک کذب محض است زیرا اهل سنت توهین به آبروی مسلمانان را حرام می‌دانند چه برسد به کشتار و خون‌ریزی مسلمانان. کسانی که به این گروهک تروریستی کمک کنند، در جنایات آنها شریک هستند.

 

*شهید شوشتری را دیر شناختیم

خوش‌دوست در خاتمه اظهاراتش با اشاره به برکات حضور شهید شوشتری در منطقه جنوب شرق ایران، اظهار داشت: هرچند گویا شهید شوشتری اهل بجنورد و به نوعی از همشهری‌های ما بوده‌اند اما ایشان را دیر شناختیم. خدماتی که این شهید ارائه کرد خدمات بسیار شایسته‌ای در جامعه اهل سنت محروم سیستان و بلوچستان بود و دشمنان نگذاشتند چنین افراد لایقی رشد پیدا کنند زیرا خدمات ایشان موجب ثبات امنیت شده بود. کسانی که درصدد اختلاف در بین مسلمان هستند، ظلم بزرگی به اسلام کرده‌اند و از دیدگاه قرآن و بزرگان رفتار آنها مردود است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون