تاریخ خبر: کد خبر: 2358

اعدام شیخ نمر سقوط آل‌سعود را قطعی می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اعدام شیخ نمر نابودی و براندازی آل سعود را به دنبال دارد، گفت: حاکمیت آل سعود بداند که اگر آن را اجرا کند، نتیجه‌ای جز تزلزل، نابودی و براندازی آل سعود به دنبال ندارد

اعدام شیخ نمر سقوط آل‌سعود را قطعی می‌کند

به گزارش قاصدنیوز، آیت‌الله حسن عالمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با تاکید بر ظالمانه بودن صدور حکم اعدام آیت‌الله باقر النمر، از رهبران تشیع در عربستان اظهار کرد: این حکم از بن و اساس ظالمانه بوده چراکه حکم اعدام با موارد نسبت داده شده به شیخ نمر متناسب نیست.

 

وی افزود: شیخ باقر نمر در جهان اسلام از محبوبیت فراوان برخوردار بوده و به ویژه شیعیان عربستان در حالی که بیداری را تجربه می‌کنند، ارادت ویژه‌ای به این مبارز سیاسی و مدافع حقوق شیعیان دارند.

 

*اعدام شیخ نمر نابودی و براندازی آل سعود را به دنبال دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اعدام شیخ نمر نابودی و براندازی آل سعود را به دنبال دارد، گفت: حاکمیت آل سعود بداند که اگر در مورد اجرای حکم اعدام نمر بی‌باکی کرده و آن را اجرا کند، نتیجه‌ای جز تزلزل، نابودی و براندازی آل سعود به دنبال ندارد و نابودی آن حتمی است.

 

وی تصریح کرد: اگر حکومت عربستان عقل اندکی داشته باشد برای بقا خود هم که شده هیچ‌گاه دست به چنین کاری نمی‌زند که اقدام به اعدام شیخ نمر کند چرا که اعدام نمر نابودی آل سعود را به دنبال دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیخ نمر چهره‌ای علمی و مبارزی جهانی است، یادآور شد: شیخ نمر در جهان اسلام از موقعیت خوبی برخوردار بوده و شخصیتی علمی و مبارزی نام آشنا است که برای حقوق مردم حرکت مبارزه می‌کند و این بعد شخصیت وی پس از زندانی شدنش بیشتر برای مردم دنیا و به ویژه جهان اسلام مشخص و مبین شد.

 

*آمادگی مردم برای مبارزه با آل سعود

آیت‌الله عالمی ضمن تشریح دلایل براندازی آل سعود با اعدام شیخ نمر تصریح کرد: در حال حاضر شرایطی را می‌بینیم که در بسیاری از شهرهای عربستان، نفرت و انزجار شدیدی نسبت به حاکمیت آل سعود وجود دارد، در چنین شرایطی مردم عربستان خود را برای مبارزه با آل سعود آماده کرده‌اند.

 

وی تاکید کرد: آل سعود با اجرای حکم اعدام نمر باید منتظر همان طوفان براندازانه خود توسط مردم آزاده باشد و در حقیقت این اقدام حاکمیت آل سعود، براندازی و نابودی آنان را به جلو می‌اندازد.

 

وی خاطرنشان کرد: عربستان در پشت سناریو اعدام شیخ نمر می‌خواهد به تحقق اهداف استکبار کمک کند، استکبار جهانی خواستار ایجاد جنگ داخلی در کشورهای مسلمان و اختلاف افکنی هر چه بیشتر میان شیعه و سنی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: عربستان به خیال خود با اعدام نمر دامنه اختلافات شیعه و سنی را تشدید کرده و از آنجایی که نوکر و خدمتکار استکبار جهانی است، می‌خواهد وظیفه خود را برای تحقق اهداف استکبار به خوبی انجام دهد.

 

آیت‌الله عالمی تصریح کرد: امروز بر همگان این مسئله مشخص شده که عربستان مترسک استکبار جهانی به ویژه آمریکا بوده و با هر سازی که استکبار کوک کند عربستان نیز می‌رقصد، کما اینکه حمایت عربستان از داعش و و دیگر گروه‌های تکفیری مبین و گواه بر این مطلب است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون