تاریخ خبر: کد خبر: 3388

300 زائر پیاده اهل سنت به حرم رضوی مشرف می‌شوند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود در ایام شهادت امام رضا(ع) حدود ۳۰۰ زائر از برادران اهل سنت در قالب کاروان‌های پیاده به مشهد مقدس مشرف شوند.

 300 زائر پیاده اهل سنت به حرم رضوی مشرف می‌شوند

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: همزمان با روزهای پایانی ماه صفر مشهد مقدس میزبان 200هزار نفر زائر پیاده است.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: زائران پیاده در قالب هیئت مذهبی و کاروان از سراسر کشور و شهرستان‌های خراسان رضوی وارد مشهد مقدس می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه در هر کاروان پیاده یک روحانی ، مسئول و مبلغ حضور دارد، تصریح کرد: در این ایام 450 مبلغ خواهر و برادر در کاروان‌های پیاده زائران رضوی به انجام وظیفه می‌پردازند که 60 درصد این مبلغان را مبلغان خواهر تشکیل می‌دهند.

 

مرویان حسینی خاطر نشان کرد: مبلغان اعزامی به کاروان‌های پیاده در سه عرصه همراهی کاروان‌های پیاده، در محل ایستگاه‌های ثابت میان راهی و در محل سکونت گاه‌های شهر مشهد به بیان احکام شرعی دین، تبیین مسائل معرفتی و اعتقادی با محوریت سیره زندگی پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به ارائه خدمت به زائران پیاده می‌پردازند.

 

مرویان حسینی به تعداد ایستگاه‌های  بین راهی برای زائران پیاده اشاره کرد و گفت: 30 ایستگاه به صورت ثابت در مسیر حرکت زائران پیاده قرار دارد که برخی از این ایستگاه‌ها ظرفیت پذیرایی و اسکان 5هزار نفر را دارد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: 50ایستگاه صلواتی، 100مدرسه برای اسکان زائران پیاده در مشهدمقدس و 500ایستگاه صلواتی نیز در مشهد مقدس جانمایی شده است.

 

وی بیان کرد: همه مساجد بین راهی مسیر حرکتی زائران پیاده در همه ساعات شبانه روز باز هستند و به زائران و کاروان‌های پیاده رضوی ارائه خدمت می کنند.

 

وی با بیان اینکه در طول مسیر در بین کاروان‌های پیاده بسته‌های فرهنگی در قالب بروشورهای تبلغی با محوریت آداب زیارت، فلش کارت توزیع می شود، تصریح کرد: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته در طول مسیر نیز مداحان به مدیحه سرایی، ذکر مناقب اهل بیت(ع) می‌پردازند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امسال نیز مشهد مقدس همچون سال گذشته میزبان زائران پیاده اهل سنت از شهرستان‌های تربت جام و خواف است، تصریح کرد: سال گذشته 200 نفر از اهل سنت در قالب کاروان‌های پیاده در ایام شهادت امام رضا(ع) عازم مشهد شدند که از این تعداد 80 نفر از علمای برجسته و مولوی‌های این شهرستان‌ها بودند.

 

مرویان حسینی افزود: پیش بینی می شود در ایام شهادت امام رضا(ع) حدود 300نفر از برادران اهل سنت در قالب کاروان‌های پیاده به مشهد مقدس مشرف شوند.

 

وی همچنین از برگزاری گردهمایی بزرگ 4هزاری نفری هئیت‌های مذهبی در روز پایانی صفر در مشهد مقدس خبر داد و گفت: این گردهمایی با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین اجتماع مسئولان هیئت‌های مذهبی سراسر کشور نیز در روز 27 صفر با حضور2هزار نفر از مسئولان هیئت‌های مذهبی کشور در محل مهدیه مشهد با هدف تجدید پیمان با فرهنگ رضوی و اعلام پایبندی به ارزش‌های نظام اسلامی برگزار می‌شود.

 

وی اجتماع بزرگ رضوی در روز 29صفر در محل صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) را یکی دیگر از برنامه‌های ایام شهادت امام رضا(ع)اعلام کرد و گفت: سوگواره زنان نوغان نیز در روز شهادت امام رضا(ع) در محل رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

مرویان حسینی بیان کرد: سوگواره زنان نوغان با حضور 300هیئت مذهبی بانوان و بانوان پایگاه‌های بسیج مشهد مقدس برگزار می‌شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون