تاریخ خبر: کد خبر: 3634

برخی تشیع را در عزاداری و زیارت خلاصه می‌کنند

حسن رحیم پور ازغدی در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته مشهد گفت:در سال ٨٨« ولایت فقیه» بود که از « مردم سالاری»دفاع کرد

 برخی تشیع را  در عزاداری و زیارت خلاصه می‌کنند

به گزارش قاصد نیوز، حسن رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند سرنخ اصلی فتنه سرویس‌های جاسوسی بودند و عده‌ای بازیچه شدند اما مدیریت با غرب بود، مسئله اصلی ریشه‌ها است، ریشه‌ها تفکری بود که از آغاز انقلاب مقابل امام ایستاد و می‌گفت دین باید از حکومت فاصله داشته باشد.وی با اشاره به اینکه این پروژه از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشت اظهار داشت: شعار می‌دادند حضور غیردموکراتیک دین را قبول نداریم و این را هم قبول نداریم زیرا دموکراسی باید دینی باشد ثانیا در عمل نیز دشمنان این انقلاب از همان ابتدا به هیچ انتخاباتی احترام نگذاشتند.

 

رحیم پور ازغدی گفت: مسئله انتخابات سال ٨٨، مسئله ٤ نامزد نبود، مسئله دفاع از اصل مردم‌سالاری دینی بود که مقام معظم رهبری این مسئله را محقق کرد و اصلا معنای انتخابات همین است.

 

وی افزود: کسانی خواستند لائیسیته را در چارچوب نظام دینی وارد کنند و عده‌ای هنوز هم دنبال این هستند و می‌گویند با امکانات خود سیستم باید این اتفاق بیفتد.استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: در باب انتخابات در خارج کشور طراحی کردند که اگر ما تن به رای ملت های مسلمان دهیم اسلام‌گراها روی کار می‌آیند و در ایران نیز چون جایگزین قدرتمندی برای جمهوری اسلامی نداریم باید تلاش کنیم از نردبان انتخابات بالا برویم و سیستم را متلاشی کنیم و عده‌ای ندانسته وارد این بازی شدند.

 

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: برخی خودشان نشان دادند که آرای ملت را زینتی می‌دانند؛ مقام معظم رهبری از رای ملت دفاع کرد، خود اینها شعار شفافیت و پاسخگویی می‌دهند و خودشان هرگز تن به این شفافیت ندادند و صریح گفتند مبنای دموکراسی لزوما مشارکت بالای مردم نیست و دموکراسی از نظر اینها چیزی بود که بتواند از مردم‌سالاری دینی مشروعیت زدایی کند زیرا در کشورهای خودشان مشارکت اندازه کشور ما نیست.رحیم پور ازغدی افزود: گفتند اگر مشارکت بالا می‌خواهید باید به مردم امتیاز دهید و از انقلاب عقب نشینی کنید اما خود مردم چنین اجازه‌ای را نمی‌دهند.

 

برخی تشیع را خلاصه در عزاداری و زیارت می‌کنند

وی با اشاره به ٩ ربیع و آغاز ولایت حضرت ولی عصر(عج) خاطرنشان کرد: مرز تشیع ولایت است اما ولایت و امامت را باید براساس متون و سیره ائمه تعریف کرد.رحیم پور ازغدی گفت: دشمن پروژه دارد کارهایی را که در سوریه و عراق انجام داد در ایران نیز انجام دهد.

 

وی عنوان کرد: برخی تشیع را خلاصه در عزاداری و زیارت می‌کنند و در سایر موارد این مسئله را رعایت نمی‌کنند.رحیم پور ازغدی اظهار داشت: تشیع انگلیسی قلابی منافع دنیوی برخی را تامین می‌کند اما تکلیف نمی‌آورد، این ها حتی از امام صادق(ع) نیز متدین‌تر می‌شوند! جنگ داخل مذاهب توطئه مستقیم استکبار است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قبل از ظهور, دین در عمل بی‌محتوا می‌شود و اهل باطل بر حق پیشی می‌گیرند زیرا آن ها تلاش بیشتری می‌کنند.وی افزود: در احادیث آمده است قبل از ظهور چاپلوسی و رشوه خواری حاکم می‌شود و سرگرمی‌های ناسالم بسیار رواج پیدا می‌کند و همسایه به همسایه از ترس احترام می‌گذارد و مردم بی عاطفه و سنگدل می‌شوند. شما وقتی منتظر امام زمان(عج) هستید که با اینها مبارزه کنید.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: زیارت و عزاداری رکن تشیع است زیرا اگر این ها نبود امروز امام حسین(ع) و کربلا فراموش شده بود منتها باید هدف روضه و مداحی و زیارت و عزاداری روشن باشد زیرا اینها خودش هدف نیست، نباید اسلام فقط به اینجا ختم شود هدف ساختن انسانی موحد و پاک است.

منبع: شهر آرا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون