تاریخ خبر: کد خبر: 3187

شیعه انگلیسی، شیعه تنبلی و فساد است

تشیع انگلیسی به اهل‌ بیت عصمت و طهارت هم رحم نمی‌کند و برای توجیه خود صلح امام حسن (ع) را هم بدنام می‌کند، تقسیم شیعه حسینی و حسنی جز خیانت به شیعه چیزی نیست.

شیعه انگلیسی، شیعه تنبلی و فساد است

به گزارش قاصد نیوز،  حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش اسلام امریکایی و تشیع انگلیسی که در آمفی‌تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دامن زدن به اختلافات میان مسلمانان و هر کاری که سبب این اختلاف شود خیانت به مومنان و جبهه دینی است.

 

رحیم‌پور ازغدی با طرح این پرسش که چرا امام خمینی (ره) اسلام امریکایی را مطرح می‌کند عنوان کرد: هم در شیعه علوی و هم در شیعه‌ انگلیسی الفاظ و مفاهیمی چون عاشورا، مهدویت، عزاداری و روحانیت و هیأت وجود دارد اما در واقع تفاوت‌های آنها بسیار اساسی است.

 

وی خاطرنشان کرد: چطور است که شیعه حقیقی برای امر به معروف و نهی از منکر به قتلگاه می‌رود و شیعه انگلیسی پا به هیچ جایی که خطری در آن باشد نمی‌گذارد، حضرت زینب (س) در کوفه این شیعیان را برای نخستین بار محکوم و در مورد آنها به افشاگری پرداخت.

 

وی با اشاره به این که دین به نوعی شغل شیعیان انگلیسی است گفت: هر کجا صحبت از تصمیم‌های مهم و مبارزه به میان می‌آید این‌ها به مذهب کاری ندارند و معتقدند اسلام در زمان پیامبر نازل شده و در زمان مهدی (عج) نیز تمام شده است و ظهور مهدی موعود هر زمان طول بکشد اهمیتی ندارد.

 

رحیم‌پور عنوان کرد: خوارج خود بیشتر حافظان قرآن بودند و اگر می‌خواهید مصداق آنان را در روزگار ما پیدا کنید همین داعش هستند که در برابر خوارج چیزی نیستند، خوارج کسانی بودند که به علی (ع) ایراد گرفتند که تو خود اعمال دینی را به جا نمی‌آوری و آنها امیرالمونین را دینی نمی‌دانستند.

 

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شیعه انگلیسی شیعه تنبلی و فساد است و آنها همه امور را طوری تفسیر می‌کنند که به نفع خودشان ختم شود، شهید مطهری در مورد اینان می‌گوید امام زمان (عج) برای نجات این شیعیان نمی‌آید.

 

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: چطور می‌شود با ظلم و فساد و ستم نظام سرمایه‌داری جهانی سعادتمند درست کرد، به طور برقراری نظام عدالت با مبارزه ممکن می‌شود زیرا اربابان قدرت و ثروت هیچگاه خود از فساد خود دست بر نمی‌دارند.

 

وی اظهار کرد: قیام مهدی موعود بر تمام جهان و جهانیان تأثیر می‌گذارد، رسانه‌ها، جهت‌گیری علم، وال استریت و تجارت جهانی همه را سرنگون می‌کند و تحقق چنین نظامی جز با فرهنگ شهادت و مبارزه ممکن نیست.

 

رحیم‌پور ازغدی افزود: در زمان انقلاب و جنگ هم کسانی داشتیم که در عزاداری امام حسین (ع) شرکت می‌کردند و حاضر نبودند بیشتر از سینه‌زنی در راه اسلام هزینه کنند و این شیعه تنبل همان شیعه انگلیسی است در حالی که همزمان با عزاداری آنان در جبهه‌ها رزمندگان ما به یاد حسین (ع) و در مسیر این امام به شهادت رسیده و به خاک و خون غلتیدند.

 

وی تصریح کرد: توسل، زیارت و شفاعت در شیعه انگلیسی معکوس معنا می‌شود و آنها شفاعت را مغازه‌ای می‌بینند که برای فرار از گناه درست شده است، فساد می‌کنند و برای آمرزش شفاعت می‌خواهند و این در شیعه علوی و حسینی جایگاهی ندارد تا آنجا که امام صادق (ع) می‌فرمایند شفا شامل کسی که اهل وظیفه و عمل نیست نمی‌شود.

 

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: شفاعت هرگز راهی برای فرار از وظیفه در مکتب شیعه نیست و جزئی از عدالت است، شیعه اهل بیت را عبادت نمی‌کند و هرگز نمی‌گوید که اهل بیت در عرض خداوند قرار دارند.

 

رحیم‌پور ازغدی با طرح این مسئله که تشیع یک طرز فکر است و تنها یک نام نیست گفت: تشیع انگلیسی به اهل‌ بیت عصمت و طهارت هم رحم نمی‌کند و برای توجیه خود صلح امام حسن (ع) را هم بدنام می‌کند، تقسیم شیعه حسینی و حسنی جز خیانت به شیعه چیزی نیست.

 

وی افزود: باید از این ترسوها پرسید که زمانی که رضا خان عزاداری را ممنوع اعلام کرد کجا بودید؟ وقتی نواب صفوی یک روحانی جوان رعب و خفقان رژیم را در هم شکست کجا بودید و آیا غیر از این است که همین شیعه‌های انگلیسی آن زمان با اقدامات مبارزان مخالفت می‌کردند.

 

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: عزاداری ما سیاسی، تربیتی و عبادی است و این افتخار ماست که با اشک‌های خود خون شهدای کربلا را زنده نگه داریم تا ظلمی که بر این خانواده معصوم شده است هرگز فراموش نشود.

 

وی افزود: شیعه انگلیسی با آیات و روایات هم گزینشی برخورد می‌کند و با بخش عمده‌ای از آنها بیگانه است و هرگز سراغ آنها نمی‌رود چون منافع او را تأمین نمی‌کند.

منبع: تسنیم

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون