تاریخ خبر: کد خبر: 2197

رحیم پور ازغدی: 598 از قطعنامه‌های قبلی بهتر بود اما عالی نبود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که امروز تاریخ مصرف داعش گذشته و به همین دلیل علیه آن موضع گرفتند، اظهار داشت: مکر نابودسازی داعش همان مکر نابودسازی صدام است.

رحیم پور ازغدی: 598 از قطعنامه‌های قبلی بهتر بود اما عالی نبود

به گزارش قاصدنیوز، همایش«امتداد ارزش‌های دفاع مقدس و عبرت‌های 598» ظهر روز شنبه با حضور رحیم‌پور ازغدی، استاد دانشگاه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

 

 

رحیم پور ازغدی در این همایش به بررسی وقایع جنگ ایران و عراق  و موضعگیری های چندگانه شرق و غرب در این دوره جنگ هشت ساله و دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: در طول هشت سال جنگ هیچ یک از نهادهای بین‌المللی صادقانه و بی‌طرفانه وارد مذاکره نشدند و همگی با پیش شرط وارد شدند به گونه ای که آنان تجاوز صدام به ایران را قبول نداشتند.

 

وی با بیان این که در همان زمان که صدام از خاک ایران نیز بیرون نمی‌رفت تلاش های نهادهای بین المللی فقط مذاکره برای مذاکره بود، تصریح کرد: این مذاکرات به هیچ وجه به نفع ایران نبود و مانند همان مذاکره رژیم صهیونیستی با فلسطین می‌شد که سال‌هاست در حال مذاکره هستند و تاکنون هم به نتیجه ای نرسیدند.

 

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که امام خمینی (ره) نیز هیچ یک از مذاکرات را نفی نکرد اما دلایلی چون مشخص شدن تجاوز از شرایط امام(ره) بود، اظهار داشت:در نهایت بعد از این که تاریخ مصرف صدام گذشت، همین نهادهای طرفدار صدام به وی حمله کردند.

 

 مکر نابودسازی داعش همان مکر نابودسازی صدام است

 وی با بیان این که امروز در زمینه داعش هم همین اتفاق افتاده و امروز تاریخ مصرف داعش گذشته و به همین دلیل علیه آن موضع گرفتند و امروز تا شش هزار از نیروهای داعشی اروپایی هستند که فریب خورده هستند، تصریح کرد:  بزرگان سیاست خارجی آمریکا نیز به این موضوع اذعان دارندکه که امپراطوری ایران با نظام شیعی شکل گرفته است و رقیب اوباما در رقابت‌های انتخاباتی نیز گفت که که ما غیر از آمریکا در قرن 21 سه قدرت در جهان داریم که روسیه و چین و ایران است.

 

وی ادامه داد: امروز قدرت ما در منطقه بسیار است؛ امروز بسیاری از تحلیل گران آمریکایی می‌گویند ما رییس جمهور احمق‌تر از بوش نداریم که دو دشمن ایران یعنی طالبان و صدام را برداشتند و تبدیل به دوستان ما کردند و این در حالی است که ما هزینه‌ای  پرداخت نکردیم و هزینه آن را آمریکا داد.

 

قطعنامه 598 عالی نبود

رحیم پور ازغدی با بیان این که در واقع ما در دفاع مقدس، عراق را بعد از فتح خرمشهر نابود کردیم و شکست دادیم و بقیه جنگ ما با دنیا بود و در واقع جنگ جهانی سوم بود، تصریح کرد: چرا که تمام قدرت‌های شرق و غرب علیه ما جنگیدند و بمب شیمیایی علیه ملت ایران استفاده کردند و آمریکا و شوروی نیز حمایت کردند.  

 

وی درادامه به بررسی قطعنامه598  پرداخت و اظهار داشت: با شیوه برخورد دوگانه نهادهای بین‌المللی در برابر جنگ ایران و عراق، تنها راه ادامه جهاد و جنگ بود و قطعنامه 598 از قطعنامه‌های قبلی بهتر بود اما عالی نبود.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که در زمان جنگ دبیرکل سازمان ملل مانند دبیر کل فعلی مترسک نبود که هرچه بگویند قبول کند، اظهار داشت: به همین دلیل هم در آن زمان  متجاوز را به صورت رسمی عراق اعلام کرد.

 

ازغدی با بیان این که بعد از قرارداد 598 صدام باز هم به ایران حمله کرد و اگر ما بدون دفاع سریع صلح می‌کردیم و گذشته را فراموش می‌کردیم قطعا بیشتر به ما تجاوز می‌شد، اظهار داشت: در واقع اگر این هشت سال جنگ نبود ده جنگ علیه ما تحمیل می‌شد و همین جنگ‌هایی که در لبنان و سوریه و عراق راه انداختند در ایران نیز به وجود می‌آمد.

 

وی با بیان این که این دفاع مقدس سبب شده دشمن جرأت حمله به ما را نداشته باشد، گفت: کشورهای اطراف ما به دلیل این که مردم آن کشورها با دیکتاتور خود نجنگیدند الان بیش از بیست سال است که در کشور خود با جنگ داخلی مواجه هستند و ما در هشت سال جنگ دفاع مقدس بیش از دویست هزار شهید دادیم اما دو کشور شرق و غرب ما هر کدام بیش از یک میلیون کشته دادند.

 

 

 

رحیم پور ازغدی در پاسخ به این پرسش که آیا فشارهای اقتصادی عامل پذیرش قطعنامه شد گفت: مسائل اقتصادی و اجتماعی در این مسئله دخیل بودند؛ اما مهم ترین مسئله این است که جنگ ایران و عراق در سال 61 تمام شد و در آن سال ایران پیروز میدان بود زیرا در عملیات فاو کل ارتش عراق تخریب شده بود؛ اما بعد از آن ایران درگیر یک جنگ جهانی شد به طوری که شرق و غرب مقابل ایران صف آرایی کرده و جنگ تا سال 67 ادامه یافت.

 

 

گفتنی است، این همایش از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه برگزار شد.

 

منبع: رسا و خبرگزاری دانشجو

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون