تاریخ خبر: کد خبر: 2362

شهید شوشتری در راه مبارزه با توطئه سیاسی کردن اختلافات مذهبی به شهادت رسید

مراسم پنجمین سالروز شهادت شهید شوشتری پنجشنبه شب گذشته با حضور برادران شیعه و اهل سنت خراسان وسیستان وبلوچستان در مسجد امام علی(ع) مشهد برگزار شد.

شهید شوشتری در راه مبارزه با توطئه سیاسی کردن اختلافات مذهبی به شهادت رسید

به گزارش قاصدنیوز، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم با اشاره به رواج جهاد اسلامی در جهان اسلام و جهانی شدن اسلام سیاسی، بر مرزبندی میان دو نوع تفکر جهادی موجود تأکید و اظهار کرد: یک تفکر به واقع در فکر نجات امت اسلام و رشد آن است اما دیگری با ظاهری عوامفریب و بازی کردن نقش تفکر اول، درصدد تخریب و فروپاشی امت اسلام هستند.

 

وی افزود: این شرایط در حالی است که امت اسلام در عین اختلاف نظر مذهبی، بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت، تفاهم و برادری وایستادگی در برابر کفر و جهل و عقب ماندگی به عنوان یک دشمن مشترک است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز شعارهایی که سی سال پیش فقط در ایران داده می شد به 120 کشور حتی خود امریکا گسترش یافته و پرچم امریکا نه تنها در ایران که در خود امریکا به آتش کشیده می شود؛ در چنین شرایطی  دشمن دریافت که تنها راهی که می شود از طریق آن باعث شکست مسلمانان و مانع فراگیری امپراتوری اسلام شود، تفرقه افکنی مذهبی است.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره  به نمونه هایی از تعامل نزدیک شیعه و اهل سنت از جمله ابراز ارادت اهل سنت فلسطین نسبت به رهبر  مظعم انقلاب و نیز حمایت ایران از مظلومان غزه، بوسنی، لیبی و...، تأکید کرد: انقلاب و نظام اسلامی می گوید شیعه وسنی تفاوتی ندارد و از همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان مستضعف برای رسیدن به عزت و آزادی حمایت می کند.

 

گروه های تکفیری با کپی برداری از جهاد ما در دفاع مقدس در پی انحراف خط جهاد و شهادت هستند

وی با اشاره به این که گروه های تکفیری، همه مذاهب اعم از شیعه وسنی را کافر می دانند، گفت: پس از انقلاب و به ویژه دفاع مقدس، نوع جهاد رزمندگان ما مورد توجه دنیا خصوصا کشورهای منطقه مانند لبنان، فلسطین، افغانستان وپاکستان قرار گرفت و به شکل گیری گروه های جهادی در این کشورها منجر شد.

 

این استاد دانشگاه با بیان این که در این میان، گروه های تکفیری با کپی برداری از جهاد ما در هشت سال جنگ تحمیلی و به انحراف کشیدن آن شکل گرفته است، افزود: این گروه ها که از روحیه شهادت طلبی رزمندگان ایرانی به شدت ضربه خورده و خود را برای ازمیان برداشتن این روحیه، ناتوان می بینند، عملا ادای جهاد اسلامی را در می آورند تا از این طریق، انرژی عظیم جوانان مسلمان را به سوی خود جلب کرده و مانع گسترش گروه های جهادی واقعی همچون حزب الله شوند.

 

شهید شوشتری در راه مبارزه با توطئه سیاسی کردن اختلافات مذهبی به شهادت رسید

رحیم پور ازغدی با طرح این سوال از اعضای ساده لوح و ناآگاه گروه های تکفیری که اگر جهاد شما اسلامی است چگونه علیه  مسلمان می جنگید اما به اسرائیل کاری ندارید، افزود: تفکیری ها می خواهند جوانان مسلمان به جای شهادت طلبی و شعار مرگ بر امریکا واسرائیل، علیه مذاهب اسلامی شعار بدهند و اینگونه القا می کنند که مسأله اصلی امت اسلام، امریکا و اسرائیل نیست بلکه مسائلی چون سقیفه و جمل و صفین است.

 

وی ادامه داد: گروه های تکفیری به دنبال این هستند که پرسش ها و مباحث تخصصی کلامی به سوالات سیاسی تبدیل وبه جای حل و فصل در محافل علمی، به کف خیابان و میان عوام کشیده شود؛ توطئه بزرگی که شوشتری ها شهید راه مبارزه با آن شدند، همین تبدیل اختلافات مذهبی به جنگ های سیاسی و نظامی است.

 

به حقانیت تشیع ایمان داریم اما به سایر مذاهب توهین نمی کنیم/ حمایت از مظلومان مسلمان وغیرمسلمان در جای جای دنیا بزرگ ترین افتخار مسلمان ایرانی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: دشمن با هجمه گسترده رسانه ای و تبلیغاتی به گونه ای القا می کند که گویا اختلاف شیعه واهل سنت در همین چند سال اخیر ایجاد شده و تازگی دارد این در حالی است که حداقل در ایران، هزار سال است شیعه و سنی در کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی می کنند؛  ممکن است بحث و اختلاف نظر داشته باشند اما هرگز دست به خون یکدیگر آلوده نمی کنند.

 

رحیم پور ازغدی افزود: البته این به معنای تسامح نیست؛ ما معتقدیم تشیع، اسلام ناب است اما درعین حال حق توهین به سایر مسلمانان و مذاهب را نداریم. 

 

وی با اشاره به حمایت ایران از مسلمانان و غیرمسلمانان مظلوم در سایر کشورها گفت: بزرگترین افتخار مسلمان ایرانی این است که به فکر برادران مسلمان خود و حتی غیرمسلمانان مورد ظلم وستم در همه نقاط دنیا باشد.

 

اسرائیل خط مقدم جبهه غرب است

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با رمضان عبدالله، افزود: به فرموده ایشان، جنگ با اسرائیل، جنگ سرنوشت است و باید تکلیف را نهایی و کار اسرائیل را یکسره کرد.

 

این استاد دانشگاه با بیان این که فلسطین ولبنان در جنگ های چند سال اخیر خود با الگوبرداری از دفاع مقدس اسرائیل را شکست دادند، خاطرنشان کرد: اسرائیل یک کشور نیست بلکه خط مقدم جبهه غرب است؛ امریکا، اروپا و نظام سرمایه داری جهان همه قوای خود را در نوک پیکانی به نام اسرائیل جمع کرده اما این نوک پیکان شکستنی است.

 

وی با بیان این که امثال شهید شوشتری، شهید یک پروژه برنامه ریزی شده شدند که می خواهد اسرائیل وحکومت های فاسد غربی را نجات دهد و مانع تشکیل حکومت اسلامی شود، ادامه داد: تمام قدرتی که استکبار امروز از ایران اسلامی می بیند، در درگیری های غیرمستقیم است بنابراین باید بداند که در درگیری مستقیم چه ضربه عظیمی از انقلاب خواهد خورد.

 

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: امروز همان اتفاقی که در القاعده افتاد در میان سربازان داعش در حال وقوع است و گذشته از اعضایی که سربازان بی دین صدام و مزدور غرب هستند، عده ای ساده لوح که ناآگاهانه به داعش پیوسته اند از خود می پرسند چگونه است که امریکا و اسرائیل که دشمن مسلمانان هستند به ما کمک می کنند وما علیه مسلمانان می جنگیم؟.

 

غرب ارتشی برای جنگ ندارد/ امریکا با دخالت در عراق و سوریه خود را بی آبرو کرد

وی در ادامه به برخی پیامدها و آثار اتفاقات سوریه وعراق اشاره و خاطرنشان کرد: اولین و بارزترین  نتیجه درگیری ها در این دو کشور، بی آبرو شدن غرب است چرا که از یک سو شعار مبارزه با تروریسم را مطرح و از سوی دیگر گروه های تروریستی تربیت می کند که خود از مبارزه با آن ناتوان می ماند.

 

وی یادآور شد: جبهه غرب برخلاف اروپای قرن20، ممکن است تجهیزات نظامی داشته باشد اما ارتش و سربازی برای جنگیدن ندارد لذا در هیچ نقطه جهان نمی تواند بجنگد؛ سربازان آن ها تنها در فیلم هایشان می جنگند و علت ترک عراق و افغانستان از سوی امریکا نیز همین مسأله بود.

 

رحیم پور ازغدی با بیان این که مستکبران تنها راهکار برای مبارزه با امت اسلام را، جنگ مسلمان علیه مسلمان می بینند، افزود: جریان های تکفیری نه خود مسلمان هستند ونه مسلمانان را قبول دارند؛ تکفیر شیعه آخرین کار این جریان ها بود و اولین اقدامشان، تکفیر همه مسلمانان از جمله اهل سنت بود.

 

وی اضافه کرد: تا پیش از شکل گیری وهابیت، هیچ مسلمانی مسلمان دیگر را در افکار عمومی تکفیر نمی کرد و این تفکر را ابن تیمیه در قرن هفتم به راه انداخت تا آن جا که عده ای از مسلمانان حتی از یزید دفاع کردند.

 

منبع: رسا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون