تاریخ خبر: کد خبر: 2936

علم‌الهدی: مردم اجازه نمی‌دهند رهبرشان جام زهر را بنوشد

آیت الله علم الهدی: این مردم یک بار نوشیدن جام زهر را در زمان امام خمینی(ره) تجربه کردند و یکسال بعد امام(ره) بیشتر زنده نماند، لذا مردم ایران تحمل ندارند شرایط جوری تنظیم شود که رهبرشان باردیگر جام زهر را بنوشد. بنابراین هر نوع نتیجه‌ای که مذاکرات داشته باشد و خلاف نظر رهبری باشد، این مردم با همه قدرت و نیرو مقابل دشمنان ایران و انقلاب می‌ایستند و نمی‌گذارند جام زهر بار دیگر به رهبرشان نوشانده شود.

علم‌الهدی: مردم اجازه نمی‌دهند رهبرشان جام زهر را بنوشد

به گزارش قاصد نیوز، آیت‌الله علم‌الهدی در جمع نمازگزاران حرم رضوی تصریح کرد: بسیج نماد ارزشمند تداوم انقلاب است؛ لذا قبل از اینکه یک تشکیلات اجتماعی باشد، یک تفکر است. امام مقوله بسیج را به عنوان حاکمیت یک جریان فکری در میان مردم تثبیت کردند و فرمودند باید این تفکر به به صورت فراگیر در جامعه به وجود آید و اگر این تفکر در جامعه ترویج یابد، به بسیجیان اضافه می‌شود حتی اگر در این نهاد هم ثبت‌نام نکرده باشند.

 

وی ادامه داد: آن روزی که امام(ره) از بسیج به عنوان لشکر 20 میلیونی یاد کردند، جمعیت کشور بین 35 تا 40 میلیون بود؛ یعنی بسیج، ارتش و لشکر فراگیری نسبت به همه آحاد و نیروهای فعال جامعه است، چون بسیج یک نوع اندیشه و تفکر است که بایستی بر تمام نیروهای جامعه ما این تفکر حاکم باشد و این تفکر دارای دو اصل است؛ نخست اخلاص، یعنی بسیجی جز خدا چیزی در نظر نداشته باشد و محور دوم مقاومت مرز نشناس در پای دین و انقلاب است؛ و این تا جایی است که شخص بسیجی باید مال، مقام، نفسیات و حتی جان خودش را در پای انقلاب فدا کند، اینطور نیست که تا شکم گرسنه شد از این راه بازگردد. با تهاجم فرهنگی و نظامی نمی‌توان بسیجی را شکست داد؛ چون مقاومت بسیجی یک مقاومت مرزنشناس است و آن را امام(ره) از فرهنگ عاشورا گرفته و به عنوان تفکر بسیجی به ما ارائه کرده است. در پای اخلاص و قاموس بسیجی، ترس جایی ندارد.

 

امام جمعه مشهد تأکید کرد: روزهای اول، دوم و سوم آذرماه در هفته بسیج سال 93، روزهای نمایش حاکمیت تفکر بسیجی بر ملت و دولت ما در دنیا است و الان که نمایندگان ما در حال مذاکره هستند دشمن می‌خواهد ببیند نمایندگان این ملت تا کجا حاضرند تنزل کنند و به عقب بازگردند، آن‌هم از ملت بزرگ و بسیجی که مقاومت مرزنشناس را از حضرت رقیه(س)، سه ساله امام حسین(ع) یاد گرفته است و این روزها روزهای نشان‌دادن مقاومت ما است. آیا مقاومت خاندان اهل بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا برای این بود که ما اشک بریزیم، یا مقاومت مرزنشناس را به ما نشان دهند و به عنوان بسیجی از نیروهای مقاوم کربلا این الگو را بگیریم و در برخورد دنیای استکبار و دنیای کفر اجرا کنیم.

 

علم‌الهدی با بیان اینکه امروز در این مملکت همه چشم به مرکز وین و اتریش دارند تا ببینند سرنوشت مذاکره به کجا می‌رسد، گفت: باید واقع‌نگر باشیم، سرنوشت به هر کجا می‌خواهد برسد؛ مردم ما مردم استکبارستیز و دشمن سرسخت دشمنان خدا و دین هستند که در رأس آنها آمریکا است، مذاکره به هر کجا که برسد دشمنی مردم با آمریکا از بین نمی‌رود و این نهضت نهادینه‌شده نسل ما نسبت به آمریکا بر جای خود باقی است.

 

وی افزود: یا مذاکره به توافق مطلوب می‌رسد یا نمی‌رسد؛ اگر به توافق مطلوب مورد تایید رهبری رسید و ایشان قبول کردند، یک عده جریان سیاسی حق ندارند در مقابل این فعالیت نیروهای مذاکره‌کننده، تلاش آنها را به نفع خود صادر کنند زیرا اگر رهبری از روز اول اجازه نمی‌دادند این مذاکرات نیز ادامه نمی‌یافت و اگر اشراف کامل نداشتند به اینجا نمی‌رسید. با این وجود اگر مذاکرات به نتیجه مطلوب نرسید هم نباید باز یک عده افراد سودجو مثل زالو به جان مردم بیفتند و اجناس و ارز را گران کرده و به دنبال سودجویی باشند و باید دولتمردان با قاطعیت مدیریت کنند و مردم نیز جلوی این سودجویان اقتصادی را بگیرند.

 

علم‌الهدی تصریح کرد: اگر به توافق نرسیدیم و مذاکرات ادامه یافت، با تقدیر و تشکر از تیم مذاکره‌کننده و مورد اعتماد رهبری، باید این مذاکرات با حفظ عزت ملت و مسلمانان ادامه یابد و این نکته قابل توجه است. یک شگرد شیطانی که آمریکا و انگلیس در دستگاه‌های تبلیغاتی خود درصدد انجام آن هستند، این است که اگر مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد در دستگاه‌های تبلیغاتی خود مسئله را در بوق و کرنا کنند و بین جریانات داخلی کشور اختلاف بیاندازند و کشور را به دو قطب تبدیل و مملکت را به نفع خود تضعیف کنند.

 

وی اظهار داشت: مردم ما بصیر باشند و نباید افراد مذاکره‌کننده مورد توبیخ قرار گیرند؛ چون دشمن از این حرکت سوء استفاده می‌کند. این مردم یک بار نوشیدن جام زهر را در زمان امام خمینی(ره) تجربه کردند و یکسال بعد امام(ره) بیشتر زنده نماند، لذا مردم ایران تحمل ندارند شرایط جوری تنظیم شود که رهبرشان باردیگر جام زهر را بنوشد. بنابراین هر نوع نتیجه‌ای که مذاکرات داشته باشد و خلاف نظر رهبری باشد، این مردم با همه قدرت و نیرو مقابل دشمنان ایران و انقلاب می‌ایستند و نمی‌گذارند جام زهر بار دیگر به رهبرشان نوشانده شود.

منبع: نسیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون