تاریخ خبر: کد خبر: 2897

پیام تصویری آیت الله علم الهدی به همایش «منهای عزت، بعلاوه تحریم»

تحقیر ایران در یک‌سال اخیر نسبت به 35سال گذشته بی‌سابقه است+فیلم

آقایان می گویند ایران هراسی را ازبین بردند در صورتی که از بین نرفت و آنها هنوز برطبل اینکه ایران سلاح اتمی می سازد می کوبند. فرض اینکه در دنیا یک مقدار ایران هراسی کم شد. مگر روز اول یزید حسین هراسی راه نینداخت؟

تحقیر ایران در یک‌سال اخیر نسبت به 35سال گذشته بی‌سابقه است+فیلم

به گزارش «قاصدنیوز» آیت الله سید احمد علم الهدی در پیامی تصویری به همایش «منهای عزت، بعلاوه تحریم» که با هدف نه به تحقیر ملت ایران در ازای لغو دکوری تحریم ها، و در آستانه دور نهایی مذاکرات هسته ای ژنو برگزار شد، به ایراد سخنانی مهم پرداخت که اهم مباحث در زیر می آید.

 

 

  •  از برگزاری این همایش تشکر می کنم. این ایام ایام اسارت اهل بیت سید الشهدا(ع) در چنگال سر سخت ترین دشمنان است. در انتهای این اسارت در شام جریانی اتفاق افتاد که هم تبیین کننده ی شقاوت و هدف این شقاوت است و هم تبیین کننده ی مقاومت و ایستادگی اهل بیت امام حسین (ع) در ناکام گذاشتن دشمن در رسیدن به هدف آنها است.

 

  • بعد ورود اهل بیت به شام، یزید تصمیم گرفت در مراسمی از تمام فرماندهان و دست اندر کاران لشکر عمرسعد تشکر و آنها را تشویق کند که در این مراسم فرماندهان می آمدند گزارش می دادند و تشویق می شدند. یکی از این فرماندهان که یزید بر روی قدرت او خیلی حساب می کرد در حین گزارش، متوجه ضعف روحی و پشیمانی این فرد شد. یزید علت این حال را پرسید، او پاسخ داد در اگر جواب بدهم در امانم؟ یزید پاسخ دادند بله. گفت این 84 زن و کودک علت این از دست دادن روحیه من هستند. روزی که ما این ها را اسیر کردیم عمرسعد گفت این اسرا اسیر معمولی نیستند که بعد جنگ بین ما تقسیم شوند و بعد بفروشیم. اینها خانواده  پیغمبر(ص) هستند.

 

  • هدف از اسارت اهل بیت(علیه السلام) دوچیز است، اول اینکه تبار خودرا فراموش کنند تا از نسل این ها کسی برای انتقام این ها بلند نشود. دوم اینکه با برخورد با این ها در شهرها هیبت پیغمبر (ص) در چشم مردم ریخته شود تا بنی امیه هیبت داشته باشد لذا شما باید با این ها به گونه ای رفتار کنید که اولا به قدری ذلیل شوند تا تبارشان را فراموش کنند و تا التماس نکرده اند به آنها آب و غذا ندهید تا احساس حقارت کنند و در شهر ها و بازار مقابل مردم آنها را به قدری تحقیر کنید تا صلابت پیغمبر در چشم مردم بریزد. ما با آنها همین کار را کردیم اما دقیقا برخورد آنها به گونه شد که نقشه های ما نقش بر آب شد از گرسنگی و تشنگی به حد مرگ می رسیدند اما از ما طلب آب و غذا نمی کردند چه رسد به التماس. ما با دیدن این وضعیت به دنبال بهانه بودیم تا کتکشان بزنیم تا التماس کنند آنها را نزنیم اما با کتک زدن هم التماس نمی کردند مارا نزنید. مقاومت اهل بیت امام حسین(ع) مارا خُرد کرد.

 

 

  • این تبیین کننده ی دو چیز برای ماست، این که امام حسین(ع)در ابتدای حرکت می فرماید که به دشمن دست ذلت نمی دهم در مقام اجرای این حرف امام(ع) و اهل بیت ایشان تا کجا این حرف را عملی کردند؟ این یعنی هرنوع دست دادن به دشمن دست ذلت است. هر نوع تعامل با دشمن ذلت است. آیا این گرسنگی و تشنگی و کتک خوردن مولفه ی ذلت است؟ مولفه ی ذلت این است که التماس و اظهارعجز کنند.

 

 

  • هرنوع اظهار عجز در مقابل دشمن و حرکت در جهت دست دادن به دشمن به خاطر خلاصی از یک جریان ناتوانی مولفه ی ذلت است. اسارت اهل بیت(ع) یک جریان راهبردی سیاسی است. تمام تلاش دشمن برای به ذلت کشاندن اهل بیت بود تا ثابت کنند امام حسین(ع) خلاف این را گفته اند.

 

  • راهبرد سیاسی ما کربلا و عاشورا است. ما نمی توانیم در جریان نظام و سیاست آن در عرصه ی مدیریت و اجرا جریان کربلا و عاشورا را نادیده بگیریم. الان در مقابل دشمنی که دقیقا هدف یزید را دارد. مسئله آمریکا از روز اول انقلاب در این 35 سال این بوده ما را از ایستادن مقابل خود پشیمان کند و نشان دهد و اعلام کند ما از این برخورد و استکبار ستیزی پشیمانیم و لازمه ی این کار به ذلت کشاندن ماست تا این پشیمانی را جهانی کند تا دنیا بفهمد ما پشیمان شده ایم.

 

 

  • از ابتدای حرکت امام(ره) تا به حال ما ایستادگی کرده ایم و در منطقه قدرت ما چند برابر شده و معنای این ذلت و سکوت و شکست آمریکا است. آمریکا می خواهد این را برگرداند و این جز با تحقیر ما ممکن نیست. تحقیر ما توسط آمریکا در این یکسال از ابتدای قرارداد ژنو تا الان در طول این 35 سال بی سابقه بود و اینقدر که ما در این یکسال به ذلت افتادیم تا به حال به ذلت نیفتاده بودیم.

 

 

  • وقتی اهل بیت امام حسین(ع) به این حد مقاومت کردند که تحقیر نشدند آیا ما در تحریم های اقتصادی به این حد زجر و شکنجه شدیم؟ این تحقیر ها انجام شد چون ما رفتیم و پای میز مذاکره نشستیم. اگر ما پای این میز مذاکرات مانند ده سال قبل نمی نشستیم و مانند این 10 سال قبل در این مذاکرات قوی و مردانه می ایستادیم دولت مردان آمریکا اینقدر که در این مدت مارا تحقیر کردند مارا تحقیر نمی کردند.

 

 

 

  • آقایان می گویند ایران هراسی را ازبین بردند در صورتی که از بین نرفت و آنها هنوز برطبل اینکه ایران سلاح اتمی می سازد می کوبند. فرض اینکه در دنیا یک مقدار ایران هراسی کم شد. مگر روز اول یزید حسین هراسی راه نینداخت؟ به مردم نگفت امام حسین(ع) آمده امت پیغمبر را دو دسته کند و... آیا امام حسین(ع) به درمان حسین هراسی پرداخت؟درمان ایران هراسی به قیمت این تحقیر و ذلت که دشمن بیاید در حالی که اوباما نامه ذلت بار به رهبری نوشته است تهدید و عربده کشی و تحقیر کند که اگر راست آزمایی کردیم کاری میکنیم شما به جامعه بین المللی برگردید؟ تحقیر از این بالاتر یعنی چه؟

 

 

  • زحمات عزیزان مذاکره کننده که با حمایت مقام معظم رهبری به مانند سرباز هستند در این عرصه نادیده گرفته نشده وما قصد دولت ستیزی نداریم. در مناظره کاندیداها در ایام انتخابات تمامی کاندیدا ها بجز یک نفر مشکلات اقتصادی و حل آن را مرتبط به جریان سیاست خارجی است و اینجا یک نفر مردانه در مقابل این نظر ایستاد. رییس جمهور فعلی ما در این طرح پیش قدم بود و مردم این را پسندیدند و به آن رای دادند مقام معظم رهبری هم با توجه به سیاست رییس جمهور راه را  ولو به عنوان یک آزمایش باز گذاشتند اما این آزمایش در یک سال نشان داد شقاوت دولت آمریکا بیش از این ها است که با این حرف ها حل شود.

 

  • مقام معظم رهبری در پیش بینی شان در نوروز 92 در مشهد بیان داشتند که به هیچ وجه دولت آمریکا قابل اعتماد نیست و دولت مردان ما الان به این جمع بندی رسیدند. تجربه ما هم این شد که تحریم ها باقی ماند و فقط ما تحقیر شدیم عزت ما لطمه خورد لااقل اصرار بر ادامه این راه را نداشته باشند تا این تجربه یکساله را ادامه دهیم. ما باید سر بر آستان امام حسین(ع)بگذاریم و راهبردمان را در این حرکت از ایشان و اهل بیت ایشان اخذ کنیم.

 

کلمات کلیدی

  • مسعود 1 0

    خدا شما رو حفظ کنه

ارسال نظر

تریبون