تاریخ خبر: کد خبر: 2723

مذاکره کنندگان خود را در عاشورا و کربلا ببینند

امسال شیعیان ایرانی شمر و یزید را به خوبی تجسم کردند و نشریه لوس آنجلس تایمز نوشت: مردم ایران در روز ۱۳ آبان پوسترهایی داشتند که در آن رئیس جمهور آمریکا را به عنوان شمر زمان معرفی کرده بودند.

مذاکره کنندگان خود را در عاشورا و کربلا ببینند

به گزارش قاصدنیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر دیرور در خطبه های نماز جمعه در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) ضمن عرض تشکر از حضور گسترده مردم در عزاداری های عاشورا و تاسوعا گفت: عاشورای امسال یک عاشورای خاطره ای نبوده بلکه عاشورایی عینی بود زیرا با استکبار ستیزی همراه شد و همزمانی شعار یا حسین و مرگ بر آمریکا جبهه اصلی امام حسین را در برابر ستمگران نشان داد.

 

امام جمعه مشهد افزود: تمام رسانه های دنیا نوشتند که ۱۳ آبان امسال که با عاشورا مصادف شده بود ثابت کرد که ایران و آمریکا آشتی نخواهند کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امسال شیعیان ایرانی شمر و یزید را به خوبی تجسم کردند و نشریه لوس آنجلس تایمز نوشت: مردم ایران در روز ۱۳ آبان پوسترهایی داشتند که در آن رئیس جمهور آمریکا را به عنوان شمر زمان معرفی کرده بودند.

 

وی بیان داشت: امروز ما در همان جریانی قرار داریم که امام حسین(ع) قرار داشت زیرا همان گونه که ایران هراسی را در بین ملت های دنیا نشر دادند، بیعت نکردن امام حسین(ع) را نیز به عنوان یک حسین هراسی در جامعه نشان دادند.

 

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: امروز استکبار با تبلیغات می گوید که ایران بمب اتم دارد و با آن می خواهد دنیا را خاکستر کند، این همان حسین هراسی بود که دستگاههای تبلیغاتی یزید آن را راه انداخته بودند.

 

عزیزانی که در حال مذاکره هستند خود را در عاشورا و کربلا ببینند

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای حل مشکل حسین هراسی با یزد جلسه مذاکره نگرفت، گفت: آیا امام حسین برای حل این مشکل دست به دست یزد داد؟ خیر. آن روز ایشان راهبردی را پیش گرفتند که توسط آن تنها یک دختر ۴ ساله توانست حسین هراسی را از بین ببرد.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به انتخابات در آمریکا افزود: عزیزان ما توجه کنند امروز روز استیصال دولتمردان آمریکایی است و آنها در انتخابات میان دوره کنگره شکست خوردند.

 

وی ادامه داد: تنها برگ برنده آنها این است که برای جبران این شکست خود ایران را به ذلت بکشند.

 

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: عزیزانی که امروز در حال مذاکره هستند خود را در عاشورا و کربلا ببینند، اکنون دولتمردان آمریکا بدبخت شده اند. ما باید این وضع را مغتنم شمرده و عزت ملی خود را حفظ کرده و آن را بالا ببریم.

 

عدم تعادل بین تولید و مصرف مشکل امروز کشور ما است

امام جمعه مشهد در بخشی از سخنان خود به موضوع اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و گفت: مصرف در زندگی انسان نیازمند یک الگو است و هر چند امروزه تمام مکتب های اقتصادی دنیا به این موضوع قائل هستند اما مبتکر آن در ابتدا اسلام بوده است.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ملاک برنامه ریزی در زندگی حسن تدبیر است، کسانی که به پیامبر از تمام شدن زودهنگام آذوقه خود شکایت کردند ایشان ابتدا از آنان پرسید که آیا در زندگی برنامه دارید یا خیر.

 

وی عدم برنامه ریزی بین تعادل تولید و مصرف را مشکل امروزه کشور ما خواند و اظهار کرد: الگوی مصرف در زندگی خانوادگی تعادل بین دخل و خرج و در جریان زندگی اجتماعی تعادل بین تولید و هزینه است و اگر مسئولین ما درآمد سرانه را با هزینه سرانه بسنجند، فعالیت ها در جهت توسعه رفاه و تجمل در جامعه انجام نمی شود.

 

انتقاد از رسانه ملی درباره ترویج تجمل گرایی

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دستگاههای سودجو که برای افزایش منابع خود در توسعه مصرف تبلیغ می کنند، رسانه ملی هم مبداء اصلی و اول آنها است و این است که جامعه را بر هم می ریزد.

 

وی اضافه کرد: اگر ما برای مصرف خود الگو نداشتیم و بدنبال شرق و غرب راه می افتادیم و طرز مصرف را از آنها یاد می گرفتیم می توانستیم بگوییم که این تجمل و رفاه درست است، اما ما قرآن را به عنوان یک الگو داریم پس چرا این همه تجمل گرایی و توسعه در رفاه زیاد شده است.

 

امام جمعه مشهد اقتصاد مقاومتی را یکی از الزامات ملت برای دفاع و مقاومت خواند و ادامه داد: مسئله تحریم اقتصادی ابتدا راهبرد لشگر یزید و عمربن سعد بود اما لشگر اهل بیت اصلا برای حل آن به آنها التماس نکردند پس چرا ما باید آنقدر در توسعه و رفاه پیش برویم که برای برداشتن تحریم های اقتصادی به مذاکره و التماس روی بیاوریم.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون