تاریخ خبر: کد خبر: 2661

امام حسین (ع) هیچ‌گاه در خصوص دین و مبانی اسلام وارد مذاکره نشد

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن با تاکید بر این‌که حفظ دین و مبانی اسلامی خط قرمزهای امام حسین(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مشاهده می‌کنید امام حسین (ع) هیچ‌گاه در خصوص دین و مبانی اسلام وارد مذاکره نشدند.

امام حسین (ع) هیچ‌گاه در خصوص دین و مبانی اسلام وارد مذاکره نشد

به گزارش قاصدنیوز، هادی وکیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو در مشهد، در خصوص سندیت مذاکره سیدالشهداء با عمربن‌سعد قبل از حادثه عاشورا بیان کرد: در این رابطه متخصصین نیز اظهارنظرهایی کرده‌اند که نظرشان علمی و تخصصی است.

 

وی با بیان این‌که واقعیت این است که اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) انسان‌هایی اهل منطق، عقلانیت، هدایت و روشن‌گری بوده‌اند تصریح کرد: چنانچه برخی تصور می‌کنند مذاکره اهل بیت(ع) فاقد روحیه جهادی و امر به معروف و نهی از منکر بوده است تصور غلطی است. حرکت سیدالشهدا حرکتی منطقی بود و این را می‌دانستند که مذاکره باید دارای خط قرمزهایی باشد و هیچ‌گاه از این خط قرمزها عبور نکردند.

 

این استاد تاریخ اسلام با تاکید بر این‌که حفظ دین و مبانی اسلامی خط قرمزهای امام حسین(ع) و سایر اهل بیت(ع) بود خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مشاهده می‌کنید امام حسین(ع) هیچ‌گاه در خصوص دین و مبانی اسلام وارد مذاکره نشدند.

 

وکیلی افزود: کسانی که مذاکره را مطرح می‌کنند باید خطوط قرمز را نیز به درستی مشخص کنند. فروش مبانی و اصول اسلامی و دینی بر خلاف آرمان‌های سیدالشهدا است که باید به این امر توجه شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به این‌که بسیاری از متخصصین بر این مسئله نظر مشترک دارند که انقلاب ایران ریشه بنیادین در مکتب و قیام امام حسین(ع) دارد بیان داشت: مردم ایران در سال 57 به نظر امام رای مثبت دادند و پذیرفتند که انقلاب ایران برگرفته از سخنان و مکتب سیدالشهدا است.

 

وی با تاکید بر این‌که بین انقلاب ایران و حرکت امام حسین(ع) نسبت کاملا بنیادینی وجود دارد گفت: همان‌گونه که مشاهده می‌کنید در استمرار این انقلاب نیز این مسئله کاملا مشاهده می‌شود و ما نیز باید بر این مسئله تاکید داشته باشیم که انقلاب باید برای حفظ و بقای خود، مسیر امام حسین(ع) را بفهمد، دفاع و تبلیغ کند

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون