تاریخ خبر: کد خبر: 2416

چهار شهید در خاک خراسان دفن می شوند / اجساد بیش از6000 شهید در خاک عراق

پس‌از تایید‌نهایی اماکن تدفین، قرار است دوشهید در شهرستان‌های داورزن و سبزوار و دو شهید در مجموعه «ساصد» وزارت‌دفاع در مشهد تدفین و به‌خاک‌سپرده شوند.

چهار شهید در خاک خراسان دفن می شوند / اجساد بیش از6000 شهید در خاک عراق

به گزارش قاصدنیوز، همزمان با آغاز ماه محرم عطر دل‌نواز یادگاران متبرک سال‌‌های دفاع و شهادت در مشهد طنین‌انداز خواهد شد تا غربت شهدای گمنام، خاطره پایمردی مردانی را به رخ بکشد که مردانه ایستادند، دلاورانه جنگیدند و مظلومانه به شهادت رسیدند تا ٢٦سال پس‌از پایان دفاع مقدس، استخوان‌هایشان غریبانه به وطن باز‌گردد، بی‌نام‌و‌نشان، بی‌اسم‌و‌رسم و در‌نهایت گمنامی، تا غبار آمدنشان توتیای چشمانمان شود و اشک دیدگانمان بدرقه ابدی‌شان.


دهه اول محرم آغوش بگشاییم
به‌گزارش خبرنگار ما و بنا‌بر اعلام کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح، قرار است ۵۹شهید گمنام در ۳۰نقطه از ۱۶استان کشور در دهه‌اول محرم تشییع و به‌خاک‌سپرده شوند و استان‌های اردبیل، اصفهان، تهران، قزوین، لرستان، بوشهر، سمنان، سیستان‌و‌بلوچستان، قم، کرمان، کهکیلویه‌و‌بویراحمد، گلستان، همدان، یزد و خراسان‌رضوی میزبان این شهدا خواهد بود.


در همین راستا، معاون کمیته جستجوی مفقودان خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه چهارشهید از این تعداد در خراسان‌رضوی تشییع و تدفین خواهد شد، ابراز کرد: پس‌از تایید‌نهایی اماکن تدفین، قرار است دوشهید در شهرستان‌های داورزن و سبزوار و دو شهید در مجموعه «ساصد» وزارت‌دفاع در مشهد تدفین و به‌خاک‌سپرده شوند.


زمان تشییع و‌ تدفین دقیق، به‌زودی اعلام می‌شود
مصطفی صداقت تصریح کرد: زمان دقیق تدفین به‌زودی اعلام خواهد شد، اما مراسم تشییع‌و‌تدفین در دهه‌اول ماه محرم برگزار می‌شود. در‌‌حال‌حاضر به‌جز پنج‌شهید گمنام جبل‌النور در مجموعه کوهسنگی، دانشگاه فردوسی و مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز میزبان چهارشهید گمنام دفاع‌مقدس هستند.

 

هفته‌گذشته سردار باقرزاده، فرمانده کمیته تحقیق‌و‌تفحص مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده بود: اجساد حدود ٦٢٠٠شهید ایرانی دوران جنگ تحمیلی همچنان در خاک عراق است و کمیته صلیب‌سرخ‌جهانی برای شناسایی اجساد شهدا از طریق آزمایش‌های مولکولی و ژنتیکی به ایران کمک فنی می‌کند.

 

منبع: شهرآرا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون