تاریخ خبر: کد خبر: 1090

آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی:

عربستان به هر خانواده‌ مخالف نظام سوریه ماهی 200 دلار و قطر 180 دلار شهریه رسمی می‌دهد

امام جمعه مشهدمقدس گفت: اگر ارزشهای دینی درکشور برجسته نباشد دلسردی جبهه مقاومت بین المللی را به دنبال خواهد داشت

به گزارش قاصدنیوز، نماز پرشکوه عید سعید فطر  با حضور خیل عظیم مردم  در حرم مطهر رضوی اقامه شد.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه دوم این نماز به موقعیت خاص برگزاری مراسم عید سعید فطر امسال برای جهان اسلام اشاره کردند و افزودند: عید فطر امسال در یک وضعیت خاص و یک موقعیت حساسی در جهان اسلام برگزار می‌شود. در چندین جبهه مسلمانان فقط به خاطر دین اسلام و محبت اهل‌بیت (علیه‌السلام) و پیغمبر به خاک و خون کشیده می‌شوند.

نماز عید فطر در حرم رضوی - 1
 
اهم سخنان طرح شده توسط ایشان بدین شرح است:
 

موقعیت خاص جهان اسلام در این روزها

  • غزه به‌صورت یک کشتارگاه عظیم در برابر جنایات غیرانسانی صهیونیست در آمده است. سرزمین عراق در مقابل تهاجمات نابکارانه دشمنان اهل‌بیت (علیه‌السلام) و پیغمبر و وهابت خبیث سخیف با همکاری و مشارکت بعث کافر، جبهه داعش را تشکیل داده‌اند و مسلمانان و شیعیان را به خاک و خون می‌شکند، سوریه هنوز از جنایت تروریست‌های ناپاک کاملاً نجات پیدا نکرده است.
     
  • امروز دشمن از جهات مختلف امت اسلامی را هدف قرار داده است. در یک موقعیت که دشمنان دین در براندازی اسلام، تهاجماتشان را به مسلمانان دنیا چندجهته و چندجانبه قرار داده‌اند، وظیفه ما مشارکت فعال در جبهه مقاومت است؛ دو مسئله امروز برای ما به‌عنوان مؤثرترین وظیفه و بالاترین تکلیف وجود دارد که شما برادران و خواهران بایستی به این دو وظیفه و اصل توجه داشته باشید.

 

مشارکت در دفاع فیزیکی فعلاً به مصلحت نیست

  • وظیفه مسلمانان در قبال مبارزان خط مقدم نبرد با دشمن مشارکت فعال در جبهه مقاومت است. جبهه‌ای که به‌عنوان خاک‌ریز اول در مقابل دشمن قد علم کرده است و دشمن و همه توطئه‌هایش را به خاک و خاکستر می‌کشاند. ما وظیفه‌داریم، مرد و زن ما و فرد فرد ما در این جبهه مقاومت به‌صورت فعال شرکت کنیم البته در کنار رزمندگان،، نیروهای انسانی رزمنده ما قرار گرفتن و در کنار آن‌ها در یک جنگ و دفاع فیزیکی شرکت کردن فعلاً برحسب مصلحتی که مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا در حمکت حکیمانه خود بررسی می‌کنند نیست، مشارکت در دفاع فیزیکی فعلاً به مصلحت نیست.
     
  • اما ما وظیفه‌داریم با تمام وجودمان در جبهه مقاومت فعالیت کنیم. امروزی که سوریه را دشمن به یک مشکل بزرگ اقتصادی دچار کرده است، غزه را با همه امکاناتش درصدد نابودسازی است، شمال و غرب عراق در این آتش می‌سوزد، وظیفه ما کمک کردن است؛ با همه وجود باید کمک کنیم.

     

File_9525_آیت الله سید احمد علم الهدی نماز عید فطر 5

لزوم حضور فعال در عرصه پشتیبانی

  • ما بایستی در کنار عزیزانی که امروز در خاک‌ریزهای اول چه در عراق، چه در سوریه ، چه در غزه با دشمنان خدا در حال مبارزه هستند، ما باید کنار آن‌ها باشیم. اگر مصلحت نظامی اقتضا نکرده است در کنار آن‌ها قرار بگیریم، بایستی با همه وجود و همه امکانات آن‌ها را پشتیبانی کنیم چون ایران اسلامی نقطه اعتماد آن‌هاست، تکیه‌گاه جریان مقاومت این قبة‌الاسلام ایران است و همه مستضعفان مسلمان که در مقابل تهاجم نابکارانه دشمن قرار دارند، این‌ها به کمک شما مردم و احسان شما مردم چشم دارند.

 

تشویق مالی دولت‌های عربی در قبال مخالفت با نظام سوریه

  • الآن در سوریه افرادی که مخالف نظام سوریه باشند، عربستان سعودی به هر خانواده‌ای که مخالف آن نظام در خط تمام‌عیار آمریکا باشد ماهی 200 دلار، قطر ماهی 180 دلار شهریه رسمی می‌دهد به‌صرف مخالفت و ما باید به آن عزیزانی که بر باران آتش صهیونیست دارند مقاومت می‌کنند و مستأصل کرده‌اند صهیونیست کافر را و آن عزیزانی که در جنوب و شمال و غرب دارند به خاک و خون کشیده می‌شوند، ما در مقابل آن‌ها مسؤولیم و باید کمک کنیم.

 

اگر در کشور ارزش های دینی مردم برجسته نباشد باعث دلسردی جبهه مقاومت بین المللی خواهد بود

  • امروز دنیای اسلام در مقابل این تهاجم دشمن و در مقابل این سرکوب‌های شیطانی نابکارانه استکبار آمریکایی تنها نقطه امیدش و تنها چشمش به جامعه دینی ما و نظام اسلامی ما هست، یعنی آن‌ها وقتی امیدوار می‌شوند به اسلام در مقابل این تهاجمات که یک مظهری از قدرت اسلام در دنیا در این جامعه دینی ببینند و مظهر اسلام و قدرت اسلام در دنیا در این جامعه دینی با زنده‌بودن ارزش‌های اسلامی ما هست، با برجستگی ارزش‌های اسلامی ما هست.
     
  • وقتی بنا شد بر درودیوار این کشور، در مظاهر این جامعه ارزش‌های دینی، اصول  فرهنگی و تمدن اسلام را در یک رونق فوق‌العاده مشاهده کردند در مقابل تهاجمات دشمن به اسلام امیدوار نمی‌شوند، به اسلام دل می‌بندند اما وقتی ببینند در یک جامعه‌ای، قبةالاسلام این کشور اسلام مظهر ندارد، بر درودیوار زندگی این مردم اسلام و ارزش‌های دینی مردم برجسته نیست، آن‌ها نسبت به دین و اسلام دلسرد می‌شوند؛ این واقعاً برای ما بزرگ‌ترین ننگ است.
     
  • یک مسلمان از یک‌گوشه دنیا حرکت کند به‌عنوان زیارت حضرت رضا به این شهر بیاید و به من امام‌جمعه بگوید من فکر می‌کردم به مشهد که می‌آیم در یک دارالمؤمنین، در یک مکان مقدس و یک نقطه مظاهر دین قدم برمی‌دارم. آمدم مشهد در خیابان‌های این شهر، بر درودیوارهای این شهر و مردم این شهر این‌همه بی‌حجابی، بی‌عفتی و مظاهر ضد ارزش دینی دارم می‌بینم؟
     
  • این درست نیست، یعنی اگر بنا شد این‌ها نگاه کنند و در مظاهر زندگی ما بی‌دینی ببینند، لامذهبی و بی‌عفتی ببینند، این‌ها از دین دل سرد می‌شوند، می‌گویند از این ظرف دشمن دارد اسلام را می‌کوبد و به جرم مسلمانی ما را به خاک و خون می‌کشد و از این‌طرف هم تنها نقطه قبةالاسلام ایران مظاهر دین در این نقطه وجود ندارد، فرهنگ دینی در اینجا حاکم نیست، این‌ها از اسلام دلسرد می‌شوند.

آیت الله سید احمد علم الهدی نماز عید فطر 3

مسؤول بی‌تفاوت به فرهنگ دین ازنظر رسول‌الله خائن است

  • مسؤولین عزیز، شما در برابر آبروی اسلام مسؤولید، در برابر حیثیت دین در دنیا مسؤولید؛ یعنی اگر بنا شد در این کشور یک آقایی بیاید و مسؤولیت اجرایی، مسؤولیت قضایی و مسؤولیت امنیتی را در این کشور به دست بگیرد و درعین‌حال نسبت به توسعه فرهنگ دین و نسبت به تبلور مظاهر دین بر درودیوار جامعه این کشور بی‌تفاوت باشد، این مدیون پیغمبر اکرم است و ازنظر رسول‌الله خائن است.
     
  • چون آبروی پیغمبر را در دنیا برده، مسلمانان و پیروان پیغمبر را از اسلام دل سرد کرده؛ برادران و خواهران، مسائل فرهنگی از نهی از منکر، مبارزه با منکرات شنایع شرعی تنها وظیفه دولت نیست، وظیفه شما هم هست. در همه این اسلام و انقلاب شما مردم تو صحنه آمدید و نظام و انقلاب و امام را به این قدرت رساندید، در مسئله مقابله با منکرات شرعی در این کشور شما باید به این صحنه بیایید، تنها نمی‌شود از دولت این توقع را داشت، مسؤولین کشور هم باید سعی کنند راندمان کارشان در توسعه فرهنگ دینی برای این مردمی که به آن‌ها رأی داده‌اند برجسته باشد؛ا اگر بناست یک دولت در رأس کار، یک مسؤول، یک مدیرکل، یک وزیر و یک وکیل مجلس بناست به موکل و ولی‌نعمت خودش که مردم هست بخواهد گزارش دهد و کارش را نشان دهد، آنچه در اولویت یک این مردم هست، مسائل دینی و دین مردم است.

 

در این کشور که مردم جانشان را فدای دین می‌کنند

  • اقتصاد و رفاه و امنیت در اولویت‌های بعدی است، در این کشور که مردم جانشان را فدای دین می‌کنند اما جانشان را فدای اقتصاد و رفاهشان نمی‌کنند، پس دین مردم در اولویت است، باید بدانند برای دین مردم و توسعه فرهنگ دینی مردم چه‌کار کرده‌اند؛ این تأسف ما روز به‌روز در این مملکت در مسئله ترویج فحشا و منکرات با یک وضع نابسامان‌تر و فجیع‌تر در این مملکت روبرو هستیم. امسال ما از سال قبل بدتر، امروز ما از روز قبل بدتر، این ماه ما از ماه قبل بدتر، مظاهر بی‌دینی و لامذهبی بر درودیوار کشور این‌جور غوغا می‌کند و دنیای اسلام و مسلمانان جهان، یک میلیارد و نیم «لا اله الا الله» گوی میلمان چشمشان به ما هست، اسلام را می‌خواهند در ما ببینند و وابسته بشوند و در مقابل این سرکوبگری‌ها و این مبارزات و شدید جانکاهی که دشمنان سنگ دل علیه ما شروع کرده‌اند و ما چی نشان داده‌ایم به دنیا از توسعه فرهنگ دین در مظاهر زندگی اجتماعی مردم.

 

File_9525_آیت الله سید احمد علم الهدی نماز عید فطر 4

 

نماز عید فطر 3

 

نماز عید فطر 2

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون