تاریخ خبر: کد خبر: 1028

راهپیمایی روز قدس سنگ و کلوخ جوانان غزه را تبدیل به موشک کرده است

امام جمعه مشهد گفت: راهپیمایی‌های مسلمانان در سراسر جهان باعث شده است که امروز جوانان غزه به جای سنگ و کلوخ با موشک به نبرد تانک‌های اسرائیلی رفته و صهیونیست‌ها را بدبخت کنند.

راهپیمایی روز قدس سنگ و کلوخ جوانان غزه را تبدیل به موشک کرده است

به گزارش قاصدنیوز به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد مقدس که همزمان با روز جهانی قدس و در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار داشت: چهار روش تربیتی در ارتباط با فرزندان وجود دارد که روش اول ایجاد عادت است، در واقع با ایجاد عادت بایستی فرزند را تربیت کرد و البته باید توجه کرد در ایجاد عادت سخت‌گیری وجود نداشته باشد زیرا اگر سخت‌گیری باشد آن موضوع تربیتی مورد نفرت فرزند قرار می‌گیرد و به آن عادت نمی‌کند.

 

امام جمعه مشهد گفت: روش دوم الگوسازی است یعنی در برابر دید او الگو به وجود آوریم، به این معنا که اگر روش قابل توجه اخلاقی را می‌بینید به او گوشزد کنید و با الگوسازی فرزند را تربیت کنید.

 

وی در ارتباط با روش سوم تربیت فرزند نیز گفت: تربیت تشویق است، معمولا در مقابل کارهای خوبی که شما به فرزند القا کرده‌اید بی‌تفاوت در برابر کار خوب فرزندان نباشید و در برابر تشویق شخصیت دادن به او است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: روش چهارم تربیت فرزند، تحریک است یعنی فرزند را به کار خوب تحریک کنید و بایستی کاری را انجام داد که او به‌منظور انجام کار خوب تحریک شود.

 

علم‌الهدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: روح حماسی مردم در دفاع از اسلام نشان داد مردم ما قدرت مقاومتشان در برابر دشمنان خدا چقدر است و امیدوارم مادامی که شما مردم در صراط هستید دستتان در دست امام هشتم (ع) باشد.

 

وی با اشاره به سخنرانی سردار رحیم صفوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد گفت: سردار صفوی امروز نکات بسیار جالب و خوبی در مورد غزه بیان کردند که بنده با توجه به سخنرانی ایشان فقط دو نکته را به مردم یادآور می‌شوم و بیش از آن در مورد غزه سخن نخواهم گفت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اینکه چرا ما 35 سال است روز قدس را برگزار می‌کنیم و چرا یک عده ناآگاه در مورد حمایت ما از مردم فلسطین دائم غر می‌زنند یکی از نکاتی است که به آن اشاره خواهم کرد.

 

وی افزود: در هیچ کجای دنیا این گونه که کشوری دروغین مانند اسرائیل ایجاد شده به وجود نیامده است که به تعبیر مقام معظم رهبری یک کشور موزاییکی ایجاد کرده‌اند و برای این کشور موزاییکی 60 سال است، خون می‌ریزند و کودک، زن و پیر و جوان را می‌کشند.

 

وی تأکید کرد: مردم فلسطین مسلمان هستند ذکر خدا می‌گویند و نماز می‌خوانند و آیا ما نباید از این مردم حمایت کنیم.

 

خطیب نماز جمعه مشهد خاطرنشان کرد: یک غده سرطانی را در دل اسلام درست کرده‌اند تا نگذارند امت اسلامی با یکدیگر متحد شوند و یک ژاندارم خونخوار دارای بمب اتمی را به وجود آوردند تا در مواقع لازم بتوانند از منافع آمریکا و زورگویان جهان محافظت کنند.

 

علم‌الهدی سپس با اشاره به برخی از افرادی که می‌گویند فلسطینی‌ها ناصبی هستند اظهار داشت: اینکه برخی می‌گویند مردم فلسطین ناصبی هستند از حرف‌های بی‌ربطی است که توسط انگلیسی‌ها به وجود آمده است.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر جمع کثیری از شیعیان دلداده به اهل بیت و امام حسین (ع) در فلسطین زندگی می‌کنند که نمی‌توان حضور این شیعیان را کتمان کرد.

 

امام جمعه مشهد بیان کرد: اینکه برخی می‌گویند عده‌ای از داعشی‌ها از غزه آمده‌اند و مردم غزه را طرفداران داعش می‌دانند این هم حرف درستی نیست چراکه ممکن است عده‌ای وهابی هم از ایران به گروه داعش پیوسته باشند و آیا باید گفت ایرانی‌ها داعشی هستند؟ که مسلماً این چنین چیزی درست نیست.

 

علم‌الهدی با بیان اینکه فلسطین خاکریز اول اسلام است، بیان داشت: دشمن امروز برای براندازی اسلام و فلسطین کارش را آغاز کرده است و امروز جبهه در فلسطین است.

 

وی افزود: این پدر و مادری که فرزند تکه تکه شده‌اش را در دست گرفته و فریاد می‌زند این در صف اول جبهه اسلام است.

 

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: مردم فلسطین 60 سال است که ایستاده‌اند و با این وضع بمب به سرشان می‌ریزند و آنها را می‌کشند و آیا ما باید بی‌تفاوت باشیم.

 

امام جمعه مشهد در پاسخ به کسانی که می‌گویند شعارهای ما در روز قدس چه تأثیری دارد اظهار داشت: راهپیمایی‌های مسلمانان در سراسر جهان باعث شده است که امروز جوانان غزه به جای سنگ و کلوخ با موشک به نبرد تانک‌های اسرائیلی رفته و صهیونیست‌ها را بدبخت کنند.

 

علم‌الهدی عنوان کرد: عبادت تنها روزه و نماز نیست و از روزی که پیامبر مبعوث شدند جهاد در کنار عبادت قرار داشت.

 

وی افزود: اینکه بنده همراه با خواندن خطبه نماز جمعه اسلحه در دست می‌گیرم این یعنی اینکه جهاد و نماز در کنار هم هستند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون