تاریخ خبر: کد خبر: 8928

حجت الاسلام پژمان‌فر:

سند 2030 لغو نشده بلکه صرفا اجرای آن متوقف شده است

سند 2030 هنوز اعتبار دارد و می‌تواند در زمان دیگری اجرا شود. مجلس هم نمی‌تواند در این زمینه ورود کند چون چیزی به مجلس ارجاع نشده است.

سند 2030 لغو نشده بلکه صرفا اجرای آن متوقف شده است

به گزارش «قاصدنیوز»، حجت الاسلام نصر الله پژمان‌فر نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست بررسی اسناد بین المللی که در حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد، گفت: بعد از اظهارات رهبر انقلاب درباره سند 2030،  انتظار این بود در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک عکس العمل مناسبی درباره اجرای این سند اتفاق بیفتد.

 

وی ادامه داد: آقای روحانی در اولین جلسه روی این موضوع تاکید داشتند که این سند با قید تحفظ است و الزام آور نیست و بارها هم گفتند که در این موضوع به دولت ظلم شده است و ما از این موضوع نمی‌گذریم. آقای روحانی همچنین معتقد بودند به رهبر انقلاب در اینباره گزارش‌های غلطی داده‌اند.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در آن جلسه ابتدا آقای ظریف گزارشی دادند و گفتند که سیاست ما این است که به موافقتنامه‌های مختلف ورود پیدا‌کنیم اما قید تحفظ هم می‌گذاریم. یعنی ما این سند را می‌پذیریم به شرط آنکه با اسناد بالادستی ما تعارضی نداشته باشد.

 

پژمانفر تاکید کرد: البته در همان جلسه برخی دوستان که به بحث حقوق بین الملل اشراف داشتند، انقلت آوردند که این قید تحفظ واقعاً ایجاد تحفظ نخواهد کرد.

 

وی افزود: در ادامه آقای آشتیانی هم صحبت کردند و گفتند این سند هیچ ضرری برای ما ندارد. ادبیات ایشان نیز متفاوت بود و بسیار این سند را تأیید می‌کردند و حتی می‌گفتند در سند تحول، ما برخی از این امتیازها را نداریم.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: در جلسه بعد آقای روحانی دو پیشنهاد دادند. ایشان پیشنهاد دادند که بند بند بررسی کنیم و هر جایی که با سند تحول مغایرت داشت را کنار بگذاریم. این مساله مورد اعتراض دوستان قرار گرفت. بعداً گفتند آموزش پرورش ملزم است به سند تحول عمل کند منتهی هر سندی که با سند تحول مغایرت داشته باشد، ملغی است. این یعنی سند 2030 لغو نشود و صرفاً مغایرات‌ها را در نظر بگیرند.

 

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: در موارد متعدد به دلیل چند پهلو بودن بندهای سند این مغایرت معلوم نمی‌شود و اعتراض‌ها این بود که ما این سند را نباید بیندازیم در یک فرایند کارشناسی که آیا این بند مغایرت دارد یا ندارد.

 

وی افزود: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفته شد که این سند به دست دولت ابلاغ شده است. درست است اجرای آن متوقف شده، اما ملغی نشده است. مطالبه این بود که با توجه به اینکه دولت این کار را کرده است، خود هیئت دولت باید بخشنامه را ملغی کند. در آن جلسه تعهد داده شد که این سند را لغو کنند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تصریح کرد: سند 2030 هنوز اعتبار دارد و می‌تواند در زمان دیگری اجرا شود. مجلس هم نمی‌تواند در این زمینه ورود کند چون چیزی به مجلس ارجاع نشده است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون