تاریخ خبر: کد خبر: 8862

رحیم پور ازغدی:

سند 2030 توضیح المسائل غربی‌ها برای دیگر کشورهاست/ این سند نمادی از یک جامعه سکولار است

2030 نمادی از یک جامعه سکولار است که کشورها را ملزم می‌کند با پول و سرمایه خودشان در خدمت غربی‌ها باشند و اگر به بندهای این سند توجه کنیم موارد صریح ضد اسلامی در آن مشاهده می‌شود.

سند 2030 توضیح المسائل غربی‌ها برای دیگر کشورهاست/ این سند نمادی از یک جامعه سکولار است

به گزارش «قاصدنیوز»، همزمان با سالروز فتح خرمشهر، همایش یادبود شهدای روحانی با حضور بیش از 300 نفر از طلاب شاهد و ایثارگر در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

«حسن رحیم پور ازغدی» در این مراسم در سخنانی به موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در جامعه اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند محقق شود باید انسجامی در درون اقتصاد حاکم باشد و اندیشه‌های متناقض در آن نباشد.

 

وی با بیان این که کارکرد نظام بانکی کشور با اقتصاد مقاومتی متناقض است افزود: هم اکنون نظام بانکی شرایطی را به وجود آورده که در مقابل اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است. ضمن این که در اقتصاد مقاومتی حقوق کارگر تأمین اجتماعی و دیگر قشرهای اجتماعی نباید نادیده گرفته شود.

 

 وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید مردمی، عادلانه، مولد و حامی تولید باشد تا این اقتصاد را داشته باشیم. از طرفی در خیلی از جاها مشاهده می‌شود که مانع تراشی در مقابل اقتصاد مقاومتی وجود دارد ولی چون شاکی خصوصی ندارد قوه قضاییه وارد نمی‌شود.

 

وی نظارت بر بنگاه‌های اقتصادی را یکی دیگر از مؤلفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اگر نظارت بود اختلاس‌های میلیاردی صورت نمی‌گرفت، به ویژه این که کارکرد بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید شفاف باشد.

 

وی تاکید کرد: بعد از گذشت 37 سال از انقلاب وقتی مردم ببینند که امکانات رفاهی دست برخی افراد است این جا اقتصاد مقاومتی چه معنی دارد؟ اقتصاد مقاومتی جدا از عدالت اقتصادی و زهد عالمان و حاکمان نیست و با پاک بودن علما، حاکمان و مدیران اقتصاد مقاومتی تحقق می‌یابد.

 

سند 2030 نمادی از یک جامعه سکولار است

وی همچنین سند 2030 را که برای کشورها نوشته شده است به عنوان توضیح المسائل غربی‌ها برای کشورها دانست و گفت: این سند نمادی از یک جامعه سکولار است که کشورها را ملزم می‌کند با پول و سرمایه خودشان در خدمت غربی‌ها باشند و اگر به بندهای این سند توجه کنیم موارد صریح ضد اسلامی در آن مشاهده می‌شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین به خصوصیات معماری و شهرسازی اسلامی پرداخت و گفت: مسئله شهر مذهبی فقط ظاهرش نیست، متاسفانه در زمینه آموزش و دروس حوزه‌های علمیه به مدیریت شهری و معماری اسلامی اهمیت داده نمی‌شود.

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به برخی مشکلات موجود در مشهد نیز اظهار کرد: مسئله شهر فقط زائر نیست، فقط بحث موسیقی یا حجاب و این‌ها نیست، هر چند این‌ها خیلی مهم است اما فقط این‌ها نیست.

 

اگر جامعه را درست نشناسید، باید منتظر هر اتفاقی باشید

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: لایه‌های دوم و سوم خیلی خطرناک‌تر است و در لحظات خاص فوران می‌کند. بعد اگر جامعه را درست نشناسید، باید منتظر هر اتفاقی حتی کنار حرم امام رضا (ع) باشید، اگر نفهمید زیر پوست خانواده‌ها و مدرسه‌ها دارد چه می‌گذرد.

 

وی با ذکر نمونه‌ای گفت: در همین مشهد، فردی تعریف می‌کرد سال گذشته در ظهر یکی از روزهای ماه رمضان، کلاسی بود با 30 تا 40 نفر استاد و دانشجو، مذهبی و غیرمذهبی، چادری و غیر چادری، یک نفر برای موضوعی شیرینی آورده بود و تعارف کرد، همه شیرینی را خوردند به غیر از من! در شهر امام رضا (ع) مثلاً نگران کنسرت و این‌ها هستیم، که خوب هم هست، باید هم باشیم، بعد موسیقی زیرزمینی مشهد و یک شهر دیگر در کشور اول است. موسیقی زیر زمینی یعنی موسیقی‌هایی که چکشی علنی ضد دین در شهر مقدس مشهد است. اما این‌ها را کسی نمی‌بیند و به چشم کسی نیامده است.

 

وی ادامه داد: در ادارات و وزارتخانه‌هایش این که کسی رشوه می‌گیرد یا نمی‌گیرد، خیلی کسی درباره آن حساس نیست، شهر اسلامی گویا تعریف محدودی پیدا کرده است. یک بعد از این شهر اسلامی اقتصاد مقاومتی است. چه تعداد کارخانه، کارگاه و مزرعه در سال فعال می‌شود و چه تعداد تعطیل می‌شود؟ دادگاه و قوه قضاییه در چه پرونده‌های اقتصادی، چه زمانی و چگونه باید وارد شود؟ جایی از کنار حق کشی‌های بزرگ عبور شود و بگوییم کسی شکایت نکرده است، مگر باید حتماً کسی شکایت کند؟ قوه قضاییه شاکی و دادستان عمومی است. خیلی جاها ظلم اقتصادی و نابودی و مانع تراشی در برابر اقتصاد مقاومتی بود منتها مثلاً چون شاکی خصوصی نداشت، قوه قضاییه وارد نشد. حکم قضایی را نباید جدا از حکم اقتصادی تعریف کرد.

 

منبع: خراسان

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون