تاریخ خبر: کد خبر: 8445

رحیم پور ازغدی: مشکل کشورهای اسلامی عدم ارتباط و اتحاد با یکدیگر است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه کشورهای اسلامی، آموزش و مهارت کافی برای مستقل شدن ندارند، گفت: مشکل دیگر کشورهای اسلامی عدم ارتباط و اتحاد با یکدیگر است.

رحیم پور ازغدی:  مشکل کشورهای اسلامی عدم ارتباط و اتحاد با یکدیگر است

به گزارش«قاصد نیوز»، حسن رحیم‌پور ازغدی در چهارمین اجلاس مدل سازمان همکاری‌های اسلامی در مشهد گفت: اساساً کشورهای اسلامی وابسته به غرب هستند و در تصمیم‌های بزرگ که اموال زیادی می‌خواهد جابجا شود به کمپانی‌های بزرگ و قدرتمند متوصل می‌شوند.

 

وی بابیان اینکه کشورهای اسلامی، آموزش و مهارت کافی برای مستقل شدن ندارند، افزود: مشکل دیگر کشورهای اسلامی عدم ارتباط و اتحاد با یکدیگر است.

 

رحیم‌پور ازغدی با طرح سؤالی از میهمانان گفت: چه تعداد روحانیون، دانشگاهیان، نخبگان این کشورها باهم در ارتباط هستند؟ این در حالی است که اروپا باوجود جنگ‌های بسیار بزرگ دارای اتحادیه اروپا، پول مشترک و بسیاری از این موارد است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه سازمان ملل تولید علم در ایران را بعد از انقلاب اسلامی 13 برابر تولید علم قبل انقلاب اعلام کرده است، افزود: ایران با 5.5 میلیون دانشجو چه مقدار با کشورهای مسلمان دیگر ارتباط داشته است.

 

وی عنوان کرد: بر اساس اعلام آمریکا، ایران به‌عنوان یکی از چهار قدرت اصلی سایبری جهان و در نانوتکنولوژی و سلول‌های بنیادین جزء چند کشور برتر جهان است که در انرژی هسته‌ای باوجود تحریم 100 درصد غنی‌سازی را انجام داد.

 

ازغدی ادامه داد: در حوزه نظامی نیز تانک و موشک ساخته است و 13 میلیون نیروی مردمی برای جلوگیری از حمله دشمن آموزش‌دیده‌اند.

 

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید با یکدیگر متحد باشند، افزود: این اتحاد نه علیه بشر بلکه برای تبادل علم و تکنولوژی است.

 

وی با طرح سؤالاتی گفت: توسعه چیست؟ آیا اسلام یک پسوند تشریفاتی است؟ یا یک اسلام دکترین است؟ 

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کشورهای اسلامی زمانی رشد می‌کنند که به سمت امت واحد اسلامی در جهان پیش روند و تفاوت مذهبی را بدون جنگ حل کنند.

 

ازغدی بیان کرد: درحالیکه کشورهای اسلامی علیه یکدیگر حرکت می‌کنند و با اسرائیل پیمان دوستی بستند از کدام توسعه و پیشرفت سخن بگوییم؛ باید برای تبادل علم به یکدیگر کمک کنیم همان‌گونه که پیامبر (ص) می‌فرمایند زکات علم نشر آن است.

 

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین منابع انرژی جهان در کشورهای مسلمان وجود دارد، افزود: در حالیکه کشورهای دنیا محتاج ما هستند ولی کشورهای اسلامی در پی تقلید از این کشورها هستند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از 80 کشوری که در این اجلاس حضور داشتند، درخواست کرد: پیام این نشست را با علم و آگاهی در کشور خودش منتشر کنید تا سران کشورهای جهان اسلام برای همکاری با یکدیگر به پا خیزند.

 

این مسؤول با اشاره به اسلام هراسی آمریکا به‌وسیله ایجاد اسلام قلابی بیان کرد: متأسفانه کشورهای مسلمان علیه یکدیگر و در جهت منافع آمریکا به جنگ می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه ما مسلمانیم و شیعه که احادیث را از طریق اهل‌بیت(ع) می‌آموزیم، افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: اگر امتی زمانی در عزت اقتصادی و اکنون بدبخت هستند خود مردم مسئول بدبختی هستند چراکه رفتار حاکمان و روحانیون باعث این اتفاق بوده است.

 

ازغدی در خصوص فقر دولت‌ها گفت: فقر از مرگ بدتر است و اگر مسلمانان از عقل خود در مسائل مالی استفاده نکنند، خودشان مسؤول هستند.

 

وی از این کشورها خواست تا با یکدیگر متحد شوند و استقلال واقعی در دین داشته باشند و از عقل و علم استفاده صحیح کنند.

 

منبع:  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون