تاریخ خبر: کد خبر: 8381

از تکفیری‌های شیعه تا دوستداران وطنی آمریکا و جریان محافظهکار بر علیه حسن رحیم پور ازغدی/

رئیس ستاد نمازجمعه مشهد: تا زمانی که هستم اجازه نمی‌دهم ایشان سخنرانی کند! / رهبر انقلاب درباره حسن رحیم‌پور چه گفت؟

محتوای غنی و زبان تیز و بدون پروای حسن رحیم‌پور در ایراد سخن، سبب شده است تا از تکفیری‎های شیعه همچون جریان شیرازی تا دوستداران وطنی آمریکا و جریان محافظه‌کار هر بار به بهانه‎ای علیه او و سخنرانی‎هایش متعهدانه‎اش سخن بپراکنند.

رئیس ستاد نمازجمعه مشهد: تا زمانی که هستم اجازه نمی‌دهم ایشان سخنرانی کند! / رهبر انقلاب درباره حسن رحیم‌پور چه گفت؟

به گزارش«قاصدنیوز»، محتوای غنی و زبان تیز و بدون پروای حسن رحیم‌پور در ایراد سخن، سبب شده است تا از تکفیری‎های شیعه همچون جریان شیرازی تا دوستداران وطنی آمریکا و جریان محافظه‌کار هر بار به بهانه‎ای علیه او و سخنرانی‎هایش متعهدانه‎اش سخن بپراکنند.

 

در همین رابطه پس از سخنان روشنگرانه اخیر این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نمازجمعه مشهد که ضمن تشریح ویژگی های یک نمازجمعه انقلابی گفته بود: اصلاح مردم و حکومت و ضد فساد و ضد ظلم بودن و دوری از انشا خوانی و انشا نویسی وظیفه نماز جمعه است. اخیراً در نماز جمعه تهران از بنده برای سخنرانی دعوت شد، اما وقتی متوجه شدند می‌خواهم اسنادی را برای مسئله نفوذ ارائه کنم، فوری سخنرانی من لغو شد.

 

پس از این سخنان رحیم پور و در جریان گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی که چهارشنبه گذشته برگزار شد به گزارش روزنامه خراسان، حجت الاسلام ابراهیم معادی، رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جمعه و مدیریت تریبون آن اظهار کرد: باید کسانی در پشت تریبون نماز جمعه قرار بگیرند که منتسب به ولایت باشند و علاوه بر آن وقتی پشت میکروفون قرار می گیرند بتوانند آن را مدیریت کنند.

 

وی افزود: هفته گذشته از آقای رحیم پور ازغدی با این همه آوازه ای که دارد خواهش کردیم که قبل از خطبه ها صحبت کند ولی ایشان از این تریبون علیه  ستادنماز جمعه تهران استفاده کرد و این کار بدی است، البته تا وقتی من این جا هستم نخواهم گذاشت که ایشان در نماز جمعه مشهد سخنرانی کند.

 

معادی با تأکید بر این که تریبون نماز جمعه مشهد تریبونی است که در سطح جهان به آن توجه دارند و در شبکه اینترنت جهانی پخش می شود، خاطرنشان کرد: حالا یک بگومگوی شخصی بین آقای رحیم پور و مسئول ستاد نماز جمعه تهران بوده است، این که نباید به تریبون نماز جمعه مشهد کشانده شود.

 

وی افزود: بعضی حرف‌ها را نباید زد و نزدن بعضی حرف‌ها «شجاعت» است. وی افزود: بعد از این جریان مسئول ستاد نماز جمعه تهران هم یکسره روی گوشی من است و جوابیه هم روی سی دی برای من فرستاده است.

 

 

رهبر معظم انقلاب درباره استاد حسن رحیم پور ازغدی چه گفت؟

اما نکته قابل توجه آنجاست که سبک خاص و محتوای غنی سخنرانی‎های رحیم پور سبب شده تا رهبر معظم انقلاب به نماز جمعه‎، رسانه ملی و تشکل‎های دانشجویی توصیه کنند تا زمینه استفاده مردم از او و امثال او را بیش از پیش فراهم کنند.

 

در دیدار اخیر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی، با استقبال از حضور رحیم پور ازغدی در مراسم پیش از خطبه های نمازجمعه تهران در محضر رهبر انقلاب گفت:

نمازهای جمعه در سراسر کشور، فرصتی بسیار بزرگ برای کشور و استعدادی عظیم برای بسیج توده‌ها و متمرکز کردن آن‌ها برای حل مشکلات کشور و حرکت به سمت تعالی جامعه است.

بااین‌وجود که تأثیرات مثبت و فراوان این فریضهٔ عبادی-سیاسی مشهود است، اما اما متأسفانه بخش مهمی از این ظرفیت، هنوز بالقوه مانده و بالفعل نشده است و در نقاط زیادی به تقویم‌خوانی و اشاره به واضحات اکتفا می‌شود.

یا این‌که سخنانی که حضرت‌عالی فرموده‌اید بدون این‌که فرآوری بومی و اقلیمی بشود فقط تکرار می‌شود. مثلاً از کلیدواژه‌ها و شعارهای اساسی مثل جهاد اقتصادی، سبک زندگی، جنگ نرم و…، بدون تشریح، ایجاد ارزش‌افزوده و توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و فرهنگی کلیشه‌سازی می‌شود.

اقدامات نادری نظیر سخنرانی پیش از خطبه‌های استاد حسن رحیم‌پور ازغدی نیز، که موجب جذابیت عمومی و بازگشت نماز جمعه به جایگاه حقیقی آن بود، با تنگ‌نظری‌های جناح‌های حاکم و مسئولین رسانهٔ ملی و نمازجمعه متوقف شده است.

 

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب نیز در واکنش به این اظهار نظر با تایید آن درباره رحیم پور از لفظ «یکی از برادران خیلی خوب ما» استفاده کرده و دانشجویان را به استفاده بیشتر از وی و امثال رحیم پور تشویق کردند.

ایشان در این باره فرمودند:

یکی از چیزهای دیگر حضور اساتید ارزشی است. از این اساتید ارزشی استفاده کنید. آن‌روز در جمعِ استادان دانشگاه که اینجا تشریف داشتند گفتم؛(۱۷) اوایل انقلاب، یک‌روزی بود که همه‌ی اعضای هیئت علمی ما در سراسر کشور حدود چهار پنج‌هزار نفر تخمین زده میشد که امروز خوشبختانه نزدیک به هشتادهزار نفر یا بیشتر، اعضای هیئت علمی ما هستند. اکثر این هشتادهزار نفر، بچّه‌های مسلمان و انقلابی و علاقه‌مند و خوبند. البتّه بعضی هم هستند بی‌تفاوتند -این را هم در همین دانشگاه خودمان داریم؛ بی‌اطّلاع هم نیستیم- آدمهایی را هم داشتیم که حالا امیدوارم دیگر نباشند که دانشجوهای زبده را نشان میکردند، اینها را میخواستند، تشویق میکردند به مهاجرت از کشور؛ [میگفتند] آقا! اینجا مانده‌ای چه کار کنی؟ اینجا چه فایده دارد؟ برو. یعنی استاد، دانشجو را به جای اینکه تشویق کند که در کشور بماند، تشویق میکرد که از کشور مهاجرت کند برود؛ از اینها هم داریم، امّا خب اینها اقلّیّتند؛ اکثراً اساتید ارزشی، اساتید مؤمن؛ هم در وزارت علوم، هم در وزارت آموزش پزشکی همین‌جور است، عناصر بسیار خوبی هستند؛ از اینها استفاده کنید در تشکّلها؛ از اینها بخواهید بیایند وقت بگذارند؛ [حتّی] از خارج از دانشگاه. اینجا اسم آوردند از یکی از برادران خیلی خوب ما که در خطبه‌های نماز جمعه صحبت میکردند؛ خیلی خوب، از ایشان، از امثال ایشان استفاده کنید، اینها را در تشکّلها بخواهید.

 

به نظر می‎رسد سازماندهی و هزینه گسترده دشمن برای تخریب چهره‎هایی چون رحیم پور ازغدی رمز و راز این توصیه رهبر انقلاب را بهتر آشکار کند، چرا که آنچه امثال رحیم پور به زبان می آورند آنقدر ناخوشایند است که این جریانات را به حذف او وادار کرده است.

 

رحیم پور ازغدی در نمازجمعه اخیر حرف خاصی نزده بود، او فقط نسبت به نفوذ در بدنه نظام هشدار داده بود، اما این هشدار آنقدر جدی و دقیق بود که مشخص نیست چرا برخی اینگونه به واکنش واداشته شدند.

 

قابل ذکر است مواضع مدیریت ستاد نمازجمعه مشهد ارتباطی با شخص امام جمعه مشهد و حضرت آیت الله علم الهدی نداشته و ایشان خود از حامیان حضور شخصیت‌های انقلابی در نمازجمعه مشهد به عنوان بزرگترین نمازجمعه کشور هستند.

 

در همین خصوص ضروری است عموم فعالان و جریان انقلابی مومن مشهد و استان در مقابل این سخنان غیرانقلابی با موضع‌گیری خود از تبدیل شدن نمازجمعه به محلی برای انشاخوانی و انشانویسی جلوگیری نمایند.

 

این سخنان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی واکنش کاربران فضای مجازی را نیز در پی داشت. یکی از کاربران فضای مجازی در توییتر نوشت:

حسن رحیم پور ازغدی

کلمات کلیدی

  • حسین 0 1

    کاملآ درست و صحیح و همراه با واقعیت فرمودند. با تشکر از ایشان

  • مقداد 2 1

    بنده به عنوان خادمی از خادمان امام هشتم این مطلب رو به آیت الله علم الهدی منتقل خواهم کرد

  • دانشجو 6 2

    اقای رییس ستاد شما چکاره حسنی که من من میکنی؟ شما خادمت مردمی نه چیز دیگه.ما خواستار سخنرانی افراد انقلابی نظیر رحیم پور ازغدی ایم و شما نباید جلوی ایشونو بگیرید

  • ناصر 5 0

    در واقع رییس ستاد نماز جمعه مشهد بر علیه سخنان امام که تریبون نماز جمعه را محلی برای مطالبه مردم میدانند حرف زده است .
    بی شک اگر وضع به این منوال باشد جایگاه نماز جمعه به دست رییس ستاد تضعیف شده است و انتظاری که اسلام ناب محمدی از نماز جمعه دارد برآورده نخواهد شد.

  • علی 2 1

    این من، من ، کردن ها انقلاب را به بیراهه کشانده است،
    برادر من سلیقه تو با این سخنان جور در نمی آید، از قدرتت برای تخریب استفاده نکن،
    بالفرض ایشان در سخنرانی یک اشتباهی هم کرده باشد، این جا است که شما باید ظرفیت تحمل طرف مقابل را نشان دهی،
    وقتی باشخصی که اینقدر دقیق و ظریف بین است این کار را می کنی وای بحال مخالفین و معاندین
    آقاجان خلاصه شما لیاقت این پست را نداری
    مسئولین نظام باید دارای سعه صدر باشند
    اینگونه انقلاب را مدیریت می کنند.
    وای بر شما با اینگونه مدیریتتان

  • 2 1

    وقتی صفدرها ذخیره نظام قلمداد میشوند,رحیم پور ازغدی ها...

ارسال نظر

تریبون