تاریخ خبر: کد خبر: 8791

رحیم پور ازغدی: مراقب باشید بعضی ها دارند شعارهای انقلاب را عوض می کنند

کسانی که برای انقلاب هزینه کردند زبان تلخی دارند که به مذاق بعضی از مسوولان خوش نمی آید، اما یک عده ریاکار و منفت طلب با آمدن هر دولتی ظاهرشان عوض می شود و مهم ترین تصمیم های دولت ها را هم می گیرند، و شبیه بروکرات ها و تکنوکرات ها عمل می کنند.

به گزارش «قاصدنیوز»، حسن رحیم پور ازغدی عصر دیروز در نشست دانشجویی با عنوان «دولت اسلامی» که در دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، گفت: مراقب باشید در حکومت اسلامی عده ای درصدد تغییر شعارهای انقلاب هستند.

 

وی در تشریح شاخصه های حکومت اسلامی گفت: یکی از ملاک های اصلی، تخصص و عملگرایی به مسائل دینی است، اما متاسفانه امروزه  هرکسی خود را در حوزه مسائل دینی صاحب نظر می داند.

 

ازغدی ادامه داد: در منابع اسلامی و شیعی وقتی سخن از رهبری مطرح است منظور مشروعیت حاکمان دینی است.

 

وی گفت: در روایات اسلامی در خصوص حاکمان دینی آمده است که هیچ کس حق اظهار نظر بدون در نظر گرفتن علم و تخصص در حوزه مسائل دین را ندارد.

 

رحیم پورازغدی تصریح کرد: هرچه درجه ی علم و عمل بالاتر باشد آن حکومت اسلامی تر است.

 

وی در خصوص نظریه پردازی عده ای از مسوولان گفت: عده ای بعد از مسوول شدن نظریه پرداز می شوند و درتمامی حوزه ها بدون یک کلمه علم در مورد آن موضوع سخنوری می کنند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چرا عده ای مراقب حرف هایی که می زنند نیستند و برای رای آوری قول هایی می دهند که توان عملیاتی کردن آن را ندارند.

 

ازغدی با بیان اینکه امروزه عده ای درباره مفاهیم انقلاب اظهار نظر می کنند، افزود: اظهار نظر باید آگاهانه، مسوولانه و آزاد باشد بنابراین نباید اجازه داد هر آدم به ظاهر نوع اندیشی در اینباره سخن بگوید.

 

وی ابعاد فرهنگی، اجتماعی حاکمان در حکومت اسلامی را از منظر سخنان امام علی(ع) اینگونه تشریح کرد: حاکم اسلامی باید دارای شاخصه  دین عمیق و استدلالی باشد و بعد از کسب تخصص به میان مردم بیاید و در مورد عملکردش شفاف سخن بگوید و مردم و جامعه را نسبت به منکرات صورت گرفته بشوراند.

 

ازغدی در ادامه با بیان اینکه در جامعه ما عده ای 30 سال است که مسوول هستند با آنکه نه در جنگ و نه در انقلاب نقش آفرینی کردند، گفت: کسانی که برای انقلاب هزینه کردند زبان تلخی دارند که به مذاق بعضی از مسوولان خوش نمی آید، اما یک عده ریاکار و منفت طلب با آمدن هر دولتی ظاهرشان عوض می شود و مهم ترین تصمیم های دولت ها را هم می گیرند، و شبیه بروکرات ها و تکنوکرات ها عمل می کنند.

 

وی با بیان اینکه یه قشر از روحانیت و روشنفکر برای جامعه ما خطرآفرین هستند متذکر شد: اگر مسوولی در جامعه به حقوق و ارزش ها بی تفاوت باشد و اما در عوض پای منفعت خود بایستد ظالم به جامعه است.

 

ازغدی بابیان اینکه کسی که در دولت اسلامی منصوب می شود باید آدم تاثیرگذاری در جامعه باشد، ادامه داد: مسوولیت باید دست کسانی باشد که عالم بالله  و به خدا و قیامت باور داشته باشد.

 

ازغدی با تاکید براینکه چرا باید در مورد مسائل جامعه شفاف سازی صورت نگیرد، ادامه داد: مسوولان باید جوری خدمت کنند که خاطره ای خوش از خود برای رضایت مردم در شهرها و روستاها به جا بگذارند.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون