تاریخ خبر: کد خبر: 8907

پرونده تخلفات در انتخابات شورای شهر مشهد همچنان مفتوح است

آغاز بازشماری 40 صندوق دیگر/ آیا هیئت نظارت درصد تخلفات را به کل صندوق‌ها تعمیم می‌دهد؟

بعد از کش و قوس‌های فراوان و پس از کارشکنی‌های متعدد فرمانداری، بالاخره هیئت اجرایی انتخابات شورای شهر مشهد زیر بار بازشماری 10 درصد صندوق‌های رفت و قرار است این بازشماری امروز کلید بخورد.

آغاز بازشماری 40 صندوق دیگر/  آیا هیئت نظارت درصد تخلفات را به کل صندوق‌ها تعمیم می‌دهد؟

به گزارش «قاصدنیوز»، بعد از کش و قوس‌های فراوان و پس از کارشکنی‌های متعدد فرمانداری، بالاخره هیئت اجرایی انتخابات شورای شهر مشهد زیر بار بازشماری 10 درصد صندوق‌های رفت و قرار است این بازشماری امروز کلید بخورد.

 

با این وجود باز هم بوی کارشکنی مقامات دولتی در فرایند بازشماری صندوق‌های رأی استشمام می‌شود.

 

به گفته عضو هیئت نظارت شهرستان مشهد، در ابتدا تنها قرار است 40 صندوق بازشماری شود و سپس نتایج جهت تأیید انتخابات یا ادامه بازشماری به هئیت عالی نظارت استان ارسال شود.

 

نکته اول:

10 درصد صندوق‌ها یعنی 117 صندوق. این 40 صندوقی که می‌خواهند آنها را بازشماری کنند با احتساب 30 صندوقی که قبلاً بازشماری شده است، می‌شود 70. تکلیف 57 صندوق دیگر چه می‌شود؟

 

هیئت نظارت احتمالاً می‌خواهد ببیند بازشماری آن 70 صندوق، تغییری در نتیجه انتخابات حاصل می‌کند یا نه تا بر اساس آن تصمیم بگیرد انتخابات را تأیید کند یا بازشماری را ادامه دهد. اما تغییر به چه معنا؟

 

اگر درصد تخلفات را به کل صندوق‌ها تعمیم دادند سپس نتیجه گرفتند که تغییر حاصل می‌شود یا نه، درست است و الا مشخص است که با بازشماری کمتر از 6 درصد صندوق‌ها تغییری حاصل نمی‌شود. این حالت نه علمی است و نه منطقی

 

نکته دوم:

همانطور که هیئت نظارت هم تأیید کرده است، در اکثر 30 صندوق رایی که بازشماری شده، از 20 تا 100 رأی با یک دست خط به نفع لیست امید نوشته شده است. آیا هیئت نظارت برای اینکه تصمیم بگیرد این بازشماری تغییری حاصل می‌کند یا نه، این آرا را طبق قانون باطله اعلام می‌کند؟

کلمات کلیدی

  • 0 0

    سلام
    یک خبر اختصاصی داشتم براتون
    قراره دکتر سعید ملک نژاد که از نیروهای خوب بسیجی هست
    بجای شیخ اسلامی به عنوان رئیس دانشگاه ازاد مشهد منصوب بشه
    وی هم اکنون معاون علوم پزشکی دانشگاه ازاد مشهد هستش
    انتصابش قطعی شده
    پیشنهاد شده توسط بسیج اساتید و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ازاد هستش

ارسال نظر

تریبون