تاریخ خبر: کد خبر: 8900

در بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی مشهد پیرامون تخلفات در انتخابات شورای شهر عنوان شد

فرماندار مشهد مانع بازشماری 10 درصد صندوق‌های اخذ رأی نشود/ از دادستان می‌خواهیم به عنوان مدعی العموم پیگیر اجرای دقیق قانون شود

شورای هماهنگی تشکلهای فرهنگی اجتماعی مشهد مقدس ناظر بر مطالبه شفاف سازی، قانونگرایی و رسیدگی دقیق به تخلفات پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بیانیه‌ای صادر کرد.

فرماندار مشهد مانع بازشماری 10 درصد صندوق‌های اخذ رأی نشود/ از دادستان می‌خواهیم به عنوان مدعی العموم پیگیر اجرای دقیق قانون شود

به گزارش «قاصدنیوز»، شورای هماهنگی تشکلهای فرهنگی اجتماعی مشهد مقدس ناظر بر مطالبه شفاف سازی، قانونگرایی و رسیدگی دقیق به تخلفات پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه بدین شرح است:

 

"بسمه تعالی"

یکی از ابعاد دیگر حق الناس بودن، حفظ امانت است؛ آن کسانی که آراء را در اختیار دارند، آن کسانی که آراء را میشمرند، آن کسانی که ثبت می‌کنند و گزارش می‌کنند، آن کسانی که جمع می‌بندند و خلاصه آن کسانی که اداره‌ی صندوقها به عهده‌ی آنها است، باید کمال امانت را رعایت کنند؛ یعنی در این زمینه‌ها اندک‌تخلّفی، خیانت در امانت است.

رهبر معظم انقلاب (۱۴ دی ماه ۱۳۹۴)

 

انتخابات مظهر مشارکت مردم در مدیریت کشور و تعیین کننده مسیر آینده کشور است. مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی در گام اول با نظام اسلامی بیعت تازه می‌کنند و در ادامه بار امانت توفیق خدمت را بر دوش آن افرادی که شایسته می‌دانند قرار می‌دهند. نظام جمهوری اسلامی مفتخر به برگزاری چندین انتخابات است که در اوج اقتدار و سلامت، با مشارکت پر شور مردم عزیزمان تصویر زیبای مردم سالاری دینی را ترسیم کرده است.

 

از سوی دیگر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و سپردن امانت رأی به عوامل برگزار کننده انتخابات نیز نشان از اعتماد عمیق مردم به مسئولین برگزاری انتخابات دارد و حفظ این اعتماد عمیق، پاسداری از سرمایه‌ای عظیم است و هرگونه اقدامی که منجر به خدشه به این موهبت حاصل از خون شهدا عزیزمان شود خیانتی است بس بزرگ و نابخشودنی.

 

تمامی عوامل برگزار کننده انتخابات موظف به امانتداری نسبت به رأی مردم هستند و فارغ از جریان سیاسی عوامل برگزار کننده همگی شرعاً و قانونا موظف به حفظ بی طرفی در طول برگزاری انتخابات هستند.

 

پس از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد عوامل حاضر در شعب اخذ رأی خبر از وقوع تخلفات فردی و بعضاً سیستمی دادند و برخی از کاندیداها پس از بررسی اولیه اخبار و اسناد، بر اساس قانون، اقدام به اعتراض و در خواست باز شماری آرا کردند.

 

با عنایت به جایگاه قانون و احترام به آن در طول این مدت ضمن رصد عملکرد متولیان امر، منتظر نتیجه باز شماری آرا و اعلام نتایج آن به ویژه در مورد نوع و حجم تخلفات بودیم.

 

متاسفانه اخیراً مطلع شدیم علی رغم تصریح قانون و جایگاه ویژه رأی مردم و صیانت از آن و ضمن تاکیدات هیئت نظارت، فرمانداری و هیئت اجرأیی انتخابات شهر مشهد مانع از بازشماری 10 درصد از صندوق‌های اخذ رأی شده‌اند و با فشارهای سیاسی و رسانه‌ای سعی بر همراه کردن هیئت نظارت مبنی بر تائید صحت انتخابات دارند.

 

لذا ضمن تاکید مجدد بر صیانت از رأی مردم و رعایت حق الناس موارد زیر از خواستاریم:

فرماندار محترم شهر مشهد ضمن تبعیت از قانون مانع از باز شماری آرا تا 10 درصد صندوق‌های اخذ رأی نشوند و در صورت افزایش حجم تخلفات و آرا باطله و تغییر تراز رأی کاندیداها، طبق قانون دستور باز شماری آرا را تا 30 درصد تعداد صندوق‌های اخذ رأی صادر نمایند.

 

دادستان محترم مشهد مقدس، بعنوان مدعی العموم نسبت به رعایت دقیق قانون و حق عموم، نظارت و پیگیری لازم را مبذول نمایند.

 

از کلیه نخبگان، رسانه‌ها و مردم عزیزمان می‌خواهیم با دقت نظر اخبار باز شماری صندوق‌ها را پیگیری نمایند و رعایت حق الناس را از متولیان امر برگزاری انتخابات مطالبه نمایند.

 

لازم است نکته مهمی را در پایان گوشزد نماییم که این مطالبه مردمی به معنای عدم قبول نتیجه واقعی رأی مردم و خروجی نهایی صندوق رأی نبوده و نیست بلکه مطالبه شفاف سازی و قانونگرایی و رسیدگی و اعلام تخلف و معرفی متخلفین به پیشگاه مردم شریف مشهد مقدس و استان ولایت مدار خراسان رضوی است.

 

ومن الله التوفیق و علیه التکلان

شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی اجتماعی مشهد مقدس

 

امضا کنندگان بیانیه:

مسجد صنعتگران

حسینیه فرهنگی قرآن و عترت

مؤسسه خیمه الانتظار

مجامع تشکّل های فرهنگی جهادی حاشیه شهر

مجموعه گروه های جهادی تبلیغی طلاب خراسان رضوی

حزب الله مشهد

کانون فرهنگی جوادالائمه علیه السلام

 مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف

اسلامی

جامعه العباس جانبازان خراسان رضوی

 مجموعه فرهنگی بصر(متشکل از هیات بین الحرمین و ۳ مسجد زیر مجموعه و سمن مردم نهاد بصر)

موسسه تفحص سیره شهدا

مجمع دانش آموختگان بسیجی دانشگاه های مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی

 مسجد جامع و مجتمع فرهنگی امام محمد باقر(علیه السلام)قاسم آباد

مؤسسه رهپویان معروف

کانون شهید برونسی

جمعیت احیاء ارزش های اسلامی

مسجد امام علی(علیه السلام) فرامرزعباسی

 قرارگاه فرهنگی عاشورائیان مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه منتظری

مسجد و مجتمع فرهنگی چهارده معصوم(علیه السلام) قاسم آباد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

 مجموعه کهف الحسن شهرک شهید رجایی

 کانون دانش آموختگان بسیجی(کاد)

مجمع مطالبه مردمی مشهد مقدس

هیأت مُحبّین الحسین رزمندگان جوان اسلام جبهه رسانه ای انقلاب

 انجمن اسلامی دانشجویان(تحکیم وحدت)دانشگاه پیام نور

بنیاد فرهنگی اجتماعی اسلام ناب

مجموعه مدارس مسجد محور مشهد مقدس

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون