تاریخ خبر: کد خبر: 8873

عضو شورای شهر چهارم با اشاره به تخلفات انتخاباتی:

هیأت نظارت اگر به وظایف خود عمل نکند وظیفه‌دارم مردم را از برخی مسائل مطلع کنم/ همه در کشور مجمع تشخیص مصلحت نظام شده‌اند!

در کشور همه مجمع تشخیص مصلحت نظام شده‌اند! برخی حضرات دچار مصلحت‌اندیشی شده‌اند و اتفاقاتی می‌افتد، باید مُر قانون اجرا شود، همه دستگاه‌های ذی‌ربط طبق قانون عمل کنند و هیأت نظارت به تک‌تک اعتراضات رسیدگی کنند.

هیأت نظارت اگر به وظایف خود عمل نکند وظیفه‌دارم مردم را از برخی مسائل مطلع کنم/ همه در کشور مجمع تشخیص مصلحت نظام شده‌اند!

به گزارش «قاصدنیوز»، حجت‌الاسلام مجید فاطمی ارفع در تذکری انتخاباتی در صد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به انتخابات گذشته، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده و گزارش‌های ناظرین در صندوق‌های اخذ رأی، به این باور رسیدیم که برای اولین بار تخلفات وسیعی در انتخابات شورای شهر مشهد صورت گرفت.

 

وی ادامه داد: ما تابع قانون هستیم و مرجع تشخیص تخلف نیز هیأت نظارت بر انتخابات است اما معتقدیم این هیأت باید در چارچوب وظایف قانونی خود بدون هیچ ملاحظه‌ای، امانت‌دار باشد و بدون تخلف، حامی آرای مردم باشد.

 

تخلفات صورت گرفته در انتخابات سازمان‌دهی شده و گسترده بود

این عضو چهارمین دوره شورای شهر مشهد با اشاره به تخلفات صورت گرفته، عنوان کرد: از شروع ساعات اولیه انتخابات، گزارش‌های متعددی از صندوق‌های شعب اخذ رأی مبنی بر سازمان‌دهی هدفمند عوامل اجرایی شعب دریافت شد؛ برای اولین بار در تاریخ شهر مشهد، کسانی که در تمام انتخابات گذشته حضور داشتند و معتمدین مردم بودند به‌یک‌باره همه تغییر کرده و کسانی با گرایش‌های سیاسی بر سر صندوق‌ها حاضر می‌شوند.

 

وی ادامه داد: تأخیر در شروع به کار صندوق‌های اخذ رأی، دیگر تخلف گزارش‌شده است که  ده‌ها و صدها مورد گزارش آغاز دیرهنگام اخذ رأی و ساعت‌ها پشت در ماندن سازمان‌دهی شده مردم در صندوق‌ها به ما ارسال شد، توزیع نامناسب و هدفمند تعرفه‌ها همراه با پایان زودهنگام اخذ رأی از دیگر موارد گزارش‌شده است، موارد متعددی خبر رسید که در صندوق ساعت پنج بعدازظهر به بهانه نبود تعرفه بسته‌شده است.

 

حجت‌الاسلام فاطمی ارفع اضافه کرد: ممانعت از ورود 196 ناظر نماینده‌ها و محدود کردن آنان، توصیه‌های غیرقانونی عوامل اجرایی انتخابات، تبلیغ عوامل اجرایی صندوق‌ها به نفع لیست خاص، حذف نام برخی کاندیداها در فرم شمارش آرا و حذف تعرفه‌های بدون کد از جریان رقیب دولت، مواردی دیگر از تخلفات صورت گرفته است.

 

در تمام فرایند پیگیری اعتراضات تابع قانون هستیم

وی با بیان اینکه اعتراض خود را تنها از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم، گفت: تاکنون اعتراضات خود را از مجاری قانونی پیگیری کردیم و در ادامه فرایند آن نیز تابع قانون هستیم، اما تجربه تلخ سال 88 را در ذهن داریم، کسانی که امروز مسؤولیت دارند، در سال 88 حضور داشتند و قانون را نپذیرفتند، ما تابع قانونیم، قانون به ما اجازه می‌دهد در مقابل تخلفات اعتراض کنیم و تا حصول نتیجه نیز پیگیر آن باشیم.

 

همه در کشور مجمع تشخیص مصلحت نظام شده‌اند!

حجت‌الاسلام فاطمی ارفع تصریح کرد: در کشور همه مجمع تشخیص مصلحت نظام شده‌اند! برخی حضرات دچار مصلحت‌اندیشی شده‌اند و اتفاقاتی می‌افتد، باید مُر قانون اجرا شود، همه دستگاه‌های ذی‌ربط طبق قانون عمل کنند و هیأت نظارت به تک‌تک اعتراضات رسیدگی کنند.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه از سوی جریانی خاص، فشارها به هیأت نظارت برای عبور از اعتراضات بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: نسبت به 150 صندوق شکایت کردیم، معتقدیم و انتظار ما این است که هیأت نظارت نسبت به بازشماری این صندوق‌ها بررسی عاجل کند و اگر تغییرات ملموس بود، نسبت به بازشماری 15 درصد صندوق‌ها اقدام کند.

 

هیأت نظارت نباید تسلیم فشارها شود

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: هیأت نظارت تحت هیچ عنوانی نباید تسلیم فشارها شود، اگر موارد قانونی است، استمهال بگیرند و روند بررسی را ادامه دهند، اگر به وظایف خود عمل نکنند، طبیعی است، وظیفه‌دارم مردم را از این موضوعات مطلع کنم زیرا مردم توقع بررسی این مسائل را دارند.

 

استاندار و فرماندار اجازه ندهند لکه ننگی در کارنامه‌شان ثبت شود

وی اضافه کرد: به استاندار و فرماندار تذکر می‌دهم، دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما شما نگذارید لکه ننگی برای شما ثبت شود، اوضاع انتخابات این دوره از ضعیف‌ترین دوره‌های انتخابات در 38 سال انقلاب بوده است.

 

حجت‌الاسلام فاطمی ارفع با تأکید بر اینکه در صورت تأیید صحت انتخابات، همه ما موظفیم با منتخبین مردم همکاری کنیم و به آنها کمک کنیم، اظهار کرد: اگر نتیجه انتخابات چیز دیگری رقم خورد، ممکن است حضور آنان در روند اطلاع از جزئیات مدیریت شهری برای مردم ایجاد سؤال کند.

 

آقایان چهار سال پیش کجا بودند که امروز نگران حاشیه شهر شده‌اند؟

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: شنیدم برخی افراد منتخب شورای پنجم به حاشیه شهر رفتند و از مشاهده آن وضعیت ناراحت شدند، چه خوب بود، در این چهار سال هم به حاشیه شهر می‌رفتند و در جریان شرایط آنان قرار می‌گرفتند.

 

وی افزود: نگاه آقایان این بود که ساکنان حاشیه شهر، روستاییانی بودند که به طمع شهرنشینی آب و برق شهر را تصرف کردند، امروز با مطالبه‌گری شورای چهارم، حاشیه شهر به برندی تبدیل‌شده که می‌توانند امروز برای تبلیغ خود از آن استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام فاطمی ارفع ابراز امیدواری کرد اعضای شورای پنجم نیز دغدغه حاشیه شهر داشته باشند و به فعالیت‌های تبلیغاتی محدود نشود.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون