تاریخ خبر: کد خبر: 8857

11 تخلفی که کاندیداهای شورای شهر مشهد به هیئت نظارت بر انتخابات گوشزد کردند

از باطل محاسبه کردن تعرفه‌های فاقد کد تا سازماندهی هدفمند مکان شعب اخذ رای/ برخی صندوق‌های پایین شهر بعد از 3 ساعت تاخیر شروع به کار کرده‌اند

15تن از کاندیداهای شورای شهر مشهد با ارسال نامه‌ای در 11 بند به هیئت نظارت انتخابات، از نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر شکایت کردند.

به گزارش «قاصدنیوز»، 15تن از کاندیداهای شورای شهر مشهد با ارسال نامه‌ای در 11 بند به هیئت نظارت انتخابات، از نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر شکایت کردند.

 

در متن این نامه آمده است: حضور حماسی مردم ایران در 29 اردیبهشت 96 بار دیگر گوهر درخشان عزم و اراده ملی و دفاع از انقلاب، ولایت و رهبری را در برابر چشمان جهانیان به جلوه در آورد، یقینا در هر شرایط، پیروز این میدان مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است. از طرفی این عرصه، آزمون مسئولین و دست اندرکاران برگزار کنندگان انتخابات می باشد که چگونه از آراء مردم که امانتی الهی و حق الناس است صیانت می کنند.

لذا به استناد ماده 67 قانون انتخابات، رسیدگی به مطالب ذیل الذکر را خواستاریم:

 

1- سازماندهی هدفمند عوامل اجرایی شعب

تمامی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای (به استثناء یک نفر) تغییر یافته اند و متعاقبا بسیاری از اعضاء هیات اجرایی که از ابتدای انقلاب در شعب اخذ رای بدون هیچگونه چشم داشتی خدمت می کردند به یکباره تغییر یافته و افراد با گرایش خاص جایگزین شدند.

 

2- سازماندهی هدفمند مکان شعب اخذ رای

جابجایی شعب اخذ رای بدون توجه به تراکم جمعیت و تنها با توجه به نوع گرایش سیاسی مناطق مرفه و کم برخوردار تنظیم شده بصورتی که تعداد شعب اخذ رای مناطق بالای شهر اضافه و شعب مناطق حاشیه شهر و روستایی کاهش یافته است.

 

3- تاخیر در شروع به کار صندوق های اخذ رای

در سطح شهر مشهد برخی صندوق های مربوط به مناطق پایین شهر از 1 ساعت الی 3 ساعت با تاخیر شروع به کار کردند.

 

4-توزیع نامناسب و هدفمند تعرفه ها

کمبود تعرفه در بسیاری از شعب مناطق پر جمعیت و پایین شهر مشهد، باعث تاخیر در رای گیری شده است و ارسال مجدد و با فاصله تعرفه جدید، باعث شده عده بسیاری از مردم از دادن رای محروم شوند.

 

5- پایان زود هنگام اخذ رای

پایان زود هنگام رای گیری در برخی شعب اخذ رای مناطق پایین شهر، علی رغم تجمع انبوه مردم در پشت درب‌های بسته شعب

 

6- عدم اجرای بند (ص) ماده 67 قانون انتخابات

ممانعت از نظارت تعداد 196 نفر از نمایندگان ناظر کاندیداها (نمایندگان ناظر 5 نفر از لیست معتمدین انقلاب اسلامی) که به محل شعب اخذ رای مراجعه کرده اند توسط عوامل اجرایی صندوق که با ایجاد محدودیت های شدید نگذاشته اند که نمایندگان ناظر کاندیداها به وظیفه قانونی و نظارتی خود عمل کنند و حتی در زمان شمارش آراء اغلب آنان را از محل شمارش آراء دور کرده اند.

 

7- توصیه غیر قانونی عوامل اجرایی صندوق

عوامل اجرایی صندوق در برخی شعب از جمله در مناطق محروم و پایین شهر به مردم توصیه و تاکید نموده اند که نیازی نیست اسامی کامل 15 نفر کاندیدای شورای شهر را در تعرفه بنویسند و 2 یا 3 نفر کافی است و بعضا برگ را از دست افراد گرفته و داخل صندوق انداخته اند.

 

8- تبلیغ عوامل اجرایی صندوق به نفع لیست یا کاندیدای خاص

برخی عوامل اجرایی صندوق به صراحت از لیست امید و کاندیدای خاص خود حمایت و با افرادی که اسامی کاندیداهای غیر همسو را به همراه داشته اند برخورد کرده و لیست فوق را از دست آنان گرفته و نمی گذاشتند رای دهندگان از روی لیست همراه، آراء خود را بنویسند.

 

9- حذف نام برخی کاندیداها در فرم شمارش آراء

بنا به گزارش بازرس شعبه 209، وی در حین اجرای عملیات شمارش آراء متوجه شده است که نام آقای عامری فرد و تعداد دیگری از کاندیداها در برگه و فرم مخصوص ثبت آراء وجود ندارد و یک برگ از لیست موصوف مفقود می باشد. لذا بعد از تذکر به مسئولین ذیربط یک برگ المثنی تهیه و از آن پس محددا شروع به شمارش آراء کرده اند. بنابراین ممکن است این مساله در شعب مختلف تکرار شده باشد.

 

10- تخلف در گزارش آراء

بنا به گزارش نمایندگان ناظر کاندیداها و همچنین گزارش بازرس ناظر شعبه 209، برخی از کارکنان شعبه که موظف به ثبت آراء کاندیداها بوده اند در هنگام قرائت آراء، بعضا برای اسامی برخی از کاندیداها علامت نزده و برای کاندیدای لیست امید علامت اضافی زده اند.

 

11- باطل محاسبه کردن تعرفه های فاقد کد کاندیدا

بنا به گزارش نمایندگان ناظر کاندیداها در برخی شعب اخذ رای تعرفه هایی که فاقد کد کاندیدا بوده باطل محسوب و شمارش نشده است. از جمله صندوق 1049 و صندوق های واقع در حرم مطهر.

لذا در جهت دفاع و صیانت از آراء و رعایت حق الناس از آن جایگاه محترم درخواست می کنیم نسبت به پیگیری تخلفات و جرایم انتخاباتی ذکر شده اقدام و نسبت به بازشماری صندوق هایی که اعلام می گردد اقدام نمایید.

 

شکایت

شکایت

شکایت

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون