تاریخ خبر: کد خبر: 8657

آیت الله علم الهدی:

هیچ مصیبتی برای آدم تکلیف مدار بالاتر از این نیست که دچار «چه کنم؟ چه کنم؟» شود/ با سخنرانی‌های اول سال رهبر انقلاب دیگر هیچ ابهام و ظلمتی در مسیر حرکت ما وجود ندارد

هیچ مصیبتی برای آدم تکلیف مدار از این بالاتر نیست که دچار «چه کنم؟» در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بشود، چطور حرکت کنم؟ کجا حرکت کنم؟ بروم گوشه خانه در را به روی خود ببندم و جز عبادات فردی هیچ انجام ندهم، قضیه مبهم است و روشن نیست، حرکت نکنم؟ نکند در برابر خدا و پیغمبر مدیون و مسؤول باشم، دین پیغمبر را به دین دشمنان پیغمبر در مقابل ابن تهاجمات ظالمانه و سنگ‌دلانه قرار بدهم یا قرار بگیرد و من نسبت به این مسئله یک آدم بی‌تفاوت باشم.

هیچ مصیبتی برای آدم تکلیف مدار بالاتر از این نیست که دچار «چه کنم؟ چه کنم؟» شود/ با سخنرانی‌های اول سال رهبر انقلاب دیگر هیچ ابهام و ظلمتی در مسیر حرکت ما وجود ندارد

به گزارش «قاصدنیوز»، آیت الله علم الهدی در اولین خطبه نماز جمعه مشهد مقدس در سال جدید سخنانی ایراد کردند که  اهم آن در ادامه می‌آید:

 

*خوشبختانه امسال همچون سنوات قبل در روز اول سال از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری که راهبرد سازنده‌ای در خط حرکت و تداوم انقلاب مقدس اسلامی ما هست، حداکثر استفاده و بهره‌برداری را انجام دادیم.


*هیچ مصیبتی برای آدم تکلیف مدار از این بالاتر نیست که دچار «چه کنم؟» در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بشود، چطور حرکت کنم؟ کجا حرکت کنم؟ بروم گوشه خانه در را به روی خود ببندم و جز عبادات فردی هیچ انجام ندهم، قضیه مبهم است و روشن نیست، حرکت نکنم؟ نکند در برابر خدا و پیغمبر مدیون و مسؤول باشم، دین پیغمبر را به دین دشمنان پیغمبر در مقابل ابن تهاجمات ظالمانه و سنگ‌دلانه قرار بدهم یا قرار بگیرد و من نسبت به این مسئله یک آدم بی‌تفاوت باشم.

 

*ذات مقدس پروردگار در چنین فضای سیاه و ظلمانی که دست ما از دامن حجت خدا کوتاه است، یک رهبر بصیر حجت امام زمان که هرچه بگوید من انجام بدهم و از هرگونه نظر او تبعیت کنم در برابر مولایم بقیه‌الله، من حجت دارم و در مقابل خدا حجت دارم، خدا چنین عزیزی را در عرصه زندگی من قرار داده، در یک سخنرانی روز اول سال، مسیر حرکت، راهبرد طولانی و جریانی که باید در جریان قرار بگیرم، مسیری که باید در آن مسیر واقع بشوم، برای من ازنظر تکلیف الهی روشن و مبرهن، هیچ ابهام و سیاهی و ظلمتی در مسیر من وجود ندارد.

 

*نکته‌ای که باید به آن پرداخت این بود که رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تبیین آنچه در سال 1395 از شیرینی‌ها گذشت، فرمودند «حرکت‌هایی که ما در سال گذشته داشتیم، از قبلی راهپیمایی باعظمت 22 بهمن، راهپیمایی ولایت‌مدارانه باعظمت اربعین حسینی، عزاداری‌هایی که انجام دادیم، سوگواری‌ها و مظاهر و مراسم ولایی که در جامعه ما رواج پیدا کرد، مراسم عظیم عبادی از قبیل اعتکاف و سایر مراسم ارزشمندی که قیافه و سیمای متلألئ جوانان ما در آن می‌درخشید، انجام گرفت، آن‌ها به هیچ گروهی و جناحی تعلق و اختصاص نداشت».

 

*همه آدم‌های این مملکت در هر جناحی، با هر فکری، با هر اختلاف‌سلیقه و حزبی در همه این‌ها مشارکت داشتند و در همه حرکت‌ها شرکت کردند، معنای این چیست؟ معنای آن این است که یک جریان مشترک در همه آحاد ملت ما با همه اختلاف‌سلیقه‌ها و با همه اختلاف جناحی که دارند، یک اصل است و آن اصل، عشق به دین، عشق به خدا، عشق به پیغمبر و عترت پیغمبر است.

 

*مقام معظم رهبری در این فرمایششان، محور و ملاک قطعی و اصلی هویت مردمی مردم و امت اسلامی ما را مشخص کرده‌اند، این مردم در یک‌چیز همه مشترک هستند که دین دارند، همه عشق به پیغمبر دارند، همه علاقه‌مند به عترت پیغمبر هستند، این در همه مردم هست با هر اختلاف‌سلیقه در هر جناح، حزب و در هر جریانی، این در ضمن تبیین ملاک هویت امت اسلام در این جامعه انقلابی، یک پیام هم داشت.

 

*دشمن در خط براندازی نظام که می‌خواهند سفره دین را از زیر پای مردم بکشند، امیدشان به یک جریان لائیک در این مملکت است، یک جریان بی‌دین، حساب می‌کنند که این‌طور نیست همه مردم متدین باشند، یک عده بی‌دین هم در مملکت هست پس بیایند این بی‌دین‌ها را منسجم کنند و با هم یکی کنند و به‌وسیله بی‌دین‌هایی که در داخل کشور هست و جریان لائیک، یک جریان ضد نظام به وجود بیاورند و به‌وسیله این‌ها به نظام ضربه بزنند یا نظام را براندازی کنند، این فکر خارجی‌هاست.

 

*همین نوع تفکر را یک عده فرصت‌طلب و قدرت یاب در داخل کشور هم دارند، این‌هایی که دارند می‌بینند مردم علی ایحال در همه تصمیم‌گیری‌های سیاسی با آرم دین و ولایت تصمیم می‌گیرند، دنبال سر ولایت در خط ولایت با تکیه‌بر آن مبانی عاطفی عشق به اهل‌بیت و با تکیه‌بر آن مبانی فکری و اعتقادی وابستگی به خدا و پیغمبر مردم تصمیم می‌گیرند، بنابراین آنان در این خط راه ندارند، در این حوزه نمی‌توانند برای خود قدرتی دست‌وپا کنند پس بیایند یک عده لائیک و بی‌دین را در کشور جمع کنند، این‌ها را منسجم کنند و در مقام قدرت‌یابی با یک عده لائیک اردوکشی سیاسی کنند، این هم فکر یک عده است.

 

*تا آنجایی که می‌توانند برای راضی کردن این جریان لائیک ضد خدا در داخل کشور، ناهنجاری‌ها را توسعه دهند، منکرات را توسعه دهند، فحشا را ترویج کنند و بی‌بندوباری را به اسم عشق، آزادی، لذت و شادی جوان توسعه دهند که به این وسیله بتوانند یک جریان لائیک را به هم وابسته و منسجم کنند و در اردوکشی سیاسی او را به میدان قدرت خودشان بیاورند و استخدام کنند، این نظر یک عده است.

 

*درعین‌حال، مقام معظم رهبری در این فرمایششان به این دو جریان پیام دادند، به خارجی‌ها پیام دادند که شما بدانید، هیچ‌گاه شما این قدرت را پیدا نخواهید کرد که با منسجم کردن یک بخش اقلیت لائیک در این کشور در برابر سیل میلیونی جمعیت متدین بتوانید بایستید.

 

*این هم پیام به قدرت یابان و فرصت‌طلبان داخلی بود که می‌خواهند از یک بستر لائیک، اردوی سیاسی درست کنند و بر خط قدرت‌یابی خودشان استخدام کنند، این هم دست نمی‌دهد، این هم شدنی نیست، این مردم متدین هستند، این پیام از بخش اول فرمایشات مقام معظم رهبری قابل استنباط است و ان‌شاءالله در مورد مسائل بعدی که خودشان هم فرمودند ادامه خواهند داد، هم مسئله انتخابات و هم مسئله اقتصاد مقاومتی، اشتغال ـ تولید را ان‌شاءالله بعدها پیگیری می‌کنیم.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون