تاریخ خبر: کد خبر: 8511

آیت الله وحید خراسانی: با وجود این سید(رهبر انقلاب) خیال مان راحت است

بنده با آیت الله مؤمن، آیت الله شب زنده دار و آیت الله مقتدایی خدمت حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی رسیدیم. ایشان گفت:‌ امروز حفظ نظام از اوجب واجبات است و تضعیف آن جایز نیست. و ما با وجود این سید (رهبری ) خیالمان راحت است و نگرانی ما نسبت به آینده – یعنی صد سال دیگر – است.

به گزارش«قاصدنیوز»، آیت الله کعبی در میزگرد علمی سی و دومین نشست انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: گاه جریانات موجود در حوزه از طرفداران نظام و انقلاب و ولایت فقیه هستند. اما چون برخی جریانات در صحنه نیستند و واقعیات را نمی بینند، دچار اشتباه محاسباتی می شوند.
 

وی افزود: مثلا در نهضت مشروطه که علمای نجف ، با حمایت از نهضت مشروطه، به دنبال کم شدن قدرت شاه و رهایی مردم از استبداد و جلوگیری از قانون شکنی اسلام بودند اما، چون مانند شیخ فضل الله در صحنه نبودند نمی توانستند دریابند که روشنفکران، چه اندازه ضد دین بوده و چگونه بدنبال براندازی دین در جامعه هستند.

 

وی بر لزوم به صحنه آمدن روحانیت تأکید کرد و اظهار داشت: روشنفکران ضد دین امروز نیز در حال تلاش هستند تا با نفوذ در روحانیت ، از روحانیت علیه اسلا م و انقلاب استفاده کنند. لذا هرگز هیچ جریان حوزوی، نمی تواند بر اساس مبنای خودش مخالف انقلاب باشد ؛ اما به خاطر در صحنه نبودن و بصیرت نداشتن به آلت دست دشمن تبدیل می شود.

 

آیت الله کعبی ادامه داد: امروز علاوه بر تمرکز اسلام منهای روحانیت،‌ تز روحانیت علیه روحانیت نیز توسط دشمن پیگیری می شود.

 

آیت الله کعبی ادامه داد: برخی علما که در گذشته هرچند نظرشان بر ولایت مطلقه فقیه است اما گمان می کردند که هرگز علما مبسوط الید نمی شوند تا حکومت تشکیل دهند. امام(ره) این امید را ایجاد کرد که می توان نظام اسلامی را ایجاد کرد و لذا اقدام کرد.

 

وی با اشاره به برخی شائبه ها و شایعات در مورد مراجع تقلید گفت: هیچ یک از مراجع، با نظام اسلامی مخالف نیستند؛ بنده با آیت الله مؤمن، آیت الله شب زنده دار و آیت الله مقتدایی خدمت حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی رسیدیم. ایشان گفت:‌ امروز حفظ نظام از اوجب واجبات است و تضعیف آن جایز نیست. و ما با وجود این سید (رهبری ) خیالمان راحت است و نگرانی ما نسبت به آینده – یعنی صد سال دیگر – است.

 

وی با اشاره به برخی جریان ها مانند تشیع لندنی در حوزه ادامه داد: امروز جریانهایی در حوزه قرار گرفته که دستهای پشت پرده آنها را مدیریت می کند. و مسأله نفوذ را به خوبی می توان در آن ها دید.

 

آیت الله کعبی ادامه داد: لذا امروز علی المبنا هیچ حوزه و هیچ جریانی در حوزه نباید در حفظ نظام و انقلاب شک کند و اگر افرادی روحیه متفاوت دارند، دستهای پشت پرده ای است که با نفوذ آنها را هدایت می کند.

 

منبع: رسا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون