تاریخ خبر: کد خبر: 7549

اگر در فاجعه منا موضع قاطع می‌گرفتید امروز شاهد چنین جنایتی نمی‌بودیم

جناب روحانی! ای بسا اگر در فاجعه منی موضع محکم و قاطعی می‌گرفتید امروز شاهد چنین جنایتی نمی‌بودیم. جناب روحانی! آیا هنوز به این نتیجه نرسیده اید که با دیپلماسی لبخند نمی‌توانیم حافظ حقوق‌ مشروع انقلابمان باشیم؟ ای بسا اگر جوانان غیور انقلاب و فرزندان خمینی اطمینان داشتند که رئیس قوه مجریه شان موضعی مناسب در مقابل آل سعود اتخاذ می‌کند، خویشتن داری بیشتری می کردند

به گزارش «قاصدنیوز»، تشکل مردمی "فتیه" مشهد مقدس به مناسبت شهادت آیت الله شیخ نمر‌ باقر النمر بیانیه ای را منتشر کرد که در ادامه می آید:

 

“امروز نیز همچون گذشته شکارچیان استعمار، در سرتاسر جهان از مصر، پاکستان، افغانستان، لبنان، عراق، حجاز، ایران و اراضی اشغالی به سراغ شیر‌دلان روحانیت مخالف شرق و غرب و متکی به اصول اسلام ناب محمدی –صلی الله علیه و آله و سلم- رفته‌اند و از این پس نیز جهان اسلام هر از چند‌گاهی شاهد انفجار خشم جهانخواران علیه یک روحانی پاکباخته است.” (امام خمینی-رحمه الله علیه- پیام به روحانیون و علما -معروف به منشور روحانیت- ۳اسفند۱۳۶۷)

 

شیخ مظلوم ما!

منطق تو منطق یک عارف مصلح بود. شهید، عاشق خداست؛ لذا یک عارف است. و عاشق خلق خداست؛ لذا یک مصلح اجتماعی است. شیخ شهید ما! به آرزوی نخستت رسیدی. مژده باد تورا که به زودی فرزندان غیور تو آرزوی دوم تورا هم محقق می‌سازند؛ آری جوانان غیرتمند عرب، عن قریب حرم را از حرامی پاک ساخته و مسجد‌الحرام را از حرم برای “آمریکا” به حرم برای “ناس” تبدیل می‌سازند.

 

از آنجایی که منطق شهید منطق سوختن و روشن کردن است، منطق حل شدن و جذب شدن در جامعه برای احیای جامعه و منطق دمیدن روح به ارزش های مرده ی انسانی است؛ یقین داریم که خون پاک تو و همرزمانت ضربه ی آخرین را بر جسد نیمه جان خائنین به حرمین شریفین می‌نوازد.

 

آل سعود!

تکیلف تورا مقتدا و امام ما روشن ساخت : “ان شاءالله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت و حلاوت این جنایت بزرگ را بر دل‌هاشان خواهیم نهاد و با برپایی جشن پیروزی جنود حق بر جنود کفر و نفاق؛ و آزادی کعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجد الحرام وارد خواهیم شد” (امام خمینی-رحمه الله علیه-پیام در سالگرد کشتار خونین حج و پذیرش قطعنامه ۵۹۸-۲۹تیر۱۳۶۷)

 

و می گوییم که با حماقت های جنون آمیز و پی در پی ات، آن “وقت مناسب” را روز به روز تعجیل می‌کنی. پس منتظر خشم و کینه انقلابی فرزندان اسلام ناب محمدی-صلی الله علیه و آله- در زمانی مناسب بمان.

 

آمریکا!

امام بزرگوار ما، همان حینی که مشغول برچیدن بساط آقایی‌ات بر جهان بود، فرزندانش را طوری تربیت کرد که الان “با اطمینان می‌گوییم که حادثه مکه جدای از سیاست اصولی جهان خواران در قلع و قمع مسلمانان آزاده نیست”. (امام خمینی-رحمه الله علیه-پیام در سالگرد کشتار خونین حج و پذیرش قطعنامه ۵۹۸-۲۹تیر۱۳۶۷) قاتل اصلی شیخ شهیدمان تویی.

 

و اما چند کلامی با مسئولین و جوانان نظام مقدس اسلامی مان :

جناب رئیس جمهور!

ای کاش به جای اینکه از وزیر کشور می‌خواستید که “با قاطعیت کامل عاملان این تهاجم –تهاجم اخیر به سفارت عربستان در تهران و مشهد- را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کند” (پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی در پی شهادت شیخ نمر و حوادث اخیر سفارت عربستان در تهران و مشهد- ۱۳دی۱۳۹۴)، به وزیر محترم امور خارجه تان دستور می‌‌دادید تا از حریم اسلام و ایران غیرتمندانه‌تر دفاع کنند. جناب روحانی! ای بسا اگر در فاجعه منی موضع محکم و قاطعی می‌گرفتید امروز شاهد چنین جنایتی نمی‌بودیم. جناب روحانی! آیا هنوز به این نتیجه نرسیده اید که با دیپلماسی لبخند نمی‌توانیم حافظ حقوق‌ مشروع انقلابمان باشیم؟ ای بسا اگر جوانان غیور انقلاب و فرزندان خمینی اطمینان داشتند که رئیس قوه مجریه شان موضعی مناسب در مقابل آل سعود اتخاذ می‌کند، خویشتن داری بیشتری می کردند؛ ولی متاسفانه دیگر امید کمتری به شما و هم فکرانتان برای اتخاذ مواضع صریح و انقلابی دارند. آقای روحانی! امیدواریم قبل از اینکه مواضع و مبانی نادرست شما در سیاست خارجه سبب ضربات بیشتری بر انقلاب عزیزمان بشود، خود متوجه اشتباهات خویش بشوید.

 

جوانان انقلابی ، همسنگران!

بی شک احساسات پاک و غیرتمندانه جوانان انقلاب، بیشترین تاثیر را در حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران داشته و از این بعد نیز چنین خواهد بود.

 

هم شما و هم ما می ‌دانیم که قسمت عظیمی از دل ناآرامی ما بخاطر عدم اطمینان به مواضع دولت در سیاست خارجه است. بی شک اگر امید داشتیم که دستگاه دیپلماسی فعلی حافظ منافع مشروع و معقول انقلاب است، طور دیگری موضع می گرفتیم؛ و بر این عقیده ایم که اگر در حوادث اخیر مربوط به سفارت عربستان، افراطی هم صورت گرفته، تا حدود زیادی ثمره ی انفعال دستگاه دیپلماسی دولت است.

 

البته ناراحتی ما از موضع گیری های بعضی مسئولین کشوری اصلا سبب زیر پا گذاشتن قوانین جمهوری اسلامی نمی شود. ما رعایت قوانین مصوب جمهوری اسلامی را واجب شرعی دانسته و تخطی از آنها را حرام. البته و صد البته خودمان را محصور در حصار مصلحت سنجی های بی‌مورد بعضی مسئولین مملکتی نمی سازیم؛ مصلحت سنجی هایی که گاهی خلاف مصالح قطعی انقلاب اسلامی می باشد و بیش از عنصر “مصلحت” ، عنصر “عافیت” در آن سنجیده میشود!

 

در هر صورت همان طور که مجدّانه از دولت تدبیر و امید انتظار مواضع انقلابی و در شأن جمهوری اسلامی داریم، هیچ‌گاه راضی به زیر پاگذاردن قوانین جمهوری اسلامی نمی‌شویم و چون گذشته پیرو و دنلابه‌رو علمای انقلابی شهرمان –کثّر الله امثالهم- که به دلسوزی و حسن تدبیر آنها اطمینان داریم حرکت می‌کنیم.

 

شورای مرکزی تشکل مردمی فتیه

۱۳دی۱۳۹۴

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون